Prosím můžete mi poradit, co všechno mám řešit s provozním v restauraci, kde máme hostinu? Samozřejmě kromě svatebního menu, výzdoby, co můžeme mít své, co ne, co kolik stojí..
spíš mi jde o takové ty drobnůstky, které člověka normálně nenapadnou, ale po svatbě si říkáte, že jste se na to měli zeptat a měli dřív řešit..děkuji za pomoc :)
Nás se třeba provozní sama ptala,jaké svatební zvyky na hostině chceme,řešil se příjezd z místa obřadu na hostinu,že zavoláme dopředu,aby nachystali dort a tak (měli to v chladničce,bylo vedro)
kromě výše uvedeného jsme řešili, co vše tam můžeme navézt už den předem a taky jsme se ptali, jestli mají nějakou "večerku", do kdy můžeme juchat a jestli je "zázemí" pro hudbu - přístup k elektřině apod.
My řešíme zvyky, celkově time management, co nám půjčí (např. věci na krájení dortu), kdy máme skončit, ozvučení, zda mají plátno, projektor, den předem budeme zavážet věci a den po svatbě musíme zase vyzvedávat. Prostě malý bodový scénář.
Urcite se zeptat na veci kolem dortu a sladkeho, jestli jsou schopni to vse predem nachladit a co si za to pripdne uctuji.. a taky stojan na dort, jestli maji nebo musi dodat cukrarka (me to nenapadlo, takze jsme shaneli na posledni chvili pred svatebni pujcovnu..) a taky je dobre urcit kdy maji dat na stoly kolacky a zakusky, jestli uz hned od zacatku nebo az vecer
je dobre si domluvit privitani novomanzelu, jestli chcete rozbijet talir, dat si pripitek, ne/delat spalir kterym novomanzele projdou do restaurace a pak dalsi zvyky jako spolecne krmeni polevkou (bryndak atd.)
pokud planujete zasedaci poradek, tak kdy jim ho dat spolecne se jmenovkami a jake jmenovky budou (stojaci nebo na sklenicky..)
pak drobnosti na ktere jsou asi vetsinou pripraveni pokud delaji svatby pravidelne, ale pro klid duse je lepsi se ujistit... , stul na dary, vazy na kvetiny... a samozrejme veci spojene s volnou zabavou podle toho co mate pro hosty naplanovano
Jestli se platí banket.. pořád jsme slyšeli, jak všechno nachystají..bla bla bla... ale nikdo už se nezmínil o tom, že se na osobu platí nějaká suma... Což u nás udělalo 8000 navrch.. ]-(
Kromě toho všeho co píšou holky, bych přidala ještě informaci pro provozního, jací jsou Vaši hosté pivaři / vínaři, aby mohli nakoupit dostatečné zásoby (na naší svatbě jim pivo došlo, museli rychle jet dokoupit suda - nic dramatického, ale příjemné to nebylo), domluvit se co s tím co zbude pokud platíte od množství (u nás zbyla spousta klobásek a ty mi přeji jen bylo líto tam jen tak nechat) - takže zda Vám to večer mohou hodit do lednice a vy si druhý den přijet.
Ten příplatek za práci po půlnoci je běžný, takže ten si ověřit a co nejpřesnější časový rozvrh, kdy mají s čím začínat
@majanax Přesně!!! Byla jsem úplně vytočená.. hlavně, že to neřekli.. pořád jen: všechno nachystáme, všechno uděláme.. No a pak jsem tady na fóru četla, že se jedna holčina ptá, že po ní chtějí nějakou sumu za potah, jestli to není moc.. Tak jsme tam pro jistotu napsali mail a odpověděli to samé.. všechno nachystají.. Po 2 mailu jsme tam jeli a z týpka to vytáhli.. Konečně z něj vypadla suma.. Hnus..Třeba se časem i v restauraci bude platit za donesení příboru.. :-D
@ddanka no v našem hotelu si účtují couvert 1500,- - za nachystání svatební tabule, měla by to být výzdoba dle mého přání..co nebudou mít prý dokoupí tak uvidíme co z nich ještě vyleze. Ale řekli nám to dopředu a mívají to tam fakt krásně nachystané, tak nám to ani nepřišlo nějak přespříliš, když jsme hotel zamlouvali. Tak doufám že mimo tento couvert si už nebudou účtovat nic...ale na tu práci po půlnoci se určitě teda zeptám..
@verunka8681 My si výzdobu zajišťujeme sami.. No nelíbí se mi to, ale nic s tím nenadělám..:-( Ale sprosté mi to připadá... Máme pronajatou terasu, restauraci, zimní zahradu, sál..a ještě platit za to, že nachystají příbor, skleničky, talíře....... Hnus :-p
u nás řekli, že vyzdobí tabuli sami - zdarma - jen ať si řeknu, co chci. Já si teď kupovala nějaké drobnosti a psala jsem paní z restaurace, jestli si mám třebas sehnat organzu a tak napsala, že jestli chci tak jo - takže je to spíš tak, že tabuli vyzdobí sami, z toho, co já koupím :) Ale já už to mám stejně všechno vymyšlené a stejně si chci všechny ty kamínky nechat po svatbě jako dekoraci domů, tak je mi to jedno :) Jen nevím, co budu dělat s organzou :D
Kromě toho všeho co tady píšete bych po zkušenosti řešila také co má kdy být na svatebnim stole, myslím tím zakusky, nápoje a třeba neco slaného aby i starší svatební hosté co mají problém dojít k rautu měli po ruce co jíst a pít. Vůbec mě nenapadlo tohle řešit a pak jsem si všimla,že tam babička s dědou sedí a nemají co jíst a pít a boleli je nohy si pro něco dojít, dát také pozor na přípitek kde sedí děti ať neni alkohol i kdyz jsme jim to v restauraci ukázali a odlisii jinym menu měli nality stejně alkohol. Musím říct,že jsem měla vztek,popletly vegetariána a celiaka, takových malickosti je spousta co jsem se snažila vysvětlit a asi jsme si nerozuměli. Ale i to se vyřešilo:-D
A když Vám vypracovali nějakou nabídku, tak to tam neuvedli? Protože když Vám dá někdo cenovou nabídku, tak se toho má držet a když ne, tak si mohou přičíst jen nějaké procento navíc, myslím 10% max ze zákona, ale jistá si nejsem..
Kromě toho všeho co tady píšete bych po zkušenosti řešila také co má kdy být na svatebnim stole, myslím tím zakusky, nápoje a třeba neco slaného aby i starší svatební hosté co mají problém dojít k rautu měli po ruce co jíst a pít.
http://www.dressfirst.com/