Svatba bez obsluhy

Zobraz úvodní příspěvek
Ahoj, chtěla jsem se optat, jestli někdo neplánuje nebo nemá zkušenosti se svatbou, kterou jste si dělali celou sami. My budeme mít pronajatý celý penzión, kde nebude obsluha a tím pádem ani jídlo. Vše si dovezeme a připravíme sami. Bude tam jen rodina a pár kamarádů, 30lidí. Ale i tak si to zatím neumím moc představit, tak doufám v nějaký dobrý nápad..Díky moc
Odpovědět
1
2
@maagda hosté měli pravdu ;-) já bych to vydržela možná do začátku oslavy, ale pak by byla anarchie :-)
Odpovědět
@alen_ka Víš co my jsme měli 10 let vinárnu a to jsme otevřeli v 19:00 a končili třeba v 5 - 6 ráno tak jsem byla zviklá se nezastavit a že všichni musí mít všechno pořád na stole :-D. A když jsem dělali svatby nebo oslavy tak jsme 2 dny chystali prostory, pomáhali kuchařovi nějaké blbosti a pak obsluhovali. Oslava začala třeba v 11:00 a končila až ráno. Takže trénink mám dlouholetý ale stejně bych si na svatbě to nedělala sama už podle toho co mám za sebou :-D
Odpovědět
@maagda tak to jo, to máš dobrou praxi, já jsem byla odjakživa jenom hospodský povaleč :-)
Odpovědět
Profilova fotka
za fotografku můžu říct, že svatby bez obsluhy bývají většinou největším propadákem :-( zažila jsem jich již moc, hostina úplně "zabila" náladu, určitě bych obsluhu dala :-)
Odpovědět
@alen_ka šak to je lepší :-D
Odpovědět
Holky, díky moc za názory, určitě to zvážíme:)
Odpovědět
Profilova fotka
Pokud to bude taková ta neformální svatba, kde budou převažovat přátelé nad rodinou, tak bych kamarády angažovala. Přátelé to tak měli - pití bylo objednané, nachystané, co se týká jídla, tak se určilo pár lidí, kteří měli v merku chystání na tácy a případné doplňování z krabic. Bylo řečeno "co si přinesete, to bude, pochlubte se vlastními pochutinami" a zapisovalo se před svatbou do sdílené tabulky, aby tam nevznikla situace typu 100 koláčků, žádná jednohubka. Pití si každý umí nalít sám, na to nepotřebujete obsluhu. A na nějaké ty jednohubky a zeleninové/šunkovo-sýrové mísy jakbysmet. Takže klidně do toho jděte, ale určete si své velitele - třeba svědky, domluvte se s nimi a hotovo :-) Pro usnadnění doporučuju - ať se nemusíte zabývat nádobím - ať se jí klidně z nějakých pěkných tácků - v dnešní době se vyrábí fakt povedené, třeba různé puntíkaté a tak..
Odpovědět
Za mě úplně blbý nápad. My takhle měli zpívaní u tchánovců 50-60 lidí. Obsluhovalo nás 6 a své zpívání jsem si užila na půl. Spíš naštvně vzpomínám, že jsem se do ohonnechla ukecat. Už nikdy více vlastní akci bez obsluhy!!!!!
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 8 měsících
Profilova fotka
Tak já třeba budu mít oslavu u rodičů na zahradě cca 50 lidí a bude to fungovat jako samoobsluha.... Máme to trochu volnější a 99% lidí už jsou zvyklý z oslav narozenin a tak dále.... a funguje to - každý si naleje co chce, jídlo se doplňuje průběžně a je tam spoustu tetiček, který to dělají třeba rádi :) Takže v tom nevidím problém
Odpovědět
Profilova fotka
Tohle mi nabidla mama a rovnou jsem to zamitla. Ze bysme mohli udelat oslavu bud doma nebo v pronajatym salu a ze ona uvari a teta ji pomuze. Ze to vyjde levnejc atd. No nevim,zaprvy kazdej bude litat sem tam kde je jidlo kde je piti atd a za druhy si ani nemyslim,ze to vyjde levnejs nez klasickej obed v restauraci. Ja bych do toho nesla, protoze tohoshonu kolem si nedovedu ani predstavit, staci mi kdyz si vzpomenu na oslavy narozenin atd.
