Ahoj holky,
tak už na 99% jsme rozhodnutí pro svatební cestu do Řecka - na Zakynthos a zatím to vypadá na oblast kolem města Laganas, kde jsou obří želvy Caretta - Caretta, ale pláže tam vypadají krásně. Chtěla jsem se zeptat, jestli jste některá byla na Zakynthosu, jak se vám tam líbilo, na kterým místě,......díky za všechny odpovědi ;-)
Ahoj holky, díky moc za příspěvky, na www stránky o Řecku jsem se taky podívala, ale po pravdě řečeno mám z toho takový smíšený pocity, že teď nevím kam a jaký hotel. Jelikož ten co jsme měli vybraný tam teda hodnotí jakoby nic moc :-S Každopádně něco určitě vyberem. Nevíte jestli cestovka Blue-style má sídlo i v Brně?
Ahojky,
právě teď jsme tam měli být, na Zakynthosu. Měla to být svatbení cesta, ale manžel se zranil 2 dny po svatbě a tak jsme jí museli zrušit ;-( . Bylo to od Blue-stylu. Pokud pojedeme, pojedeme buď tam, nebo manžel chce na Santorini, ale včera jsem to studovala, a přijde mi strašně ponuré...Ten černý písek a ty skály... nevím,.
Jinak píšou že ty želvičky tam jsou nějak červenec srpen (začátek,) to se klubou, ne? :-N Ale taky myslím, že tam nikoho nepustí, nevím. Ale bylo by to nádherné, je vidět. Byla jsem tam loni se sestrou na výletě, byly jsme na Peloponesu, a obepluli jsme Zak.celý, byli jsme i na té pláži "ztroskotanců" a ty modré jeskyně jsme taky viděly a to je fakt nádhera, doporučuji!
No doufám, pevně, že uskutečnímu tu svatbení cestu :-(
Ahojky, také jsem byla na Zante a bylo to moc hezké. Vesnice byla Kalamaki a hotel Metaxa, moc se mi tam líbilo. Jeli jsme lodí kolem ostrova se zastávkou u té pirátské lodi a mám úplně stejné fotky ze skály jako jsou na pohledech a ty pohledy nelžou, mám je úplně stejně krásně modré :-) . Také jsme jeli autobusem po ostrově, stavovali se ve výrobně vína, je úžasné, kdo má rád sladší víno, tak doporučuji Imiglikos. Akorát ty želvičky jsme neviděli, dost je hlídají (což je moc dobře), pořád nás hlídali, abychom nepíchali slunečníky do písku a tak. Krásný ostrov. Přímo z pláže jsme koukali jak přistávají letadla, blízko bylo letiště. Mohu jen doporučit, ceny si ale nepamatuji. Byli jsme od Blue-style.
Tak to vezmu popořadě:
Bydleli jsme v Tsilivi - hotel Tsilivi Beach ***+
http://www.blue-style.cz/2007/img_gal...
pokoj č.111
Jeli jsme s Blue-Style a nemám k nim jedinou připomínku.
O pokoj s výhledem na moře jsme začali škemrat (tedy miláček dělal oči na delegátku) hned cestou busem z letiště a dobře jsme udělali. Ostatní lidé ze zájezdu bydleli v přízemí s výhledem na ulici a my eňo ňůno.
V hotelu jsme měli zaplacenou pouze snídani, na obědy (tedy spíš mlsky) a večeře jsme chodili do restaurací.
Snídaně byla luxusní, měli jsme vždy plná bříška. Lidé, co měli zaplacené večeře z nich byli hodně zklamaní, protože jídla málo a nulový výběr.
