Ahojda holky,chci se optat co vse domlouvate v restauraci,kde budete mit hostinu a treba i nasledne oslavu..aby sme na neco nezapomneli :-N tak diky za odpovedi :-)
My jsme domlouvali:
*termín a čas
*orientační počet lidí (přesný počet se zasedacím pořádkem máme dodat 2 dny před svatbou)
*menu - oběd a večeři
*barvu, dekorace a výzdobu svatební tabule
*co můžeme mít svého (dorty, cukroví, ovoce, nějaký alkohol, víno.....)
*židličky pro batolata
*prostor pro hudebníky a přístup pro ně k elektrickým zásuvkám
*prostor pro kuřáky (přímo v restauračce se kvůli dětem kouřit nebude)
*dobu kdy se bude hostina platit (známe se s šéfem, takže jsme se dohodli, že vše zaplatíme až druhý den, ať u sebe nemusíme mít na svatbě tolik peněz)
*prostor pro uskladnění dortů a zákusků a na zabalení výslužek
*rezervaci parkoviště
*kdy a kde rozbije obsluha talíř ke společnému zametení, jestli budeme jíst polévku z jednoho talíře a jestli brindák budeme mít vlastní, nebo ho zajistí restauračka
Teď mě nenapadá, jestli ještě něco, ale protože se tam svatby dělají celkem často, mají už udělaný takový jako formulář, do kterého to doplňují, nebo zaškrtávají, aby se na nic nezapomnělo a kdyby nás napadlo něco, co se nedomluvilo, máme kdykoliv volat
tak ja jsem v hospode chvilema pracovala a nase hospoda formular teda nemela. ale urcite bych se domluvila, do kolika jsou ochotni s nami zustat po zaviraci dobe - nekde to totiz fakt neni samozrejmost zustat do 6 do rana s partou lidi, kdyz se druhy den v deset zase hospoda otvira tema samejma lidma...
jeste me napadlo - obsluha - zda vas budou obsluhovat pouze u jidla (obeda) a pak veceri, nebo donesou raut a v prubehu zabavy si budete chodit pro napoje a obcerstveni k baru (vycepu), nebo zda budete vyzadovat servis celou dobu od nich - byt na place. vim, ze muze byt dost neprijemne pro obsluhu stale chodit a vyptavat se, nebo cekat, az jim nekdo rekne, ze chce to a to, kdyz mu to obsluha ale nese, dotycny uz neni na svem miste. takze lepsi obsluha jen ve chvili, kdy budete vsichni u stolu (obed, vecere), jinak at si kazdy pro piti v prubehu zabavy dojde na bar sam... je ale dobre to mit vyjasneno s obsluhou dopredu.
to zalezi ale take na tom, zda budete mit restauraci jenom pro sebe, nebo budete jen v salonku.
domluvit se s restaurací, jaká pití, alkohol jste ochotni platit a jaké množství......a jestli jste ochotni hradit například cigarety apod. nebo jestli si takové věci host platí sám..... ;-)
hmmm... preci to co se vypije tak se holt bude muset zaplatit ne??No a za cigarety doufam,ze lidi budou dost rozumni a budou si je platit sami,kdyz si budou potrebovat dokoupit,ze jim dojdou-no preci nebudu dotovat kuraky ]-( :-D takhle prosim mluvi napraveny kurak,to sou pry ti nejhorsi :-D :-D
julousi, není to vždy tak jak píšeš. Tvrdý alkohol si většinou platí objednávající sami. I my to tak budeme mít. Jednak nechceme aby se svatební veselí nějak extra hodně zvrhlo a jednak by hostina byla dost drahá. No, jenom sei vem, jeden panák Tequilly, či Whisky by vás vyšel nejmíň na 60,-, Zlatýho Jelcina se vypije mraky, při jeho ceně 40,- by svatební hostina byla pomalu dvakrát tak dražší :-)
Ale samozřejmě když ženich či nevěsta někoho pozve na panáka, platí to pochopitelně novomanželé.
My to máme s tvrdým alkoholem domluvené tak, že z restaurace budeme mít povinný odběr 0,1 l na dospělou osobu a další si můžeme nakoupit sami a den před svatbou to dovezeme do restauračky, kde nám to vychladí a budou nalévat z toho našeho. Pokud někdo bude chtít něco z jejich nabídky, tak si to zaplatí.
Tak sme to probirali s jednou kocenkou co uz je dva roky vdana a slavili svatbu na stejnem miste kde my..
Tak oni hodili do placu zepar flasek a zbytek si platili hoste...
no jo,kdyz to dela clovek poprve tak vi prd,ze :-D :-D
Ještě je dobrý zeptat se, zda jejich přehrávač umí přehrávat i MP3 a vypálená CD. My tedy budeme mít kapelu, ale když nebude hrát, případně až odjede, nějaká hudba se určitě bude hodit.
Ještě nějaký tipy???
Takz se můžete domluvit s obsluhou na maximálním stropu pro alkohol. My teda platili všechno a nijak se to nezvrhlo, ale taky se můžeš domluvit, že kdyby se někdo moc rozjel - viz několikrát opakovaná stoletá whisky :-) , tak aby tě upozornili... A ještě jsem se dohodla, že budeme platit až den potom, nechtěla jsem u sebe mít zbytečně moc peněz nebo kvůli tomu vybírat příliš z účtu a potom to doma cpát pod matraci ;-)
Mě ještě napadlo, že je dobré uzavřít účet, pokud ženich a nevěsta odjíždějí z restaurace dřív, než někteří hosté...
Už jsem taky byla svědkem, toho, jak se novomanželé ráno divili, co všechno mají na účtu, když u báru zbyli po půlnoci jen 4 kamarádi... To pak nevíte : Rozšoupli se kámoši na váš účet ? Nebo si prostě obsluha připsala co se jí hodilo ? Už se ničeho nedopátráte...
Takže : účet nechat spočítat, podepsat, nebo orazítkovat a klidně zaplatit až druhý den...
možná je to blbost..ale napadlo mě že bych jako nevěsta asi řešila panáky se svatebčany.myslím že kdyby mě pozvalo na panáka 20 lidí tak by to asi nešlo.tak třeba aby vám lili do panáku třeba vodu.myslím že opilá nevěsta by asi nebyla nejlepší vzpomínka a uražení hosté taky ne.tak proč to nevyřešit takhle a to vyžaduje předešlou domluvu 8-) ;-) :-)
mi jsme o tomhle přemýšleli a protože jsem z branže, tak jsem to vymyslela jinak. Je jasné že do restaurace si nemůžete přinés své pití jako to bývávalo za mích rodičů. Rozhodli jsme se že i pití bude na rautovém stolu zjistíme co každý pije necháme to od restaurace nakoupit určitě nám to nedaj za nákupní cenu to je nám jasný, ale to pití v lahvích bude na stole s nápojema ,které už budou zaplacené a v případě že toho bude málo tak se dokoupí od restaurace další a každý se bude obsluhovat sám-mimo jen u objeda číšníci zanesou pití a pak bude ten nápojový stůl. takhle budeš mít přehled kolik se toho pije a nemůžou ti nic připsat.