Odpovědět
Já jsem asi fajnofka, ale nechtěla bych být jako host uvrtaná dělat nakonec servírku na svatbě, kde podcenili obsluhu. Takto jsem to zažila na sestřenky svatbě, kde nedomysleli vůbec hostinu, jediná stará paní - kuchařka v kuchyni byla na všechno i roznášení sama a měla z toho žlučníkový záchvat a tak jsme se museli obětovat a hostinu jim zachránit, ale štvalo mě to.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
Profilova fotka
@srbkvl V nasi rodine se vetsina bratrancu a sestrenic zenila a vdavala takhle. Stryc, co varil, nas sehnal do kupy a my jsme krajeli cibuli, vazali maslicky, jezdili do Sokolnic pect kolace ( byla tam nejaka soukroma mala pekarna) a obsluhu delali holky u jidla a kluci u piti. Byvalo to v sokolovne nebo jinem kulturnim objektu, kde se dalo varit nebo alespon ohrat jidlo. Naposledy jsme takhle zenili meho brachu , akorat ted uz maji vsichni rodiny, takze my budeme mit jen obrad a obed v hospode, budou tam jen rodice a sourozenci. Ale u nas je to spis ze zdravotnich duvodu, ja ani moje mamka bychom nic delsiho nezvladly.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@lucineni My jsme u toho zazivali hlavne srandy kopec, ale fakt je, ze to nam bylo kolem 20. Ted uz jsme vsichni tak od 30 do 50 .:-)
Odpovědět
Profilova fotka
@esufi Presne tak!
Odpovědět
Profilova fotka
Vemte si tak 3 kámošky na výpomoc - obsluha, doplňování, vaření kafe, průběžné mytí nádobí, atd. Já měla dvě kámošky (na 36 lidí) a bylo to sakra málo. Dopoledne musely všechno přichystat (tety a kamarádky jim tam navážely před obřadem jídlo a raut, každý něco dělal místo klasického svatebního daru), naaranžovat, atd. Je to víc práce, než se zdá. Jinak tento koncept můžu doporučit, nestálo nás to skoro nic, každý něco udělal místo svatebního daru, tata pálil slivku, tchýně dovezla víno, švagr koupil bečku, raut byl absolutně top, všichni se vyšvihli tím nejlepším co umí. Pití - domácí limonády ze sirupů, kofča, džusy a tak. Jen svatební koláčky a frgále jsme kupovali. Nádobí jsme popůčovali a dali všecko do kupy. pro takový počet lidí se to dá. Je to jedno, že každý má jinou sklenku :) jinak jsem se snažila aby všechno nádobí byla buď bílá keramika nebo sklo (mísy, tácy talíře a tak) aby to nebyl úplný galimatiáš. A dalo se to sehnat. Akorát jsem musela dělat seznam, abych pak věděla co komu vrátit.
Odpovědět
My to budem mit bez cateringove firmy, ale s malou pomoci prece jen ano. Nebude zadny obed, jen podvecerni oslava na zahrade pro 30 lidi (vcetne nas dvou), vsechno nejblizsi rodina a blizci kamaradi. Objednany bude dort a par minicheesecaku, jinak vlastni raut plus se bude grilovat. Zadne slozite vychytavky, maso a spizy se nalozi uz dopredu, stejne tak se dopredu zamrazi ledy, v den oslavy (vdavam se den pred oslavou) dva tri druhy salatu, na trhu predem nakoupim jahody, boruvky, zeleninu, par ryb na gril, do mrazaku vezmu zmrzlinu. Delala jsem narozeninove oslavy pro mnohem vic lidi a nebyla to zadna hruza nachystat. Zadne peceni zakusku ani nic podobneho nechcem. Pronajmem dve tri velke sklenene nadoby na nealko (domaci limonada je otazka par minut), pivo dodaji (a nainstaluji) pritelovi kamaradi. Pivo i vino si naleje/nacepuje kazdy host sam, roznaset se zadne jidlo hostum nebude (pokud teda nekdo z hostu nebude o berlich, ze). Hrnky, sklinky na vino, pribory a tech par podnosu umyje mycka, ostatni nadobi bude papirove. Zadna krec. U grilu bude priteluv vzdaleny pribuzny, hoch cca 18 let, ktereho bychom na svatbu nezvali, ale takhle si privydela a je rad. Jidlo a piti bude prubezne doplnovat znama, ktera nejde na oslavu jako host, ma na obsluhu vlastne i vzdelani, i te zaplatime. I tak to ale nebude zdaleka tolik, na kolik by nas tu vysla cateringova firma.
Odpovědět
Profilova fotka
jenom když jsem si přečetla nadpis "svatba bez obsluhy" napadlo mě "blbý nápad". Zaplať si určitě minimálně nějaké lidi, kteří natočí limo, roznesou jídlo atd.
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?