Ahoj, zajímalo by mě jestli některá z Vás náhodou nedělá svatební koordinátorku. Zajímalo by mě jaké je to povolání. Co všechno obnáší a jestli je pod nějakou firmou nebo to dělá na vlastní pěst.
Už tady bylo téma svatební salon - vlastní firmička. To se nějak neosvědčilo. A byla tam zmínka o svatební koordinátorce. Co vy na to?
Popřípadě by mě zajímalo jaké s nimi máte zkušenosti. Nechala si některá z Vás zařídit svatbu od A po Z?
Děkuju za názory, typy, připomínky.
mě to přijde celkem zbytečný, každá nevěsta má přece radost z toho, že si plno věcí zařídí a mamiky se taky nemůžou dočkat, až budou jaksi potřebné ....
Kdyz jsme zacala zarizovat svatbu, tak jsme take narazila na tuto svatebni koordinatorku moniku. Je snad jedina, protoze na jinou svatebni koordinatorku jsem nenarazila. Svatbu jsem si nakonec chtela zaridit zcela sama, takze sluzby koordinatorky jsem nevyuzila.
No já si myslím, že je tato "funkce" potřeba..protože jak jsem již zjistila na ostatních a v něčem na sobě, někdo nemá čas-jeho rodiče nemají čas zařizovat..někdo nemá vkus - neumí sladit vše do lajny..někdo ani netuší co vše se dá na svatbě zařídit aby byla jedinečná a pokud má peníze si na to někoho najmout tak proč ne..
Mě by zajímalo cenové ohodnocení takového člověka..
ahoj, díky za odpovědi.
Film Svatby podle Mary je sice hezkej, ale přece jenom se to odehrává někde jinde než v Čechách. A mě by zajímali naše poměry. Nechci ani nikoho urazit, ale mě zajímají zkušenosti jak z jedné tak z druhé strany a ne jestli je to potřeba nebo není.
Každá z nás má jiné představy a některá si to zajistí sama, jiná ne. To bych, prosím, nerozebírala.
svatbu od A do Z? ani náhodou... peněz na to mám hodně, rozpočet máme také hodně vysoký, šaty si budu kupovat, ale proč se ochudit o tu radost z každé zařízené věci, pak se na to krásně vzpomíná a budete na to vzpominat nejen vy nevesty, ale i vase maminka a tchyne... zeptejte se svych maminek a babicek, ty vam urcite povypravi jako me. Kdyby to vse za me udelal nekdo jiny co bych z toho mela...
a ted trochu z marketingu: roste pocet svatebnich koordinatoru, vetsinou je vyuzivaji cizinci majici svatbu na uzemi CR (viz napr. svatba japoncu ve Vrtbovske zahrade), koordinator tak musi mit dobre jazykove a komunikacni znalosti. Vetsina techto koordinatoru pracuje z domova, na zivnostensky list...
Taky jsem to trochu zjišťovala a ceny se liší podle náročnosti všech příprav...od A do Z za práci to bylo do 10tis. Když jsem se ale zmínila doma, tchyně i mamka mě hnaly, prý jim nemůžu vzít radost z příprav, takže já mám vyřešeno, mám hned 2 koordinátorky :-D
Moje sestra, ktera se loni vdavala, vyuzila sluzeb koordinator a bylo to uplne super. Svatbu chteli s manzelem dle svych predstav a ne dle predstav maminek a babicek a vzhledem k jejich pracovni vytizenosti nezbyvalo nic jineho. Krom toho maminky a babicky se vdavaly za trochu jine doby a mely mnohem vice casu na svatebni pripravy. Segra chodi z prace v 7-8 a je rada. Nicmene vse bylo perfektni, my (jako svatebcane) se o nic nestarali a koordinatorky presne vedely, co maji delat a jaka vec prijde v jaky moment. Planujeme svatbu s pritelem na pristi sezonu a rozhodne vyuzijem stejnou firmu. Pripravy si taky uzivate, jen mate sluzby k vyberu naservirovany primo pod nosankem, dodavatele jsou vyzkouseny, cili nehrozi zadne faux pas s dortem nebo kvetinou a nikde nic nemusite vyhledavat. A cenove byla tato firma uplne v norme. Takze parada. My jdem do toho urcite.
Já o koordinátorce uvažovala.I tu cenu bych zaplatila.V Brně je to do 20 tis.Ale nenašla jsem vhodnou agenturu.2 se mi zpětně neozvali a na tu jedinou,která měla zájem,jsem slyšela rozporuplné ohlasy.Začala jsem se zajímat a zjistila,že to není tak těžké.
Přesně jak píše krispule...