Každý pátek pořádá hotel řecký večer, na který Vám vřele doporučuji jít! Je to super!!!!! Jídlo a pití za tu cenu pohoda, ale hlavní je program! Ten zpěvák má hlas, ze kterého jsem měla husí kůži a tanečníci zapojili celý sál ;-)
Pláž přímo u hotelu, v areálu 2 bazény. 1. bazén je spíš pro děti, super teploučká voda, smí se tam brát nafukovací věci apod. 2.bazén spíš na plavání a hry dospělých (nevadí jim ani pinkání míčem). Tuším po 19.-té hodině se do bazénů nesmí. Ne že by Vás hnali svinským krokem, ale nalejou do nich různé sajrajty, takže se Vám tam vlastně nechce :-N Lehátka a slunečníky u bazénu v dostatečném množství.
Hotelová restaurace je vlastně také rovnou na pláži a frappé nemá chybu.
Na pláži lehátka a slunečníky za poplatek.
My si vždy dali hotelová lehátka co nejdál na terasu hotelu, tudíž takřka na pláž a lážo plážo :-D
Městečko živé, spousta obchodů a restaurací. Diskotéky tuším 2, ale my na ně nejsme,takže nemůžu poreferovat ;-)
Jsou tam i bankomaty a obchody s potravinami, kde jsme si kupovali ovoce.
Na hlavní třídě spousta cukráren se skvělou zmrzlinou.
Půjčovny aut a motorek - delegátka nám nějaké nabízela, ale my si během procházek obešli sami ty v městečku a pak si půjčili motorky napřímo. Půjčili jsme si skůtry - kamarád s přítelkyní 50-tku a my 125-tku. Doporučuji spíš tu silnější, protože kopce na ostrově jsou hodně prudké.
Můj miláček je zkušený jezdec, takže jízda v pohodě, ale kamarád to jednou nezvládl a trošku se odřeli, tak opatrně! Silnice tam jsou děsně kluzké!
Zájezdy od delegátky jsme si nekupovali, protože to mají děsně předražené. Koupili jsme si na ulici cestu kolem ostrova se zastávkou na pláži Navajo. Doporučuji a pokud si budete půjčovat nějaké vozítko, tak tento výlet bohatě stačí.
Kristi - tenisové kurty jsem tam neviděla, ale my je ani intenzivně nehledali :-D Na pláži je půjčovna těch vodních blbinek - banány, kruhy, skůtry. Miláček si půjčil skůtr a pak šel toho maníka z půjčovny mordovat, páč ten skůtr měl omezovač, takže si moc nezajezdil. Půjčují se tam ale např. horská kola, tak můžete vyrazit :-) Jinak restaurací nepřeberně! Výborná jsou obzvlášť dvě, které jsou každá z jedné strany až budete z hlavní silnice odbočovat na příjezdovou silnici k hotelu. Jedna se jmenuje tuším Nymfa =-) a druhá Dionýsus nebo tak nějak. Super obsluha, porce a vůůůbec x-) My baštili do cca 30-40 EUR za oba a v bříškách jako v pokojíčku :-) Víno si objednávejte vždy rozlévané ve džbáncích - za prvé jsou na domácí víno hrdí a za druhé je za čtvrtinovou cenu než lahvové a za třetí je výýýýýýborné. :-)
Kristi - lidé, co tam byli s námi na ně fakt nadávali, ale třeba se už zlepšili.... :-| Jedna paní, co vždy v čase, kdy večeře začínala, musela uspávat svou malou dcerku, tak říkala, že na ni vždy zbyla akorát polívka... tak nevím.... Jo a v nejhorším se dá polopenze dokoupit na místě ;-)
Tak teď k jednotlivým letoviskům (to Vám sem zkopíruju odjinud + doplním své zkušenosti):
Zakynthos: Hlavní město ostrova
Ve správním středisku ostrova žije přibližně 11.500 obyvatel. Vůně moře, jasmínu a okrová barva fasád domů jsou tím nejtypičtějším z města, vybudovaného podivuhodně do podoby divadelního amfiteátru od přístavu vzhůru po úbočích pahorku s benátskou pevností.
Tak jako v případě mnoha dalších ostrovů, kde je název hlavního města totožný s názvem ostrova, obyvatelé častěji využívají, je-li řeč o městě, termínu Chóra (Χώρα).
