Milé nastávající nevěsty i vy nevěsty už minulé. Rozhodla jsem se založit toto, poněkud netradiční fórum, protože bych chtěla přispět dobrou radou nastávajícím nevěstám, aby se jim nestalo to, co mě a dost možná spoustě dalších nevěst, a to - že si jim svatba úplně nezdařila. Některé věci člověk ovlivnit nemůže, jako například počasí, chování hostů a spoustu dalších věcí. Ale je jich zase dost, které ovlivnit můžete. Jelikož se člověk nevdává každý den, tak přirozeně nemůže mít dostatek zkušeností a právě o ně se tady chci s vámi podělit. Věřím, že se přidají i ostatní nevěsty , a vím, že tady jsou, se špatnou zkušeností, nebo s píše s radou, čeho se vyvarovat, nebo co udělat jinak, na co se zaměřit a podobně. Nepřeji žádné z nastávajícch nevěst, aby se cítila jako já...proto jsem toto fórum pro vás holky založila. Snad vám to bude k užitku a ku prospěchu. Přeji všem hodně štěstí a upřímně...AŤ SE VŠE VYDAŘÍ. Janča. ;-)
Výborné téma! Budoucím nevěstám doporučuji přečíst několik stránek diskuze na Módním pekle, asi od str. 80 http://www.modnipeklo.cz/diskuse/svat....
Dobré postřehy má i zdejší nevěsta pod jménem Vítězové.
Zkontrolovat délku šatů ještě před tím, než vyrazíte k obřadu. Já si je po 2 krocích přišlápla a letěla k zemi :-D Ke svému milému jsem tedy přišla celá uválená od trávy. Ale co, byla to přírodní svatba se vším všudy :-D A dále zkontrolovat ,,šampus", který máte připraven na přípitek při obřadu - zda je skutečně vystřelovací. Švagr, který měl vystřelení za úkol si během obřadu musel stoupnout až k oddávajícímu, abychom na něj viděli a pantomimou nám naznačoval, že tohle teda opravdu nevystřelí, že potřebuje vývrtku. Nakonec někdo vyčaroval obrovský nůž, kterým švagr za naprostého ticha a vytřeštěných očí matrikářky a oddávajícího usekl hrdlo lahve a přípitek mohl být :-D Ale je fakt, že tyhle dvě historky nás bavily po celý zbytek dne.
@krijola On USEKL hrdlo lahve? To jako udělal takovou tu machrovinku z jůtubka, jak se velkou mačetou a rázným šmikem odrazí kus flašky úplně u hrdla? :-o :-o :-o :-o
TY KONI, tak to smekám! Nemáte to natočené? :-D
Natočené bohužel ne, fotky určitě budou :-) Já to viděla poprvé v životě a oddávající jistě také. Pan hrabě, který nás oddával, jen uznale kýval hlavou :-D Jo a neusekl to mačetou, ale velkým kuchyňským nožem. Jeho žena se strachovala, jestli s tím hrdlem neuletěly i jeho prsty :-D
@linie_praha Jo, cekala jsem, kdy nekdo nesvarene tabory svede dohromady :-D Na pekle to jede a spousta uzivatelek ma registraci zde I tam :-D Ja osobne si nejdriv 'zkazim' vkus prohlizenim alb na beremese (guilty pleasure,priznavam) a pak se jdu pozvnest na duchu na Peklo, az mi zacne ten lidovy, beremkovy vkus prerustat pres hlavu :-D
Milé nevěsty, jak jsem slíbila, začnu sem postupně vkládat moje špatné zkušenosti a postřehy k tomu, aby jste vy se jich vyvarovali. Prosím i ostatní , již minulé nevěsty, aby se nebály a pokud chtějí, tak sem také přispěly. Prosím jen, aby pro přehled a rychlejší orientaci v diskuzi napsaly svou radu VŽDY VELKÝM písmem stručně a výstižně a potom teprve podrobněji rozepsaly o co jde, aby to nevěsty viděly přehledně a nemusely se vším prokousávat i tím, co je nezajímá. No, snad toho až tolik nebude - doufám ;-).
