Co mám dělat? Matrika vs. Místo svatby

Profilova fotka
Dobrý den, vybrala jsem si místo obřadu a konání svatby hotel Ján na Moldavě, ten spadá pod Hrob. Hrob většinou oddává jen 2 soboty a termíny budou až v druhé půlce listopadu. Když jsme byli dělat předběžnou kalkulaci v hotelu tak byl v červnu zabraný jen jeden termín, kdy má slečna obřad v kostele. Nyní mi přišla kalkulace a s ní "varování", že už je na červen poptávka od 7-mi párů, a to jsme byli 3 týdny zpátky jediní. Jsem zoufalá, nechci hledat jiné místo a bojím se, že na mě nezbyde termín :(
Odpovědět
Profilova fotka
Jsme ve stejné situaci.Termin svatby máme v září 2016, máme zamluveny hotel, kde bude venkovní obřad i hostina.Matrika bude mit termíny vypsane az v únoru a už ted vím na 90%, ze do jejich "vjezdoveho" terminu se nejspíš netrefime, protoze mají jeden v měsíci. Takže to budeme řešit tak, ze nás oddá některý z nezávislých farářů (evangelik, husita).Aspoň to nebude ten klasický neosobni úřednicky obřad :-)
Odpovědět
Profilova fotka
taky jsem to chtěla napsat, většinou se to řeší církevním obřadem. Hodně se doporučují unitáři, oni jsou taková všehochuť, věří asi všemu, od kažého kousek, takže jsou nejvíc svolní pro svatby nevěřících. Ale taky můžete zkusit protestantské církve - husity, evangelíky, církev bratrská, křesťanské sbory, apoštolská církev, záleží, co u vás máte. Nemůžu jednotně říct, která by byla ochotna pomoct, u nás v Ově třeba všechny, ale v Teplicích jsou zase lidi, které neznám, takže musíte obvolat :-) Matrikářku na církevní obřad nepotřebujete, my jsme měli místo ní jednu paní z církve, kterou úřad jakoby "pověřil" tímto úkonem - to vám asi vysvětlí oddávající. Takže jsme se termínu z matriky úspěšně vyhli, ostatně 19.1. v 17 večer by těžko někdo z úřadu byl ochoten přijít.
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj, do hotelu Ján jsem psala taky a tohle mi odepsali: svatba v našem hotelu je možná, ovšem matrika v Hrobě bude rozdávat termíny svateb až někdy od listopadu (musíte se obrátit na ně). Na matriku se obraťte včas, neboť už nyní zde máme 7 poptávek na svatby (na září jste zatím první) a matrika má určené termíny, kdy oddávají. Jakmile budete mít závazný termín svatby, pak se na nás můžete obrátit a domluvit si schůzku, kde probereme vaše požadavky a vytvoříme vám předběžnou kalkulaci. Kapacita našeho salonku (sezení u slavnostní tabule) je max. pro 60 osob. Pokud se rozhodnete pro náš hotel, pak se při závazné rezervaci termínu svatby skládá nevratná záloha 10.000,- Kč, jelikož jsme napojeni na centrální rezervační ubytovací systém a tím pádem bude v uvedeném termínu hotel uzavřen (pro další rezervace). V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit. Přeji pěkný den s pozdravem Věra Boršek manažerka hotelu Ján Tel.č. 417 539 554 Mobil: 734381651 www.hoteljan.cz mě se tedy nelíbilo, že napřed u nich musím složit zálohu a až potom mi dají cenovou nabídku? Nějak tak jsem to pochopila :/
Odpovědět
Profilova fotka
@kockakacka My tam byli s přítelem 3 týdny zpět osobně, a udělala nám cenovou nabídku na věci co jsme si vybrali na nějaký počet lidí co jsme řekli, je to předběžná nabídka abysme věděli jaké ceny čekat, s tím, že nám také řekla, ať se ozveme s termínem v listopadu a pak složíme zálohu a termín je náš.
Odpovědět
@kockakacka já bych to naopak pochopila tak, že až budete mít termín, domluvíte si schůzku, oni vám udělají kalkulaci a vy si to na základě toho buď rezervujete a zaplatíte, anebo ne.
Odpovědět
Profilova fotka
No právě..já pochopila, že musím mít termín v Hrobě a ten bude pevný, no ale když si pak řeknu, že v Jánu to po nabídce nechci, tak už mám pevný termín v Hrobě :/
Odpovědět
Profilova fotka
Ta nabídka co nám paní udělala je nezávazná pouze předběžná, nejsme k ničemu zavázáni :) Je tojen abysme věděli co nabízí a co za to zaplatíme. Zálohu zaplatíte až budete mít termín a budete rozhodnuti, podepíšete v Jánu smlouvu a složíte zálohu 10.000,- pak si teprve uděláte s hotelem kalkulaci napevno, která bude na přesný počet hostů atd atd....