Řada památek této metropole se silným italsko-benátským rázem byla zničena nejen zemětřeseními v dávné minulosti, ale hlavně tím nejničivějším v roce 1953. A přestože z celé nádhery zůstaly bez poškození stát jen tři budovy, obyvatelé dokázali centrum města opět obnovit do původní podoby. A tak můžeme obdivovat nejen výstavní paláce Městské knihovny, Muzea byzantského umění, mnoho kostelů, projít se po dlážděné promenádě pobřežní Stráta Marína (ulice K. Lomvárdou) nebo páteřní ulice Alex. Róma, lemované domy s výstavními fasádami a stinnými podloubími v benátském stylu. Její pokračování, třída 21. května (21 Maíou), končí na starobyle vyhlížejícím náměstí sv. Marka (Plateía Ág. Márkou) s budovou Solomosova muzea a katolické katedrály sv. Marka (Ág. Márkos).
Přes náměstí republiky (Plateía Dimokratías) se dostanete na velkoryse pojatý, k moři otevřený prostor náměstí D. Solomóse (Plateía Solomoú), ohraničený budovami Městské knihovny, Muzea byzantského umění, renesančním kostelem Ág. Nikólaos tou Mólou, budovou radnice a Národní banky. Socha nepatří nikomu jinému než právě D. Solomósovi
Město Zákynthos a jeho okolí
Město byste měli navštívit alespoň dvakrát. Po ránu a v dopoledních hodinách můžete sledovat mumraj v okolí přístavu, u nábřeží kotvící lodě vykládají zboží, rybáře spravují poškozené sítě, a lidi popíjejí kávu, spěchající do práce či na nákupy. V ulicích za přístavem se pomalu doprodávají čerstvě navezené ryby a zelenina. Po poledni ruch utichá a jako každé středomořské město i Zákynthos ožívá až po západu slunce. Místní vpodvečer vyrážejí na oblíbené korzo, scházejí se na náměstích a posedávají dlouho do noci s přáteli v kavárnách. Chcete-li si v tuto dobu projít místní obchůdky, nezapomeňte si návštěvu naplánovat na úterý, čtvrtek či pátek, kdy bude otevřeno.
Takže - určitě se jděte podívat do přístavu (asi z něj budete vyjíždět i na výlet lodí), pak se jděte podívat do kostela Sv.Dionýsa (vevnitř celý ze zlata, jediný přestál zemětřesení v roce 1953) a pak si hlavně vyjeďte nahoru na vyhlídku!!!! Je to směrem na Tsilivi, jede se děsným krpálem nahoru. Výhled na město je neuvěřitelný. Jo a nahoře jsou skvělé cukrárny, takže dortík v jedné ruce a foťák v druhé a kochat se x-)
Letovisko Argási (Argássi)
Hodně praktická poloha a krásná vyhlídka na panoráma hlavního města, to je to, co sem návštěvníky láká. Pláž s hrubším pískem a oblázky, na které se brzy nazpaměť naučíte jízdní řády trajektů z Peloponésu a získáte přehled o pohybu výletních lodí nabízejících okruh kolem ostrova.
Několik svědků minulosti utopených v moři nebo bujné zeleni (ruiny starého mostu, akvaduktu a několika kapliček) a rušné centrum, kam rádi zavítají i místní Řekové, protože právě zde narazíte na podniky, kde se až do ranních hodin hraje i řecká hudba (moderní i tradiční často i živě!). Některé mají skutečně dobrou úroveň.
Do hlavního města je dobré spojení, ale došli byste tam i pěšky. A vyhlášené pláže poloostrova Vasilikós nebo laganaského zálivu jsou na skútru či autem také nedaleko.
Má zkušenost: jen jsme projížděli. Super pekárnička a volný prodej skvělých hroznů.
