Ahoj všem. Ráda bych se zeptala jestli je možné se nějak zpětně bránit, když mi floristka na svatební den předala kytku, která absolutně neodpovídala původní domluvě a navíc byla ve srovnání s ostatními květinářstvími nehorázně předražená. Převzala jsem ji...hodinu před obřadem jsem už ani jinou možnost neměla, ale teď mě to štve a ráda bych dostala aspoň část peněz zpátky. Díky všem
Jako vím, že uvázat pěknou kytku, je pěkná dřina a květinářka opravdu musí být šikovná a nápadítá a zručná. Ale pokud se jedná o služby, každý se chce obohatit a něříkejte, že ne! Nemyslím to špatně, prostě je to podnikání a tak člověk musí vydělat. A co si budeme povídat, savtební věci jsou vždy předraženy, výrobci a prodejcu spoléhají na to, že nevěsta chce to a to a proto někdy nasadí nesmyslné čásky. To co dostala tady paní není svatební kytice, ale ochechule a normáně bych to hodila tady na zeď. To není pomluva, to je rpostý fakt a pokud se ta paní nestydí toto dát nevěstě, potom si zaslouží, aby již žádná jiná nevěsta nebyla zklamaná!!!! Tuhle kytku by uvázala troufám si říct každá z nás. Jsou to jen růže svázané škarednou mašlí k sobě a ještě s listy...kdo to kdy viděl proboha!!!!!! Ano, zboží se má reklamovat hned...ale vraťě kytky, když se za pár hodin vdáváte a nemáte čas, aby Vám udělali někde jinou!!!
No ono to není vůbec jednoduché rozhodnout se, kde si necháte kytku uvázat, když o tom květinářství nic nevíte...já třeba nakupuju kytky léta jen a jen v květinářství na ulici 8. května v Olomouci. Jen taková perlička - před lety jsem si tu nechala uvázat kytici pro maminku k padesátinám, kterou jsem si vyzvedla v pátek a ona do druhého dne, kdy byla oslava, povadla. Zavolala jsem do květinářství a paní majitelka mi tehdy uvázala kytici novou - čerstvou...jako reklamaci. Myslím, že se jí to vyplatilo. Letos tam budeme objednávat kytky na svatbu a opravdu se neobávám, že bychom tam dostali něco podobného, jako jsou tyto růže...nějak to celé nechápu, přece v květinářství mívají fotoalba u nich vázaných kytic, kytky se domlouvají nějakou tu dobu dopředu...pak se nemůže stát, že dostane nevěsta něco podobného...i když jsou v Olomouci květinářství, kde by mě ani nenapadlo zadat si svatební zakázku. Holt nesmí člověk nakupovat ve 4. cenové a doufat ve zboží první jakosti :-).
@lin18 No počkej, tys přišla do květinářství a chtěla jsi uvázat kytici z pivoněk, které si sama dodáš? No tak na takovou zákaznici určitě všude čekají! Potom nevím nevím, jestli sis takovou kytičku z růží tak trochu nezasloužila....
@liliepnouci Já zas nechápu, proč by to mělo být jakkoli nevhodné. Floristka si zcela určitě velmi dobře nechá zaplatit práci, ale nechápu, proč by nemohla použít donesené kytky, obzvlášť jde li o svatbu, kde je to výjimečná událost...
No opravdu nevím, co to bylo za obchod - nenechala bych si udělat kytici mimo zavedené květinářství, všude tě taky, jak jsi říkala, s tímto požadavkem (dodám si vlastní kytky)odmítli. Chápu to tedy tak, že paní nemá květinářství, ale pouze váže kytky na zakázku...Nemá alba s ukázkami své práce, ač jste se domlouvali předem, zkoušeli z tebou donesených květin...velmi nestandardní postup a výsledek znáš. Napřed jsem byla velmi rozhořčena, jak je možné zákaznici předat takovou kytku, ale jestli jsi chtěla ušetřit, sama neakceptovala běžné zvyklosti na trhu květin....potom to dopadlo takto. Opravdu už nic nevyreklamuješ zpětně u zboží, které má krátkou trvanlivost už z podstaty...Prostě si připusť, že si za to tak trochu můžeš sama...my počítáme, že za kytky na svatbu dáme tak pět šest tisíc a nepřipadá nám ta cena nijak přemrštěná (samaozřejmě včetně korzáže pro ženicha, pro matky, pro družičky, na auto...). Ale už je to pryč.
Já jen mám pocit, že pokud si donesu vlastní květiny, tak to kompenzuju holt třeba vyšším obnosem za práci, takhle jsem to myslela. Protože samozřejmě v ceně květin v květinářství bývá, když už ne zcela tak alespoň do nějaké míry, zohledněn poskytnutý servis.
A hlavně si myslím @liliepnouci, že ať už máš na to jakýkoli názor, pokud paní souhlasila s takovým požadavkem, byl dohodnutý styl kytice a předběžná cena, tak byla v tom smyslu uzavřená smlouva a pokud ta "květinářka" odevzdala toto, za cenu dvakrát vyšší než bylo dohodnuto, bez předchozí dohody o změně podmínek, tak je to naprosto neprofesionální porušení smlouvy. A úvahy, zda si to nevěsta "zasloužila" či ne, rozhodně nejsou na místě. Samozřejmě po převzetí díla se zjevnými vadami nároky na jakoukoli kompenzaci zanikají, ale špatnou reklamu si paní zaslouží, když neplní dohodnuté podmínky.