Odpovědět
Profilova fotka
Je, tak to je Škoda, ze už jsme si domluvili Hrádek Krupka :)
Odpovědět
Holky řešíme to stejné... vše už máme domluvené a taky se bojím, že až v únoru vyběhnou termíny zrovna ten náš někdo zabere, nebo bude vypsán na obřad přímo na matrice a ne mimo - tak jak to plánujeme my... a ještě byla paní nepříjemná, proč si zajišťujeme všechno kolem, když ještě nemají termíny a máme se řídit podle toho!!! no to pardooon, ale čekat na ně tak se snad ani nevdám :D
Odpovědět
My jsme se z tohoto důvodu, ač nevěřící a nepokřtění, rozhodli pro církevní obřad.
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj, my máme takový problém. Vybrali jsme si perfektní místo pro hostinu, ale obřad chceme mít jinde (ne všichni, kdo budou zváni na obřad, půjdou i na hostinu - a bude to místo, které se uzavře, takže to fakt nejde udělat na jednom místě)... Nechceme obřad na úřadě/matrice, ale ve venkovních prostorách, které patří k městské části. Na úřadě, který to obstarává, jsme ale narazili - prý bychom museli 1) buď mít obřad v jejich stanovených dnech (čtvrtek a pátek vs. hostinu chceme už kvůli lidem v sobotu) nebo 2) mít aspoň jeden z nás trvalé bydliště v daném obvodu (jedná se o Prahu). Setkaly jste se s tím některá? Prostě nemůžeme mít svatbu na jakémkoli místě (které se k tomu navíc využívá) v jakémkoli termínu? ;-( Jsem z toho fakt rozhozená, protože mi to i vzhledem k vybranému místu hostiny přišlo ideální... :-S
Odpovědět
Profilova fotka
@amelie126 2) je nesmysl trvalé bydliště nemá s místem obřadu co dělat už několik let (víc než 10). Trvalé bydliště má váhu jen tehdy, pokud chcete, aby vás oddával starosta z vaší vesnice, která není matričním úřadem. Řekli vám důvod, proč to nejde? Chápala bych důvod, že mají hodně svateb, sázejí je po půl hodině, a tak nemají čas na přesun na místo mimo jejich obřadní síň. A s tím bohužel nic neuděláte. No a když tak o tom přemýšlím, tak mne napadá jeden důvod, proč trvalé bydliště by v tomto případě hrálo roli - že pro voliče svých zastupitelů jsou ochotni udělat výjimku. (Ale oporu v zákoně to rozhodně nemá.) Jaký to je ÚMČ? Já bych to zkusila - podala žádost o obřad mimo úředně stanovené místo / čas a ono by se vidělo, zda ji povolí / nepovolí a proč. Kolik máte času do svatby? Stihli byste případné odvolání? Koukám, že máš v profilu, že svatba byla letos v červnu...
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
Tak předně děkuji za upozornění, to je tak, když člověk vstává v 5 a pak se ještě snaží něco vyplňovat, řešit ap. :-D Je to ÚMČ Radotín, svatbu jsme chtěli v městské zahradě Zbraslav, která pod Radotín spadá. Na matrice nám řekli, že začátek června je nejfrekventovanější období pro různé akce jako dny dětí, svatby apod. a že by to bylo možné, pouze pokud by jeden z nás měl trvalé bydliště na Zbraslavi... takže jak, mají na to právo? Máme zkusit podat tu žádost? Aby to nebylo tak snadný, tak pro podání žádosti o zapůjčení zahrady na obřad potřebujeme právě souhlasné stanovisko od ÚMČ Radotín...
Odpovědět
Profilova fotka
@amelie126 Já bych to zkusila, času máte dost ;-) a třeba to vyjde. A když ne, máte hromadu času hledat jiné místo. Na druhou stranu totiž chápu i tu matriku - červen je opravdu měsícem, kdy je svateb asi nejvíc z celého roku. A venkovních akcí je též hodně a kvůli vašemu půlhodinovému obřadu ( řekněme ve 14:00) by tam nemohla být třeba akce pro 300 dětí na celý den. (Plácám, ale to jen pro představu. - Že prostě zájmy 300 lidí mají přednost před zájmy 50 lidí.) Proto nemají problém se svatbu v zahradě v pracovní den, kdy se tam žádná taková akce neodehrává. Vím, že ti je to líto, že jste si to místo vyhlédli a líbí se vám. Ale koukni na to zvenku nezaujatýma očima.