Letovisko Vasilikós
Malebné letovisko na jihovýchodním cípu ostrova. Řada krásných pláží v okolí je dostupná jen vlastní dopravou a pokud se nechcete spoléhat jen na animační programy luxusnějších hotelových komplexů, bez pronajatého vozu nebo taxíku (autobusové spojení také nepatří mezi nejspolehlivější) na večerní korzo nebo nákupy raději rychle zapomeňte.
Krásná příroda láká k procházkám, mezi olivovými háji a borovicemi se ukrývají venkovské taverny, keramické manufaktury a trochu zpustlé farmy. Některé pláže nabízejí vodní sporty, dojedete-li až na nejjižnější výběžek, čeká Vás známá pláž Gérakas.
Samotná obec Vasilikós podle informačních tabulí začíná hned za koncem letoviska Argási a táhne se s přestávkami podél páteřní komunikace v podstatě až na konec poloostrova taková několikakilometrová Horní, Střední, Dolní Lhota , která navíc paradoxně pohltila i jiné osady (Kokireíka a Ksirokástelo).
Má zkušenost: pláž Gérakas je nejkrásnější místo na světě!!!!!!!!!!!! Kdo ji neuvidí, nebyl na Zakynthu !!!!!!
Po příjezdu obdržíte "vstupenku" (zdarma) a smíte tam být maximálně 3 hodiny (kvůli želvičkám - my žádné neviděli, ale hnízda mají označena). Nááááááádherná voda .... Hned bych se tam vrátila! x-) x-) x-)
Na jídlo doporučuji stavit se v takovém malém stánečku s pár stolečky, který je hned u výjezdu od Gérakas na hlavní silnici. Místní Řek tam sám dělá saláty apod. a je to vynikající a za pár EUR! (naproti tomu stánečku je dajaký pomník nebo co).
Letovisko Alykés-Alikanás
Do hlavního města to odtud budete mít docela daleko, ale to není takové neštěstí. Mělké chráněné moře je ideální pro provozování vodních sportů, a tak může být v létě na místní úžasné písčité pláži opravdu rušno. Navíc, i v těch nejparnějších letních týdnech je na východním pobřeží přijatelnější klima než je tomu na jihu ostrova.
Centrum Alykés je z jedné strany ohraničeno moře, z druhé strany salinami, mělkými nádržemi, kde se donedávna odpařováním mořské vody získávala sůl. Nakonec i název místa, řecké slovo alykés, znamená solivary. Alikanás je o poznání rozptýlenější, v posledních letech tu vyrostlo několik větších hotelových komplexů.
Zajímavostí je jedna ze dvou řek ostrova Zakynthos, která tu ústí do moře. Nad obcí Katastári, střediskem oblasti, se zvedá mohutný hřeben Vrachiónas a už z okružní silnice, spojující obec se severem ostrova, se nabízí působivá vyhlídka na táhlý záliv Alykés, ale i severněji položený ostrov, Kefalónii.
Má zkušenost: v Alikés jsem bydlela, když jsem na Zakynthu byla poprvé. Hodně klidné místo. Až moc ;-) Doporučovala bych rodinám s dětmi.
V následujících místech jsem nebyla ani jimi neprojížděla:
Letovisko Laganás
Jste praví noční ptáci a jedete se do Řecka hlavně bavit? Typickou řeckou taverničku se štamgasty tu sice nenajdete, anglická snídaně, britský oběd, hranolky a hamburgery na Vás však číhají na každém rohu. Bezpočet diskoték, barů a klubů se sportovními přenosy, videoklipy a karaoke, dunivá hudba z reproduktorů a bizardní kreace mladých britských slečen s ještě bizardnějšími těly Nebojte, stačí bydlení kousíček stranou hlavní tepny a jste v docela jiném světě.
Přivstanete-li si, ranní Laganás je neméně zajímavý. Majitelé obchůdků a popeláři uklízejí spoušť, mladí opilci pospávají na zídkách nebo okraji silnice a dopolední pláž může být jenom Vaše.
Za koupáním se také můžete vydat procházkou směrem ke Kalamáki nebo Ág. Sostis.
