nemáte někdo zkušenost s rautem místo hostiny? My máme obřad od 13, takže by se jedlo tak od 14. A nemám vůbec představu,kolik se toho sní. Ale myslím,že se asi nejvíc jí po tom obřadu a pak se spíš uzobává a popíjí. Už mám nabídku z restaurace.
20 osob Svatební raut
Žampionový krém nebo Polévka s játrovými knedlíčky
2kg Kuřecí soté, baby karotka
2kg Hovězí Stroganoff
(rýže, opečené brambory)
1,5kg Kachní paštika s brusinkami
3kg Variace uzenin
2kg Tatarák s topinkami
2kg Vepřových řízečků
2kg Kuřecích řízečků
1,5kg Marinovaný losos
2kg Francouzských sýrů
Řecký salát
Caprese salát
60ks Mini deserty
Ovocná mísa
pečivo
Cauky! Je pravda, ze kdyz si clovek rekne, ze neni hostina, tak ze toho lidi asi sni hodne, ale ja myslim, ze na 20 lidi to je vic nez dost a nebala bych se toho, ze to je hodne. Ze zkusenosti vim, ze lidi opravdu moc potom uz neji, spis se bavi a piji a ver tomu, ze dost jich na to jidlo zapomene uplne. :-) 8-)
naiwi: Moc to nechápu, raut je přece částí svatební hostiny, resp. hostina začíná většinou obědem a večer bývá raut... My teda taky budeme mít míň hostů, ale obřad mezi 11 a 12, pak focení, přesun na oběd ve 14h, po obědě další focení a pak raut asi od 18h... Tak právě nechápu název "raut místo hostiny" když v nabídce jak se dívám máte polévku a hl.chod předpokládám že na oběd a to další na večeři...
Jinak po obřadu většinou hostům hodně vyhládne, my budeme mít připravené občerstvení i po obřadu, když se budeme fotit, aby ostatní nepoumírali hlady :-) a oběd určo spapká každý a večer to už tolik hlad není, většinou se tančí a popíjí a občas někdo něco uďobne, takže stačí třeba pečená kýta, řízečky s pečivem, zeleninový salát nebo obložené studené mísy... k tomu na ozdobení ovoce a zelenina a cukroví a je to... ;-)
no, my nebudeme mít klasickou hostinu nebo teda oběd, každý si vezme co chce, prostě raut. Nechci aby byli ostatní nuceni jíst, co jim třeba nechutná, nebo nemůžou. Sama to moc dobře znám, protože většinu jídel na svatbách jíst nemůžu, protože mám bezlepkovou dietu a většinou se podává svíčková apod. Proto jsme se dohodli na rautu místo klasického obědu a bylo to všeobecně přivítáno s nadšením. Ale máš pravdu, přejmenuji to na "raut místo "hostiny" tj, klasického obědu pro 20 lidí". Jinak my budeme v restauraci počítám tak od půl třetí do zavíračky.
naiwi: kamarádka si tedy menu sestavila v podstatě sama a všem dala na výběr už v pozvánce (spolu s potvrzením účasti jsme řekli, jaké jídlo chceme a bylo:-) )-byly tři možnosti předkrmu, dvě možnosti polévky a tři možnosti hlavního jídla. Dezert byl stejný pro všechny. To jsem jako host hodně ocenila-myslím, že vlastně všichni...:) každý měl co chtěl a byla klasická hostina.
Jé to zase nemusíš přejmenovávat, stejně to asi nejde, ale jsem ráda žes mi to ujasnila, protože jsem z toho vůbec nebyla moudrá... :-) Já se teda na svatbách ani jiných akcích ještě nesetkala s tím, že by někdo něco nejedl. Teď na poslední svatbě byla pro všechny svíčková a všichni ji zbaštili, jen jedna slečna měla vegetariánské jídlo. U nás se jí všechno. :-) Jinak ale s tím nápadem pojmout svatební hostinu formou rautu hned od oběda souhlasím obzvlášť když každý nemůže jíst všechno. Určitě je to dobrý nápad, každý si vezme na co má chuť a kolik uzná za vhodné.
Ahojky, tak my budeme mít taky raut místo hostiny, jen bude klasicky polívka a pak ať si každej vybere co chce :-) Myslim, že to fakt lepší....řešila sem hosty vegetariány atd a nakonec z toho vzniklo tohle...a zatim co sem se zmińovala ostatním tak to všichni uvítali...prostě nemusej jíst na povel :-)
parajan: to mě taky napadlo,ale zase svatbu plánujeme zatím docela tajně a opravdu pro max 20 lidí, takže se mi zdálo zbytečný se každého ptát. Docela mám přehled, co kdo má rád.
duli: vážně to přejmenovat nejde :-) hlavně, že jsem ti to vysvělila. Jako já když jsem takhle někde, kde se jí něco hromadně, tak sním, co můžu.Ale právě mám zkušenost s tím, že lidi si radši vyberou.
a.n.d.r.e.a: my nebudeme řešit ani polévku. Na tradice moc nejsme a taky nejsme moc na to aby na nás lidi koukali, stačí obřad samotný :-D
Tak to u nás tradice joo - Morava. :-) No každá oblast má vlastně něco, ale hodně se teď od tradic upouští co si tak všímám a hlavně každý si dělá svatbu po svým a ne jak to bývalo dřív... To se mi taky líbí, líbí se mi menší svatby ne se všema tetičkama přes dvě kolena, líbí se mi ten neformálnější styl, hostina formou rautu, dary formou peněz apod. :-) Ale zase ať to nevypadá jako klasická oslava narozenin, tak od některých tradic prostě upustit nechci.
duli: jasně, ale myslím,že už ten obřad předtím a to jak budou všichni oblečení to odliší. A třeba se ani my nevyhnem nějaké tradici. I když za to jakou mě to stojí námahu vše připravit by mě mohli ušetřit :-)
Tradice je přece zábava a ne trápení a ty přípravy pokud jste se pro svatbu rozhodli dobrovolně tak taky, přestože je to hodně namáhavé docílit toho, aby bylo vše tak jak si člověk přeje a naplánuje...
