Ahojky holky, prosím poradte.....
Včera odpoledne jsem si koupila žehličku na vlasy, chtěla jsem si ji dát jako pod stromeček, no ale když sem přišla domu tak mi přítel pyšně daroval jinou lepší....
Tak jsem dnes byla v dané prodejně elektra s účtenkou, záručákem.Krabici jsem ani nerozbalila, žehličku nezapla ani nevyndala ven.
Ale oni ni řekli, že si můžu vybrat něco jiného v té ceně, nebo že musím počkat až tu žehličku prodají a pak mi vrátí peníze.....Jsem docela namíchnutá, ted před vánocema se každá kačka hodí a podle reklamního řádu jsem v právu :-( :-( :-(
Cal to je nejake divne.. ja jsem mela porad za to, ze ze zakona mas narok na vraceni penez bez udani duvodu do 14 dni ode dne nakupu v neporusenem a originalnim obalu =-)
Uvidis. co ti poradi ostatni holciny, ale asi bych to na ne takhle vytahla :-N ;-)
calissto: delam na sluzbach zakaznikum, takze taky vracim penize za zbozi...
Musis jim rict, ze podle zakoniku jsi v pravu, ze zbozi muzes vratit do 30 dnu tusim, jak ktera prodejna.Ale povinne to bude u vsech nekolik dnu, ja znam jen nas rad a ty ostatni moc nevim :-( Kde jsi to koupila, na netu se to pujde dat najit...
Jinak se Ti zadny jiny vyrobek nehodi?? Ze by sis to vymenila? hLavne tu zehlicku nerozbaluj a nech ji tak, jak byla, aby nemohli mit kecy...
martinka, těch 14dnů je na internetu. U kamenných prodejen to bude jinak...určitě to bude v Obchodním zákoníku.
V nejhorším to prodat někde na aukru, apod. S účtenkou by to neměl být problém.
koupila jsem to v Elekto Jánský v Ostrově, není to moc velkej obchod ale už je tam pěkných pár let...nevím no
Kami: no právě, že tam nemaj moc velkej výběr tak sem nic nechtěla a le hlavně sem nechtěla z toho důvodu, že má známá taky dělá v cetru služeb pro zákazníky a vím že se peníze vrací....
Tu žehličku jsem nerozbalila ani nepoužila :-S
Ale co mám dělat , když se budou cukat?
mas pravo na vraceni pokud je nepouzta a neporuseny obal no muzes jim pohrozit treba uradem na obranu spotrebitele nebo tak neco ale normalne bych tam sla a rekla ze na to mam ze zekona pravo jinak ta lhuta by mela byt na uctence nebo zarucaku
já sem jim to tam říkal a, že mám ze zákona na to právo a ten prodavač mi řekl, že on s tím nic nezmůže...
Ted koukám na čoi jestli je tam vyložene napsáno co a jak
no jeste me napada ze pokud maji nejaky specialni postup nebo tak neco tak na to maj upozornit treba vyveskou v obchode na zarucnim liste... na uctence nic nepisou???
Calisto - setsřenka měla problem s rklamací u Fotolabu, tak volala na SOS , prý mají nějakou placenou (ale levnou, ne za 60,- za minutu) linku, kde jí poradili a pak jí paní i poslala na mail nějaké části zákoníku, co se jejího problému týkalo. A jak píše Petruszkaa, tak těch 14 dní na vrácení bez udání důvodu je při nákupu přes net. Mám takový ocit, že bez udání důvodu není možné zboží vrátit, pokud s ho koupila v kamenném obchodě, ale většina obchodů to nabízí....
Jak říkala Petrus, těch 14 dnů je na netu či jinak na dálku, v obchodním zákoníku to ale určitě neheledej (jestli nejseš firma), ale v občanským by to mělo být, každopádně to nemůžu najít.. Ale bohužel si myslím, že oni mají pravdu, tak to vyměň za něco jinýho nebo si počkej, až tam někdo bude něco kupovat a zkus se s dotyčným domluvit, aby ti dal peníze, že mu "dáš" na výměnu tu žehličku..
cal, já si myslím, že v zákoně to není... Do těch 14 dnů je to pouze u nákupu pomocí prostředků komunikace na dálku a zboží je předané mimo provozovnu (tj. neplatí to ani, když to objednáš přes net a pak to na prodejně vyzvedneš). Pokud to koupíš v prodejně, tak ten nárok není, to je jen na dobré vůli toho obchodu. Navíc tohle podle mě není reklamace. No, kdyžtak zkus mrknout do občanského zákoníku, ale myslím, že to tam není...
napsal jsem mejl na čoiku tak uvidím ale u nás v práci se to normálka vrací, a to nemluvím o vánocích kdy dostanete 3 stejné věci a taky se to vrátí....
kedze tema nie je o reklamacii ale o vrateni tovaru chcem vas premenovat na Vratenie vyrobku do obchodu, avsak mam problem, ako spravne napisem v cestine slovicko "vratenie" ? :-D x-)
pokud to zboží je jako nový, nerozbalený, neměl by být problém ani vrátit peníze, i když moc dobře chápu, že jako menší krámeček to udělají neradi, taky máme malý krám s počítači a občas někdo s něčím takovým přijde, buď nabídneme výměnu za jiný zboží nebo když opravdu zákazník nechce nic jinýho, penízky vrátíme, ale spíš se stává že zákazník zboží už rozbalí a poruší obal, to je pak těžký....pak se s náma dohadují, že v tescu nebo jiným marketu jim to bez řečí vymění i když je to rozbalený - no je rozdíl mezi marketem kde vydělávají miliony a mezi malým krámkem co vydělává jen na nájem a elektriku:-)) ale jak říkám, když je zboží v neporušeném obalu, neděláme problém:-)