Letovisko Kalamáki
Novější letovisko, trochu roztahané a ne zrovna moc pohledné, výhodou je však dlouhá udržovaná písčitá pláž. Chcete-li se koupat s mořskými želvami, pozorovat přistávající letadla a noční život sousedního Laganás Vás spíš děsí než láká, vybrali jste si správně.
Za širší nabídkou vodních sportů se sice budete muset vypravit do jiných koutů ostrova, ale pláž zůstává Vaše. Převážně britští turisté upřednostňují pohodlí u hotelových bazénů a s barmanem za zády sbírají síly na další divokou noc
Letovisko Ágios Sóstis
Docela dobrý kompromis, chcete-li mít nerušený spánek, ale nevylučujete možnost zavítat i do rušnějšího Laganás. Ubytovací kapacity jsou většinou volně roztroušeny ve stinných olivových hájích, bary a taverny jsou soustředěny na krátkém úseku podél pláže.
Trochu autentičtější atmosféra, pěkný přístav s několika rybářskými bárkami, čluny a výletními loděmi, které Vás dovezou do oblasti jeskyní a nedostupných pláží v oblasti Marathonísi, Kerí a Marathiá. Malý předsunutý ostrůvek, na kterém stál v minulosti kostelík je dnes v soukromém držení, a přestože nese stejný název jako letovisko, místní mu neřeknou jinak než Caméo (podle podniku, který je tu v provozu).
Ostrůvek je s pobřežím spojen dřevěnou lávkou, ze západní strany je malá plážička a v sezóně si tu můžete posedět v baru, ve večerních hodinách jsou vítáni i tancechtiví zájemci. Nevadí-li Vám kratší procházka a hledáte-li trochu klidu, místo koncem sezóny již docela znečištěného moře okolo hlavní pláže se můžete za koupáním vydat na nedalekou Pórto Koúkla.
Letovisko Límni Kerí
Malé klidnější letovisko v západním cípu laganaského zálivu postrádá obrovské hotelové komplexy a nabízí ubytování převážně ve vilách a prázdninových bytech. Více přírody a Řecka, přístav s pohupujícími se rybářskými loďkami, v místních tavernách si můžete pochutnat i na čerstvých rybách Úzká štěrková pláž, moře je klidné a velmi mělké. Pokud jste si přibalili s sebou i výbavu na potápění na nádech, vyrazte směrem k Marathiá, mezi prázdninovými vilami je několik pěšinek dolů k mikroplážím mezi kameny.
My jsme si na 3 dny půjčili skůtry a dělali výlety.
Pomůcka:
http://www.recko-on.cz/img/web/reckoo...
1. den
z Tsilivi směr Alikes
cestou v moři sirný pramen (skoro jsme to přejeli, mizerně značeno) - Xýngia
(Ξύγκια) Přírodní sirné mořské lázně. Vane-li příznivý vítr, ucítíte je ze silnice daleko dříve než uvidíte. Chcete-li si tedy dopřát cestou na sever ostrova krátkou terapeutickou zastávku, hledejte malou oblázkovou pláž s mléčně zbarvenou mořskou vodou. A ještě poznámka: teplota pramenů není regulována dle našich představ, připravte se tedy na něco okolo 18°C a před koupelí nezapomeňte odložit stříbrné šperky (černají)!