@avano
@apinka hm, kdyby to tak šlo reklamovat kytky hned - jenže většina nevěst si je sama nevyzvedává, tudíž je to skoro až do poslední chvilky překvápko - někdy ovšem nemilé :-|. Co já bych teď dala za možnost, abych si je mohla převzít a překontrolovat sama. Jenže kdo mohl tušit, že v květinářství si troufnou odevzdat něco takového. :-( Ani mě bohužel nenapadlo, dojít si osobně kytky prohlédnout den předem......to by bylo asi pěkné čoro moro....a slečna by si to za rámeček nedala. Vím, že květiny ani jiné věci nejsou na svatbě to nejdůležitější, ale při pohledu na fotky, kde je to zdokumentované, je člověku i po čase smutno a ten pocit křivdy tam prostě je :-| . Takže chápu holky, že je to štve a mají potřebu to řešit. Já sama jsem to téměř rok od svatby ještě 100% nevstřebala a červíček hlodá. I když se zmenšuje a je to spíš jen při zmínce o svatebních kytkách...... :-N
@beruska80 no právě jsem psala, že to prostě nekdy nejde raklamovat hend..protože pro to nekdo prijede cizi, nebo by nevesta nemela zadnou kytku, tak si to radeji vezme :-). At byla podminka jakkoliv, kytky vlastni ci nikoliv....uvazane je to desne....ja hodnotím praci kvetinárky!
@alishka No to je jasné, že ta "floristka" by zasloužila, samozřejmě to žádný floristka být nemůže, protože něco takového by žádná zručná květinářka nepustila z ruky. Jenže nevěsta utrpěla újmu, té paní se nic nestane...takže to chce prostě lépe vybírat. Myslím, že pokud je v tom městě jakékoliv jiné květinářství, za deset minut by museli uvázat cokoli, co by vždy vypadalo lépe.
@liliepnouci co takhle si přečíst celou diskuzi než začneš reagovat?
Nehodlám to kvůli tobě vypisovat celé znova takže jen stručně...byla jsem odhodlaná si kytku uvázat sama...pak jsem dostala kontakt na tuto květinářku, pro kterou nebyl problém uvázat kytku z mých pivoněk. Nešlo o peníze...nakonec bych de facto zaplatila stejně jako za tu růžovou odbytou...spíš šlo o emoce...líbila se mi představa, že pokaždé když mi na zahradě rozkvete keř s pivoňkami vzpomenu si na svoji svatbu. Bohužel to má teď důsledek opačný...kdykoli se na keř podívám je mi smutno :-|
A šlo opravdu o květinářství....ne o nějakou paní co doma váže kytky pro známé. http://www.kvetinysola.cz/
Moc nechápu tón tvých příspěvků....měla jsem prostě takovou představu a pokud na to někdo přistoupí tak by měl svou část dohody dodržet. Kytky jsme zkoušely, vazbu i výdrž...vše bylo bez problémů...až najednou ve svatební den záhadně všechny uvadly (ač čerstvě natrhané). To právě myslím byl podraz od paní majitelky....aby se zbavila růží, které by jinak neprodala....a bůhví kde skončilo mých 20 pivoněk. Navíc na mě měla telefon a mohla mi kdykoliv během dopoledne zavolat a aspoň se zeptat jakou náhradní kytici bych chtěla.
A ano ve městě jsou i jná květinářství...ale svatbení kytku jsem si nechávala vázat poprvé...takže dost těžko můžu odhadnout jak to kde zvládnou.
Me to prijde divny cely, podle me se tam neco stalo...za by neprodala 20 ruzi, to je blbost, to by ji nepolozilo, spis treba ty pivonky zapomnela dat do vody nebo je nekdo omylem vyhodil a nechtela se ti priznat...a nebo opravdu nevydrzely, zalezi totiz na tom, jak jsou kvety zrale, cim vic, tim rychleji narezane uvadnou...prijde mi to, jakoze ti ji uvazala, rano rpisla do prace a zjistila, ze kytka je kaput a tys mela za 10 minut prijit, tak rychle neco udelala, abys neodesla s prazdnou..
Dobrý deň,
Prečítala som si Váš príbeh, a celkom ma mrzí jeho koniec. V prvom rade by som Vám chcela povedať že ako správna floristka by pani v kvetinárstve nemala testovať pivoňky. Každá floristka vie, že pri správnom ošetrení vydržia niekoľko dní. Ja ich do kytíc používam bežne a nikdy som nemala problém z ich výdržou. Pokiaľ jej pivonky nevydržali od večera do rána tak je to jedine zlým skladovaním a neodborným zachádzaním. Ďalšia vec, pokiaľ ste mali spísanú objednávku máte právo na plnú reklamáciu a pani floristka i v rámci svojho mena by mala prijať reklamáciu. Kytica ktorú mate na fotkách nemá hodnotu ani 250 Kč. Rúže vyzerajú tak na 2- 3 triedu a zlé skladovanie. Stonky nie sú nijako ošetrené a taktiež nie je začistení a ošetrení spodok. Ja dávam na svoje kytice záruku 24 hodín. Bohužiaľ sa nájdu osoby ktoré sa vydávajú za floristky ale o pravej floristike nemajú ani poňatia. Takže zhrnutie právo na reklamáciu máte, jak cenovo tak na kvalitu kvetín. Otázne je ako dlho je už po svadbe, ideálne je reklamovať hneď alebo 24-48 hod. po svadbe.
S pozdravom Gabriela.