V dnešní uspěchané době je spousta lidí co nemají čas. Dalším faktorem pro poohlédnutí se po někom, kdo vám se svatbou pomůže může být neznalost "těch" věcí kolem svatby. Pak jsou i tací jak zmínila Krispule, co nemají vkus a vědí to o sobě a přes to chtějí mít všechno krásné.
Mám s organizováním cizích svateb ve svém okolí zkušenosti. Pro demonstraci: naposledy jsem dělala svatbu pro dva lidi on se ženil poprvé, nevěsta v 35letech se vdávala podruhé, oba velmi zaměstnaní lidé. Zařízovala jsem jim komplet zdobení hostiny, pomáhala (radila) s výberem jídla a pití a celkové organizace hostiny. Dělala jsem jim zdobení aut a zařizovala veškerou květinovou výzdobu u květinářky. Výslužku včetně košíčků, jmenovky atd. Oba dělají do politiky a tak na svatbě byli významní lidé a tak chtěli aby svatba měla úroveň! Byla jsem na hostině opravdu jako ta Mary. Pokud došla čokoláda ve fontáně nebo led do pití, šla jsem za ředitelem restaurace, aby se to či ono napravilo... Oni měli jen bezstarostnou svatbu. A věřte nebo ne, moje služby je vyšli méně než na 3000Kč.
Souhlasim s Krispuli...Mam neco malo skusenosti s pripravama svadeb....
Myslim,ze takovy koordinator je nutny napr.v pripadech,jestli chteji cizinci svadbu prave v Ceske Republice,tak je to pro ne velika pomoc...
Ahoj, upřímně řečeno, mám veliké obavy jak naše svadba dopadne bez koordinátorky. Mám z toho docela hrůzu. Bude nás kolem 60 lidí, a opravdu si nedovedu představit jak to všechno připravíme, aby vše dopadlo OK. Navíc nemáme ještě skoro nic zařízené ;-), jen datum jsme 3x měnili. Určitě je potřeba, aby byl někdo poruce, když nastane nějaký problémek.
zdravim :-)
toto téma jsme s přítelem taky řešili, protože i z vlastní zkušenosti víme, jak dokážou být svatby bez "koordinátorky " někdy zmatečné.
Jelikož jsme si přípravy chtěli užít a vybrat si vše sami, tak jsme to vyřešili tak, že jsme požádali přítelkyni svědka, která má velmi dobré organizační schopnosti, jestli nám s tím pomůže.
Takže nám pomohla spíš s organizací tím, že jsme s ní probrali harmonogram svatebního dne a detaily zasedacího pořádku kvůli zvláštním rodinným vztahům a přítel si vyhrál s excelem a připravil pro ní organizaci aut, zasedacích pořádků, časového harmonogramu, spojení na zámek a restaurace a fotky svatebčanů a všichni budou vědět, že se s otázkami budou obracet na ní,abychom si to s ženichem už jen užívali :-) dostane i obálky s penězi pro fotografa, kapelu, restauraci apod. a ráda to bude korigovat,aby nevznikali zmatky :-)
vzhledem k tomu, že jsem v posledním roce použila služeb návrháře interiéru a ve finále jsem si interiéry navrhla komplet sama, zahradního architekta a dělám si i zahradu sama, usoudila jsem, že to dopadne stejně
všichni jedou podle nějakého mustru a neradi uhýbají - když člověk očekává, že by to měli být profíci a upozornit na rizika na které já jako laik můžu zapomenout, nestane se tak a spíš ještě sekají chyby, které odhalím já
tedy teď mluvím o těch návrhářích - ale nechtěla jsem riskovat :-)
ahojky, zatím ještě ne, ale sestra se chystá svatební koordinátorku dělat, vždycky ji bavilo dělat svatby a nejspíš obě budeme spolupracovat se svatebním salonem, kde si půjčuji šaty na svou svatbu. Sestra koordinátorku a já oznámení a takové ty věci kolem.
Ahoj, my sme si najali koordinatorku a nemozem sa stazovat. Samozrejme, ze od A do Z si svadbu zariadit nenecham, ale spravny koordinator podla mna pracuje tak, ze dava navrhy a ty ich musis schvalit. Bez tvojho schvalenia by podla mna nic koordinator zariadovat nemal. Takze ja poviem, ze niec chcem, ona hlada, kde sa to da zohnat a potom mi len posle maila, co zistila. Podla mna je to ta najlepsia vec, ktoru sme mohli urobit.
Ja jsem si vse navrhla, obehala, pripravila, zaridila, vybrala, vyrobila, nazdobila sama a taky to slo a hrozne me to bavilo, je ale fakt, ze ja uz skoro mesic pred svatbou nepracovala a tak jsem mela podstatne vic casu...