Odpovědět
Profilova fotka
Jasně, pokud by to tak bylo, tak to samozřejmě chápu a jsem ochotná ustoupit, nemám v úmyslu blokovat nějakou velkou akci. Ale pokud je to jen o tom, že si tam nějaký 3 slepice na úřadě vymyslí, že mimo oddávací termíny se budou brát akorát ti s trvalým bydlištěm - a pokud na to nemají právo dle nějakého zákona, vyhlášky nebo cojávím, tak jsem rozhodnutá o své místo bojovat 8-)
Odpovědět
Profilova fotka
@amelie126 Tak šup šup vyplnit žádost http://www.mcpraha16.cz/file/4Xd1/SNA... a bojuj ;-)
Odpovědět
Ahoj holky, my se chceme taky brát mimo oddací dny a v restauraci. Už jsme předběžně domluvení s paní farářkou z husitské církve, že by nás oddala, ale teď mě napadlo, jestli k tomu stejně nepotřebujeme ještě tu matrikářku??? Vítě někdo, jak to přesně funguje? Vyplní se žádnost na matrice a pak si na tyhle úkony paní farářka přivede někoho pověřeného ze své církve? Moc děkuju! :-)
Odpovědět
@klarablazejovska ja psala do Jánu asi v srpnu s tím, ze mam zájem tam mít svatbu, tak mi poslali nabídku i s upozorněním, ze matrika vypisuje až na podzim. Mezitím jsme si vybrali jiny hotel, je kousek od jána, hotel Krušnohorský Dvůr a dal jsem neřešila Ján. A včera mi poslali e-mail, ze můj termín uz je rezervovaný i zaplacený, takže si myslim, že matrika už musela nějaké termíny vypsat, nebo tam má někdo známé
Odpovědět
Profilova fotka
@myrei Funguje to tak, že si před svatbou dojdete na matriku, předložíte všechny doklady a matriční úřad vydá Osvědčení k uzavření církevního sňatku, které předložíte farářce. To je doklad, že splňujete náležitosti právního řádu České republiky k uzavření sňatku a farářka vás může oddat. Církevní obřad je plně v režii církve, žádná matrikářka u něj není potřeba. Při obřadu podepisujete Protokol o uzavření manželství, který potom farářka doručí na matriční úřad a ten vystaví oddací list.
Odpovědět
Příspěvek byl smazán adminem, protože nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.
@l_a_u Moc děkuju, to jsi mě potěšila, tak snad nám to vyjde na tu sobotu .o) A nevíš, jestli na matriku musím jít podle trvalého bydliště, nebo podle místa obřadu?
Odpovědět
Profilova fotka
@myrei Podle místa obřadu. Osvědčení je platné 6 měsíců, takže na matriku musíte "nejdřív" 6 měsíců před plánovaným sňatkem. ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj, tak jsem byla připravená na ty tři krasavice na matrice zítra vlítnout vyzbrojená argumenty, ale pro jistotu jsem si ještě důkladně pročetla vyhlášku, a zjistila jsem, že ony asi fakt nejednají jen podle nějakých výmyslů :-S Zbraslav totiž nemá vlastní matriční úřad (spadá pod Radotín), a vyhláška říká následující... "Formou občanského sňatku lze uzavřít manželství před: a) starostou, místostarostou nebo pověřeným členem zastupitelstva obce, městské části hlavního města Prahy (...), které jsou matričním úřadem, a to pouze ve správním obvodu tohoto matričního úřadu,(...) b) starostou nebo místostarostou obce, městské části hlavního města Prahy (...), které nejsou matričním úřadem, je-li jeden ze snoubenců přihlášen k trvalému pobytu v jeho správním obvodu, a to pouze ve správním obvodu této obce (...)" - takže se nás týká bod B - není to matriční úřad a nemáme trvalé bydliště ve správním obvodu. Ach joooo :-( :-( :-( To vypadá, že nemáme šanci, ale je to teda pěkně na prd, myslela jsem, že se člověk může vzít fakt kdekoli. Nemáte někdo tip na místo v Radotíně? Chtěla jsem něco mimo matriku, ať je to pěkný, ale začínám se pomalu smiřovat s touto variantou...
Odpovědět
Profilova fotka
@amelie126 Amelie, tenhle bod se týká jen volby oddávajícího. Kdo vás bude oddávat? Předpokládám, že někdo ze zastupitelstva Radotína. V tom případě naprosto nehraje roli, kde máte TP.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?