přírodní park Askos (tam jsme nešli, protože to byla jak minizoo z domácích zvířat za těžký peníze)
pláž Navajo zvrchu - (Ναυάγιο, Smugglers Wreck nebo Shipwreck)
Ruku na srdce: není to právě chronicky známý záběr pláže s pašeráckým vrakem, který Vás láká na tento ostrov? Azurově modré moře, strmé bělostné skály a rezivějící loď, vyvržená na písčité pláži hluboko pod Vámi je opravdovou pastvou pro oči. Těžko uvěřit, že tu vrak není odpradávna. Pašeráci byli poměrně novodobí, ke ztroskotání lodi došlo teprve počátkem 80. let minulého století díky závadě na motoru, která loď učinila neovladatelnou. Zbytek potom dokonalo nepříznivé počasí. Pětičlenná posádka, která se zachránila, pašovala necelé dva tisíce neproclených kartonů cigaret Takže žádní piráti, krveprolití ani truhly s pokladem Navágio má zajímavou historii: ještě na počátku minulého století zde byla jen maličká kamenitá pláž. Do dnešní podoby ji začala formovat eroze. K prvnímu velkému sesuvu terénu došlo ve 20. letech (nově vzniklé pláži se tehdy říkalo Spirilí), druhý proběhl až po ztroskotání a vtiskl pláži dnešní podobu. Stále platí, že z pevniny je pláž nádherná, ale nedostupná, z čehož pochopitelně profitují (dovolí-li počasí) majitelé vodních taxíků z nedalekého Pórto Vrómi nebo větších výletních lodí z přístavu v hlavním městě, případně v Ág. Nikólaos Volimón.
vesnice Volímes
(Βολίμες) Tradiční horská vesnice, jejíž historie sahá až do 15. století, má přes tisíc obyvatel a je správním střediskem oblasti. I tady, jak je vidět, se ujal fenomén Horní-Střední-Dolní Lhota (zde Apánou-Mesinó-Kátou Chorió). Na první pohled zaujme několik kostelíků s typickými zvonicemi (velice hezký je např. Ág. Spirídonas), místní lidová architektura a větrné mlýny v otevřené krajině. Vesnice proslula díky výrobě místní speciality druhu měkkého sýru (ladotýri), krajkářství, tkalcovství a prodeji tradičních zemědělských produktů. Kolik úsilí asi muselo být vynaloženo ke kultivaci zdejší neúrodné země?
vesnice Anafonýtria
(Αναφωνήτρια) Chloubou menší horské vesnice je klášter Panny Marie (Μοναστήρι Παναγίας της Αναφωνήτριας) a ačkoliv je datum jeho založení neznámé, pravděpodobně se jedná o nejstarší dosud stojící stavbu na ostrově. Podle legendy k založení postačila ve skalách nalezená ikona Panny Marie s Ježíškem, která se sem dostala při ztroskotání obchodní lodě z Konstantinopole Svého času zde ve funkci představeného působil i Daniel Sigoúros, později známý jako sv. Dionýsios, patron ostrova Zakynthos.
Přestože je klášterní kostel jen kopií původní budovy, jeho stěny jsou pokryty zajímavými freskami. Samozřejmostí je ikona sv. Dionýsia se schránkou uchovávající jeho trepky (něco jako papuče). Zajímavou stavbou je věž obdélníkového půdorysu z roku 1669, která slouží jako brána a v minulosti plnila především obrannou funkci. Dokladem je 6 otvorů, kudy se případným útočníkům dostalo uvítání vařící vodou.
Vesnice ovšem nenabízí jen pozoruhodný klášter. Místní obyvatelé se na několika místech snaží upoutat zájem návštěvníků suvenýry, textiliemi a zemědělskými produkty, kousek od kláštera potom můžete podle směrových tabulí pokračovat do zátoky Pórto Vrómi. Pozor, přestože je na směrovkách uvedeno, že se jedná o pláž Navágio, odbočka na vyhlídku nad pláží je jinde! Z Pórto Vrómi se k vraku dostanete pouze vodním taxi.
