Milé nevěsty,
hledala jsem ve zdejších diskuzích, ale odpověď na svoje otázky jsem nenašla, takže.... Plánujeme obřad v odpoledních hodinách (15.00) a pak hned bude raut pro rodinu i přátele, celkem 90 lidí. Chceme to pojmout spíše jako neformální party pro všechny, bez všech tradic a zvyků. Moje hlavní otázka je, jak to všechno zkoordinovat? Jde mi především o uspořádání stolů, zda dělat zasedací pořádek, jak pojmout začátek - příjezd na místo, atd., aby nevznikaly nějaké trapné situace. Prosím vás o zkušenosti, rady a náměty... kdo jste měli svatbu v podobném duchu.
@nika5555 My to plánujeme stejně. S tím, že obřad je ve 14 hod. a pak máme raut. Žádné tradice, ani zvyky nechceme. Bereme to jenom jako oslavu. Zasedací pořádky nebudou. V restauraci nás jenom přivítají, hosté si sednou kde budou chtít (budeme mít akorát vyznačeno místo pro nevěstu a ženicha). Poté všechny přivítáme a poděkujeme, že jsou s námi. Svědci také plánují nějaké veselé proslovy :-D takže se těšíme :-D A zbytek je už na volné zábavě. Nechceme nikomu plánovat žádný program. Hudba bude zajištěna, restaurace je v přírodě, takže je možnost na procházky a navíc máme veselou rodinu, tak se o zábavu nebojím :-D
Takže asi tak. Každopádně pokud se bojíš hluchých míst, tak určitě si vymysli do zásoby nějakou zábavu (tady je k výběru spousta - stačí najít na to diskuze) nebo svatební noviny (ovšem komu se s tím chce dělat :-D ) A hlavně se nestresuj, užij si váš den ;-)
Plánujeme to úplně stejně :) Mám radost z toho, že právě nemusím řešit zasedací pořádek, každý si sedne, kam chce. Odpadne nám vlastně i ta ceremonie s rozbíjením talíře, společnou polívkou atd., čímž ušetříme hromadu času a každý se bude moct najíst, kdy bude mít hlad. Abychom však měli prostor pro proslovy nebo jednoduše "sraz" všech hostů na přípitek, uděláme to jako vsuvku někdy během odpoledne - normálně to do harmonogramu začleníme na určitou hodinu. Stoly teda budeme mít neoznačené, asi teda kromě jednoho, kde bude moje kytice a rezervované židle, kdyby nám s ženichem už padaly nohy :D A začátek... zhruba půl hodiny před obřadem aby všichni přijeli. Necháme je v oddělené části parku, kde je družičky ozdobí a kde bude něco malého na občerstvení (zároveň přístup na toaletu), těsně před obřadem je pak družičky dovedou na místo, pak přichází hlavní aktéři :) Po obřadu se krátce vyfotíme a pak už je necháme rozprchnout ke stolům za jídlem a pitím :)
@a_zlutasek my to chceme tak, že na obřad bude jen rodina, aby to bylo soukromé, intimní, bez čumilů... obřad máme v přírodě úplně mimo od místa rautu.. Přátele chceme pozvat až přímo na "zábavu".. Není to hloupé??
My to plánujeme podobně, jen budeme mít přípitek a polévku. Ale pokud máte alespoň ten přípitek, tak bych se nebála o nějaké jiné zahajování nemusíš mít strach. zasedací pořádek je i tak dobrý. Pokud máte třeba oddělené stoly, tak urči akorát kdo bude u jakého stolu sedět a oni už se tam rozsadí, dost ti ty trapné situace, kdy se přesouvají židle, protože někdo nechce sedět s timhle atd. a oni si pak stejně budou přesedávat, jak budou potřebovat :)
@nika5555 Taky jsme měli jenom raut. Různě jsme rozstrkali stoly a hosté si mohli sednout kam chtěli. Myslím, že je to mnohem lepší, zasedací pořádek mi přišel vždycky takovy křečovitý. A zvlášť když je to raut...
Po příjezdu na místo si třeba můžete dát se všema přípitek a dál bych se tím nijak nestresovala. Když je hodně jídla, tak se lidé většinou dobře baví a není potřeba nic moc organizovat ;-) .