Meli jsem 60 hostu a i kdyz tesne po svatne jsem rikala, ze se nepovedlo vubec nic ;-) cim vic ted ubehlo casu, myslim, ze se prece jen vsechno (no jasne, vyjimka se vzdycky najde) povedlo
A naprosto jednoduse receno, na svatebni koordinatorku by mi chybely penizky...no nebo kdyby nechybely, tak by mi je bylo lito za to vydat
Zkuste mrknout, jestli máte satelit na německou PRO7, dávají super pořad, něco jako reality show "Frank, den Weddingplaner" Frank je něco jako koordinátor. Každý díl chystá svatbu pro jiné snoubence, vždycky vymyslí něco originálního.....
JÁ SVATEBNÍ KOORDINÁTORKU MĚLA. Rozhodla jsme se pro ni, prže moje svědkyně byla moc vytížená a hlavně 200km dál než já a celá svatba, navíc celá rodina taky a nerada po někom něco chci, abych nezůstávala dlužná. Navíc jsme na svatbě měli vážené hosty, klienty a já chtěla, aby vše klaplo. Navíc jsme strašššný nervák a stresař a neužila bych si to, kdybych viděla, že lidi neví, kde má kdo s kým stát a že nemají instrukce, co mají dělat. Chtěla jste mít v tomto ohledu klid. Samozřejmě jsem si nakoupila milion dekorací sama, vymyslela skoro vše a obstarala a měla vše pod kontrolou. Chtěla jsem ale koordinaci svateb. dne, ne svatbu na klíč, a prže jsem měla svatbu 7.7.07, chtěla jsem, aby se určitě ta "doporučená? kordinátorka věnovala jen nám. Proto jsem jí i dala kšeft s komplet květinovým servisem a zapůjčila jsem si od její agentury nějaké dekorace (oblečky na židle, slavobránu, koberec apod.). Abych pravdu řekla, tím, že jsem měla vše pod kontrolou a vymyšlené a zařízené, zaplatila jsem úplně zbytečně 6tisíc jako provozi svatební agentuře /což je spodní hranice/, která má sloužit na pokrytí výdajů agentury s telefonováním, zařizováním, komunikací se subdodavateli apod.....no, dost mě to naštavlo, smlouvala jsem slevu, prže jsem měla vše své a domluvené úplně vše krom těch květin,a le neslevili.... ]-( a za koordinaci svatebního dne jsem zaplatila agentce 3500.- Zvlášt se platily aranžérky...už nevím kolik na hodinu práce (chystaly stoly, )obřadní místo apod). Koordinátrrka byla od rána na místě, hlídala přípravu hostiny a místa obřadu, zdobila hosty, převzala od ženmicha doklady a předala mu květiny. Pak istruovala svatebčany, kdo kde má být, stát, mohli se na ní obracet s čímkoliv...no, ale nic nadlidského. Prostě kdybych neměla blok oslovit nějakou kámošku, taky by to zvládla a dekorace bych si prostě jen půjčila a zařídila instalaci někým. Takže mám z toho rozporuplné pocity. ALe protože svatba byla nádherná:-) a vše bylo víc než vysněné, tak na těch vyhozených 10 tis. nemyslím. Konkrétně tuto agentku bych ale již nikomu nedoporučila. Můžete mne kontaktovat v IP. Joo a taky jsem přemýšlela, že kdybych se po mateřské už nevrátila ke svému oboru, že bych si možná takovou agenturu zařídila, páč já bych byla agentka non plus ultra a ssstrašně by mě to bavilo :-p :-D :-D :-D
ahoj, my jsme měli svatbu v jižních Čechách a protože sami nejsme odsud, nebylo pro nás zařizování jednoduché. od malička žiju přípravami na svatbu a tohle téma mě absolutně pohltilo, takže jsem si chtěla všechno zařídit sama. zpětně ale musím říct, že pokud bych se měla vdávat znovu, rozhodně by se to neobešlo bez koordinátorky!
a popravdě už vážně začínám přemýšlet o tom, že si na této činnosti v budoucnu založím živnost. zjistila jsem totiž, že co se týče služeb v této oblasti, je tu spousta firem, ale kvalita jejich služeb je děsivá...
ať žijí koordinátorky! :-)
já myslím, že záleží na velikosti svatby. Ale byla jsem i na svatbě o 60 lidech, kde každý byl odjinud a protože nevěsta s ženichem poslali instrukce s mapami + program dne v kolik a kde a co a jak, tak to nebyl vůbec problém :-) Já koordinátorku určitě nechci, jsou to vyhozené peníze :-)
ale záleží na hostech, dovedu si představit, že jsou takový nesoudní lidé, kteří nastávající manžele dokážou obtěžovat otázkami na organizaci donekonečna :-D :-D Pak asi stojí za to ustanovit někoho jako organizátora nebo najmout koordinátorku