- je tam hrob Dionýsa + taková malá místnůstka, kde prý bydlel ... moc hezké fotečky tam jdou :-)
vesnice Éxo Chóra
(Έξω Xώρα) Nevelká horská vesnice, jejíž jméno znamená doslova mimo město byla odedávna jednou z nejbohatších vesnic hornaté části ostrova. Mimo kostel Ág. Nikólaos s pěknou zvonicí se pyšní i prastarým olivovníkem (jehož stáří bylo odhadnuto na 2000 let) a loukou s několika neobvyklými kamennými studnami. Přes nezanedbatelnou nadmořskou výšku si obec na nedostatek spodní vody opravdu stěžovat nemůže.
vesnice Mariés
(Μαριές) Mariés nese název podle plurálu jména Marie, je to jedna z prvních vesnic na ostrově kam bylo za éry Tibéria přineseno křesťanství. Nikým menším než samotnou Máří Magdalénou, jejíž loď byla na pouti do Říma donucena díky nepřízni počasí zakotvit u břehů ostrova. Zdejší kostel nese pochopitelně právě její jméno. Na západní straně vesnice je dosud ne zcela prozkoumané prehistorické pohřebiště.
- no musím říct, že když to srovnám s výletem na Kokořín :-N
vesnice Kambí
(Καμπί) Další z nemnoha starobylých horských vesnic, jejichž budovy přestály ničivé zemětřesení v roce 1953. Kambí, ležící v malém údolí uprostřed borovicových lesů, proslavily především archeologické nálezy , datované do období Mykénského Řecka, a kříž, vztyčený v roce 1969 na 350 m vysokém útesu nad zálivem Schíza na památku obětí občanské války konce 50. let minulého století. Útes je asi nejvyhledávanějším místem, kde si můžete vychutnat kýčovitě krásný západ slunce. Taverny s vyhlídkovými terasami nabízejí oblíbené řecké večery a byť jejich atmosféra není nijak zvlášť autentická, díky vhodně zvolenému místu o návštěvníky není nouze.
- my si dali frapíčko hezky v hospůdce přímo na útesu... náááááádhera! Ohromný kříž, který toto místo značí se nedá z dálky přehlédnout ;-)
Pak už jsme přes vnitrozemí jeli zpět do Tsilivi, páč se šeřilo....
2. den
Tsilivi - směr Zante
dojeli jsme na pláž Gérakás, kde jsme strávili tři hodinky a pak se stavili v Zante + večer nahoře na vyhlídce v cukrárně jsme koukali na západ slunce .... x-)
3. den
Tsilivi - směr Zante a opět Gérakás..... fakt náááááádhera.... cestou zpět jsme se stavili v každém minipřístavečku ....
Tak to je teda vycerpavajici :-D Co ty vylety do tech jeskyn? Muzes si tam nekde pronajmout i lodku s namornikem :-D a projet ty jeskyne s nim? My jedeme do Kalamaki hotel Crystal Beach :-)
Moraki - vždyť jsem Ti to slíbila, tak jsem toto téma rovnou využila :-D
Když jsem byla na Zakynthu poprvé, půjčili jsme si malinkatý člun (bez námořníka, toho jsem měla vlastního :-) ) a jeli se potápět do Blue Caves x-) Tedy šnorchlovat :-) Bomba super! Jen hlídat dostatek paliva, abyste nejeli moc daleko a zpátky oooouvej ;-)
No prave to uz se nam jednou stalo, nejdriv se nam dostalo neco do motoru a pak nam dosel benzin, ale meli jsme s sebou telefon takze jsme se dovolali o pomoc, bylo to na Chaldiki v Ouranopolis :-)
Kolik asi tak stoji pujceni auta a skutru?
Skůtr tuším 27-30 EUR/den, auto kolem 40 EUR. Ale báli jsme se, že bychom s autem nebyli tak moc mobilní na těch jejich minisilnicích. Na skůtru fakt všude. Jen vzít tu 125 nebo víc! 50 a 125 měli za stejnou cenu ;-)
silente: opravdu vyčerpávající díky moc za informace - bomba. a teď už vůbec nevím kam :-N ale chtěli bysme s miláčkem pokud možno all inclusive - takže to budě nějaký hotel s AI a pokud možno někde u pláže, nejlépe na pláži. Holky já teď fakt nevím, radši bysme něco klidnějšího ach jo. A taky se obávám, že ani nevím, jak bysme si domluvili ve městečku nějaký ten zájezd :-| a kolik asi ty zájezdy stojí v přepočtu na naše?