Takže teprve měsíc od svatby jsem našla odvahu o ní něco napsat...
Moje první a snad nejdůležitější rada zní: HLÍDEJTE A OGRANIZUJTE SI ČAS !
Možná to takto zní divně, ale vysvětlím.Jelikož jsem si chtěla svatbu užít, řekla jsem si, že nebudeme nic moc organizovat a do ničeho nikoho tlačit a necháme vesměs hosty, aby se bavili po svém. Měli jsme DJje a spoléhali jsme částečně i na něj. Holky, to je největší chyba! Najděte si někoho, kdo vám to bude všechno koordinovat, kdo bude lidi organizovat a směrovat je tak, jak vy máte představu.Nepočítejte s tím, že lidé se budou chovat tak, jak vy předpokládáte. Koordinátorka, ať vám hlídá čas a dbá na to, aby jste stihli vše, co jste si naplánovali. My jsme dali hostům hned s oznámením i částečný program a podrobnější pak byl vylepen na hostině, přesto, jako by to šlo mimo ně. Po obědě jsme chtěli dát kávičku, poděkovat rodičům a představit rodinu(bylo to napsáno i v programu) a víte, co se stalo? Po obědě se prostě část hostů zvedla a šla si na terásku, aniž by počkali, co se teda bude dál dít, jelikož se ještě sklízelo ze stolů, takže se nám prostě rozprchli a já jsem zůstala jako opařená. Vůbec jsem to nechápala, jak mohli jen tak odejít od stolu. Jsem divná? Takže jsme se nakonec přizpůsobili a nejdříve odvezli auta. Potom už mi nezbylo nic jiného, než zapojit svědkyně, aby lidi svolali a polopaticky jim vysvětlili, co se bude dít. Věřte, že tohle samy nezvládnete. Naštěstí přispěchal na pomoc i DJ, kterému patří náš velký dík, ale než jsme to teda celé nějak zorganizovali, tak jsme byli časovém skluzu. Také chyběla komunikace s personálem.Nemůžete pořád běhat za číšnicemi a říkat, že by měly nabízet lidem pití a donést cukroví, protože došlo a nabídnout všem hromadně kávu atd. Tohle by právě měla dělat koordinátorka. Tím nechci někomu dělat reklamu, ale na 100% bych si ji teď na svatbu vzala. Měl to být váš styčný důstojník se všemi, aby vy jste nemusela chodit a všem všechno říkat a zařizovat. To prostě nejde. Další náš "časový průšvih" bylo focení.
Proto druhá rada: HLÍDEJTE SI DOBU FOCENÍ !!!
nebo najděte někoho, kdo vám to pohlídá a dodržte předem stanovenou dobu (doporučuji max.1 hodinu i s cestou), také třeba někoho pověřte, aby vám zavolali, kdyby vás hosté postrádali a vázla zábava. My jsme tu dobu přešvihli, bohužel. Když jsme se vrátili z focení, byla polovina hostů pryč, hlavně ti starší a zbytek se moc nebavil a posedával opět na terásce. Zase jsme byli jak opaření a snažili se rozproudit trochu zábavu.Bylo cca 21hod. Chtěli jsme ještě házet kytku, krájet dost, ale prostě opět chyběl někdo, kdo by to trochu organizoval, protože já ani manžel na to moc nejsme a popravdě řečeno, jsme už měli i po náladě a radši jsme si aspoň spolu chtěli trochu zatancovat, jelikož jsme směli hrát jen do 24 hodin.Jsem přesvědčená, že kdyby tam byla koordinátorka, tak by k tomu nedošlo. Hlídala by naši dobu focení a řídila s DJejem i zábavu hostů. Ve finále jsme museli hosty skoro prosit, aby si šli ještě s námi zatančit, protože opět seděli většina na terásce a polibte nám....Jsem divná, že to takto vnímám?
