ahojky, my máme sice hostinu v penzionu na horách, ale dost věcí si děláme sami... plus jsme dělali velkou hostinu na zásnuby, tak třeba ti pomůžu - co by tě zajímalo? Kolik budete mít lidí?
Budeme mít 35 lidí.. potřebovala bych vědět, co všechno musím zajistit pro hosty (tj. nějaký technický zázemí, co vše by mělo být na stole a tak) nevím jak všechno zorganizovat,aby se to stíhalo a abych na něco nezapomněla..
@petiiisek
doporučuju si nejdřív udělat časový plán a hlavní myšlenku / provedení...
1) abys měla představu, kolik času je mezi jídly, jestli to má být oběd a raut, nebo jenom grilovačka, nebo jen odpolední slavnostní hostina o čtyřech chodech. Od toho se odvíjí množství nádobí a potřeba zázemí. Například hrnce a pekáče na jídlo pro 35 lidí nemá doma každý. Ale známe babičky a tetičky, skoro všude se nějaký ten obří hrnec a hromada plechů najde... :D Pak bych začala zařízením/domluvením velkých věcí, jako jsou stoly, židle nebo lavice, případně stany. Pokud budete mít pivo, tak pípu a chlazení (platí i např. pro čepovanou kofolu), k dispozici musí být dostatek místa v lednici, mražáku, skladování suchých věcí, pečení a vaření.
2) Pak prostření stolu - budeš chtít mít bílé ubrusy, jednorázové ubrusy nebo jen prostírání, případně vůbec nic. Nádobí plastové / běžné / slavnostní, příbory, nezapomeň na skleničky (pivo, víno, limo, přípitek, tvrdý alkohol...). Pokud nemáš k dispozici dostatek všeho, je potřeba co nejdřív sehnat (IKEA, příbuzní, jednorázové věci mívají ve velkoobchodech s kancelářskými potřebami).
3) vymyslet / najít na netu vhodné menu. Je dost jídel, které se dají připravit v předstihu, případně nevyžadují moc práce okolo, ale i tak vyvařování pro 35 lidí už zabere dost času a sil, budeš na to potřebovat buď zkušeného profíka (nejlepší jsou paní z jídelen - umí si zorganizovat práci a zvládají i větší množství porcí). Dost receptů na netu se dá najít už přímo spočítaných na porci (případně např. 4 porce pro rodinu), takže vše přepočítat na velké množství.
4) Sepsat seznam na nákup a vyrazit pokud možno do makra, trvanlivější věci se dají nakoupit v různých akcích v jiných hypermarketech a dá se tím jednak dost ušetřit a druhak mít postupně vše doma ve sklepě, mražáku a tak.... co se týče pití, osvědčilo se mi udělat si seznam lidí a k nim připsat, co tak kdo pije. Máš pak hned lepší představu, jestli máš kupovat spíš bečky piva nebo litry vína nebo flašky tvrdého, případně se bude pít jen kafe a voda (každý to má jinak, nezlehčuji)
5) mezitím pořešit dekoraci, zdobení, kytky, ubrousky a podobné drobnosti - zase dost pomůže ikea, velkoobchody s kanc. potřebami atp. Ideálně si připrav i zasedací pořádek (pokud se to hodí) a jmenovky
6) všechna jídla doporučuju vyzkoušet předem, ideálně i ve větším množství, aspoň tak pro 10 lidí, abys věděla, jestli máš správně dávkování a jestli si s tím poradíš
nezapomínej na odkládací a servírovací plochy (stolek, rautový stůl,...), řešení umývaní nádobí a odpadků (ať se pak nezblázníš při úklidu), měj připravenou verzi v případě deště/sněhu/silného větru atp., člověk nikdy neví.... :D
můžu ti ještě nějak pomoci?