@nika5555 Určitě to není hloupé. Mně by třeba mrzelo, kdybych neviděla kamarády, jak se berou, ale pokud by si to tak přáli, není zbytí. Rozhodnutí nevěsty a ženicha se prostě musí respektovat. A ne každej je takovej cíťa, aby to prožíval :) Taky bych to řešila tím společným přípitkem na místě hostiny, jak píšou holky.
Ahoj, my to plánujeme taky hodně podobně, obřad v 15 hodin, všecko na jednom místě. Chceme nějak "oficiálně odstartovat" raut, takže jsme vymysleli, že v 16 hodin slavnostně zakrojíme dort a svatebního čuníka :-D od té chvíle doufáme, že pojede zábava tak nějak spontánně. (vlasntě časy se nám budou posouvat podle potřeby, oficiální obřad máme v 10 ráno jen se svědky a odpoledne nás bude už doopravdy oddávat druid)
@lenkam499 Holky z profesního pohledu se zasedacím pořádkem při velkém počtu hostů opravdu souhlasím. Nedá se to pak rozumně ukočírovat a mít "hluchá místa" u stolů asi opravdu nikdo nechce. Ty lidi, kteří se znají, prostě vždycky budou sedět pospolu. Většinou se usadí jako první a pak vám přijde další skupinka, zjistí, že tam chybí dvě židli atd atd. S přibývajícím časem se samozřejmě zasedací pořádek nedodržuje neb se hosté poznají blíž.
My budeme mít přípitek, předkrm, polévku a pak raut. Zasedací pořádek bude neb máme hodně hostů včetně dětí a tím se chci vyhnout komplikacím typu "a kde mám jako sedět já?".
@sierral přesně tak, toho se právě bojím! Původně jsem žádné jmenovky dělat nechtěla, ale nakonec to přehodnotím. Když nebude v tolika lidech zasedací pořádek, budou zmatky... je jasné, že si během večera každý přesedne a budou různé formace, ale pro ten začátek je to bezva. Prostě každý bude vědět, že je na něho myšleno.. Jak se všichni usadí, bude přípitek, pobídnutí k jídlu a volná zábava.. ;-)
@nika5555 No právě. Sama se živím organizováním korporátních eventů (rpo 20 - 60 lidí) a bez zasedacího pořádku je to vždycky šílenost. A na svatbě to bude podle mě to samé. Neřeknu mála intimní svatba do 40 lidí, ale pokud je lidí víc, takto může skončit perfektním chaosem. :-)
Máme to podobně -obřad v 15 hod,potom hned raut a bez tradic (kromě prvního tance).
Určitě ale udělám zasedací pořádek a bude společný přípitek a potom předkrm, aby se to nějak oficiálně zahájilo. My se půjdeme hned po předkrmu fotit a mezitím už můžou svatebčani hodovat.
Měli jsme také jen raut, tradice osekané na kost. Zasedací pořádek jsme měli (stoly cca po 10 lidech), chttěla jsem promíchat lidi, co se neznají a myslela jsem, že by si rozumněli. Každý si našel svoje místo, roznesli se sklenky s proseccem, svědek řekl přípitek. Po přípitku se začal roznášet předkrm, s manželem jsme poděkovali hostům, že přijali naše pozvání, popřáli dobrou chuť,... A pak už si každý šel k rautovému stolu jak chtěl :) A tip - zařídit, aby se starším ročníkům někdo věnoval a jídlo jim zanesl (u nás babičky nebyly dobře pohyblivé)
My tedy taky plánujeme raut a zasedací pořádek ne, ale asi proto ze cele je to garden party a bude spoustu mista vevnitr i venku jen bude rodinny stul pro nas, rodiče a prarodiče v dobe obeda, a to nechame jidlo i prinest od kamarada co nam tam bude delat na baru, pak uz bude zbytek opravdu rautove i pro nas.. tak snad to klapne
Ahoj, my to plánujeme podobně. Obřad v 15 h, ale ještě je tu otázka???
Chceme se fotit až po obřadu, který máme na stejném místě jako hostinu, ale na focení novomanželů to v tom místě moct není. Tak si říkám, jestli postačí foto koutek a další zábava zajištěná po dobu kdy mi zmizíme udělat fotky a necháme hosty tam???