Ale každý ať si to udělá podle svého, hlavně ať se pak ten den D vydaří, tradice netradice! :-)
Jakto že plánujete svatbu tajně? Pro 20 lidí - to zase není takové tajemství...
naiwi, my taky nebudem mít hostinu, jenom raut hned po obřadu. myslim že to bude super, hlavně proto, že nás bude kolem stovky... kromě rautu budem mít prase (u vás by byla lepší třeba jen kýta), který bude takovej labužnickej vrchol ;-)
dulik: no, já neříkám,že jsou tradice trápení,ale já opravdu nemám ráda, když jsem úplně středem pozornosti. Jasně, že na svatbě budu,ale nejvíc na obřadu a pak už se to nějak rozptýlí. Neni to tajemství,ale například moje rodina se dozví až na Vánoce, dostanou oznámení jako dárek A do té doby bych chtěla mít skoro vše zařízené nebo alespoň rezervované.
no jasně, ale právě že jsme odbourali klasiku - hostina s rodinou a večerní raut i pro kamarády. chtěla jsem tě hlavně podpořit v tom, že není nutný dělat hostinu i raut, akorát ta grilovačka by u vás byl problém :-D :-D
Aha, tak to je pěkný nápad, taky jsem chtěla dát původně oznamko na Vánoce, ale nestihneme je udělat, protože máme starosti s rekonstrukcí! No určitě je lepší mít vše zařízené dřív než později, člověk má pak trochu klidu a hlavně nemusí nic chtít po ostatních a cítit se třeba dlužen... A hlavně jak se to přehoupne přes nový rok, tak už to pak strašně letí... :-) Jo a na tom rautu je fajn, že se aji trochu ušetří na penězích, aspoň u nás to tak je a platíme si to sami, protože už pracujeme a nechceme, aby nám to platili rodiče... a ejhle jsme zase u tradic - to je taky tradice, že hostinu platí rodiče nevěsty že jo? :-D Tak u nás to tak nebude... :-D a co u vás ostatních?
Jo studuješ? Vejšku nějakou? Tak to obdivuju, my se teda při studiích zasnoubili, ale já měla hlavu plnou jiných starostí, tak se budeme brát 2 a půl roku po zasnoubení, až už konečně i já pracuji a máme zařízené bydlení... Ale je to pěkné, rodiče dostanou hezký dárek, pokud už něco netuší, tak to bude milé překvápko... ;-)
naiwi: taky budeme mít raut, a to ze stejného důvodu jako vy..ať si každý dá, co má rád a co může...zvláště pokud máš bezlepkovou dietu, tak to zcela chápu :-)
Pěkná cena, taky počítáme těch 15tis., ale i s pitím a pro 30 osob. Tvrdý alkohol platit nebudeme, jen pivo. Víno budeme mít své rozlívané. My chceme akorát oběd se svědky a fotografkou od 14h, pak se půjdeme zase fotit a začnou se sjíždět hosté na 17h, kdy budeme krájet dort, tančit, kolem 18h by mohla být kýta hotová+nějaké studené mísy, řízečky, zelenina, pečivo, cukroví... Je to tak určitě lepší, každý si dá na co má chuť a kdy má zrovna chuť. :-) Neformálnější a volnější styl, ne nic ustrojeného.
my to teda ještě úplně promyšlené nemáme a to máme svatbu dřív. Ale obřad je ve 13hodin,takže talk ve 14:30 budeme v restauraci a pak tomu necháme volný průběh. Fotiti nás budou kamarádi, takže tam budou celou dobu. A hosté budou pořád s náma, protože je to jen nejbližší rodina.
Obnovuji stare tema. Obrad mame v 17.00 takze oslava zacne kolem seste vecerni. Preskocime klasicke stolovani a hned bude muzika, raut proste party! :)
Kdo to take tak planuje? Nasli jsme bezva restauraci s krasnou zahradou (snad nebude prset,to by se vse premistilo dovnitr do salu). Takze ma predstava je grilovani venku,bude tam kapela,bude se tancovat,raut bude v salku ktery je napojen na zahradu (je tam jen par schodu). To aby nebylo jidlo venku na pospas moucham atd :)
Ted tak premyslim, jak treba zorganizovat stolky,ktere venku jsou. Jsou tam tak ruzne rozmistene po zahradce,tak jestli to tak nechat,nebo je dat k sobe. Preci jen nebudou porad vsichni tancovat nebo behat na bar na panaky :) A co treba nejake chlebicky by preci jen mohly byt venku,nejake cukrovi sem tam kdyztak schovane pod tema sitkama kvuli moucham..
Kdo ma podobnou predstavu a nebo uz zkusenost za sebou, piste piste :)