@nadakonecna My jsme šli fotit po zakrojení dortu. Nepřipravovali jsme žádné zábavy (jako noviny, kvízy,..), jen menší dětský koutek na zabavení dětí a hosté si vystačili sami. Když je co pít, jíst a kam si sednout, tak si ani nevšimnou jak dlouho jste pryč :)
my budeme mit obrad cca v 17 s tím, ze si na místo prijede kdo chce jak chce....ofiko setkani bude v 15h. My se fotíme dokonce den predem, v den svatby budem jen dofocovat :-) Zadny program neni a nebude, po obradu rovnou volna zabava, tanecky, jidlo v podobe rautu, nejaky hry, fotostanek atd
My jsme měli po obřadu přípitek a polévku, toť pro všechny stejné. Pak byl raut, kdy byly zvlášť stoly s jídlem nachystané a na nich spousta možností co si dát. Hostům se to líbilo, že si mohli vybrat, co chtěli. Zasedací pořádek jsme i přesto měli. Nevadilo to a myslím, že to tomu dodalo ten punc více sváteční atmosféry.
@nadakonecna My to chystáme podobně. Po obřadu a gratulacích a společných fotografiích se otevře raut, bude hrát reprodukovaná hudba a my se na chvíli vytratíme fotit. Snad se tam sami zabaví... pak se vrátíme, hodím kytku, svědek dostane půl hodinu, aby mě unesl :-) a pak se vrátím a bude první tanec a začne hrát kapela.
@dizi a jaký budete mít předkrm?? my to asi budeme mít taky tak. Přišel s tím pan z restaurace, že by to bylo velmi zmatečné, bez nějakého společného jídla na začátek.
Hezký den,
také jsme měli odpolední svatbu. Po obřadu se hosté přesunuli do rezidence (pár metrů) a tam mohli začít s rautem. My jsme se mezi tím vyfotili. Uspořádání u stolů nebylo, jen jsme měli předem určené místo my jako manželé a maminky.
A měla jste některá svatbu v Brně? Plánujeme to stejně, ale stále hledám vhodné místo pro cca 30 osob a hlavně odzkoušené. Kdyby měla některá z vás tip, budu moc ráda :-)
@kopretinkaa183 zkuste Restaurant Mitrovski.. mají tam zimní / letní zahradu, hned vedle Letohrádku Mitrovských.. Pěkné klidné prostředí a park.. Před nástupem na mateřskou jsem tam pracovala. Obraťte se s nezávaznými dotazy na p. Maďara.
@nika5555 Nabídli nám - šunkovou rolku na salátovém lůžku s chřestem, variace sýrové, kuřecí a vepřové rolády na salátovém lůžku s pikantní omáčkou, variace jemných paštik podávaných s brusinkami, anglický rostbíf s bylinkovým dipem. Já jsem chtěla rostbíf, ale přítel ho nemusí, takže jsme vybrali ty rolády. A rostbíf potom bude na rautu.
@kopretinkaa183 ano, my měli takto v Brně, na Panské Líše v jezdeckém areálu. Je tam vše, restaurace, zahrnující prostory vevnitř, terasu, salonek, místo na obřad, hotel pro 60 lidí.
@kopretinkaa183 bylo plánováno pro cca.90 osob, ale ve skutečnosti nás bylo nakonec kolem 70. Měli jsme ale tedy rezervovaný celý areál a všechny prostory restaurace jen pro nás. Hudbu ano - DJ. Co se týká ceny za služby tam, tak byli k nám velmi vstřícní, ceny byly víc než vyhovující a vše šlo domluvit. Záleží co si všechno budete přát, že chcete mít k jídlu, pití, podle toho se odvíjí cena.
Ahojky, taky přidám naší zkušenost. Obřad jsme měli v 15:15 a vše se odehrálo na jedno místě. Zasedací pořádek jsme měli udělaný, ale po čase si stejně sesedli lidi k sobě co chtěli. Jediné společné jídlo jsme měli polévku a pak už si každý bral co chtěl. Chvíli jsme dali na jídlo a pak jsme rozkrajovali dort, kdo chtěl, tak si přišel pro svůj kousek. Myslím si, že to každému vyhovovalo, nikdo nebyl do ničeho nucený a jedl jen co chtěl. Myslí, že na výběr bylo dost. Vše jsme si dělali sami. Určitě bych neměnila a všem kdo si to takto představují jen doporučuji :)