Takže toto byly naše dva největší průšvihy. - TĚŽCE PODCENĚNÁ ORGANIZACE !!!
O těch dalších, už ne tak podstatných se rozepíšu jindy. Snad to pro vás nebylo moc nudné a zdlouhavé čtení a jestli ano, tak to příště zestručním..... ;-)
@aechmea To me mrzi:-( Ale, reknu to na plnou pusu, to bylo od hostu dost buranske :-p Zvednout se a odejit od svatebni tabule?! (opetovne my chybi palmface emoticon), to je opravdu buranstvi nejhrubsiho zrna. Proto dalsi rada by mohla znit; davejte si pozor, koho na svatbu zvete.
Mas muj soucit, preju ti, at ti casem na svatbu zustanou ty prijemnejsi vzpominky ;-)
@zanett Děkuji moc za empatii :-) Naštěstí jsem si vzala skvělého muže a s ním zažiju ještě 1000% hezčích chvil než na svatbě. Teď jste mě přivedla na další radu ;-)
KDYŽ SE VÁM VŠECHNO NEPOVEDE, TAK SE VÁM POVEDLO ZÍSKAT TOHO NEJLEPŠÍHO MUŽE. :-) to budiž útěchou všem nevěstinkám, které si ze svatby odnesly tak trochu rozčarování, lítost, rozpaky apod....
Souhlasím, že ORGANIZACE JE DŮLEŽITÁ. NEOBÁVEJTE SE PŘEHODIT ÚKOLY NA OSTATNÍ. U nás tuto roli převzala hlavně moje svědkyně, která už měla zkušenost s organizací svateb. Když po nás před svatbou chtěla sestavit harmonogram, zdálo se nám to zbytečné, ale v den svatby jsem její důslednost i organizaci ocenila :-). I když jsme nechtěli delegovat činnost na někoho jiného, opravdu to jinak nejde, protože ženich a nevěsta prostě nemůžou hostům říkat, co a jak mají dělat (teď myslím tu nutnou organizaci jako kdy kam jít, že se mají fotit apod. :-) ). A když zvolíte ochotné pomocníky a ne donucené, nezkazíte ten den ani jim :-).
DOHLED V RESTAURACI. Taky důležitá položka. V podstatě jediné, co nám den vyloženě kazilo, byl přístup zaměstnanců restaurace. Pominu-li nevhodné oblečení, nebylo dodrženo přesně to, co bylo domluveno, a o džbán s vodou jsme museli žádat pětkrát, byť to byla jedna ze součástí domluvy, co se týče nápojů. Upřímně řečeno ale tady nevím, co vlastně přesně poradit :-) Měli jsme v emailech potvrzeno, jak nic není problém, a den předem a v den D najednou problém byl, ale nevím, jak by se tomu dalo předejít. Možná být důslednější, vytisknout si emaily a dožadovat se slíbeného, ale ono pak už není moc času a chuti to řešit. Naštěstí to nenarušilo svatbu do velké míry a zpětně je to spíš drobná kazová vzpomínka, ale určitě je to jedna z věcí, kterou se vyplatí zkusit pohlídat :-)
@aechmea Uf! Tak to je moje noční můra :-) Už rostu, když máme doma "nezorganizovanou" narozeninovou party, natož tohle. A souhlasím s zanett, opravdu to bylo od hostů poněkud "buranské".
Můžu se ještě zeptat, v kolik byl obřad a v kolik oběd, že jste se vrátili z focení až po 21. hodině?
I v souvislosti s jednou svatbou, na které jsem byla jako host - přemýšlím, že napsat do instrukcí, že prosíme (pokud to bude možné), aby se s námi svatebčani rozloučili, než půjdou spát.
Vím, že kamarádka nevěsta byla dost rozčarovaná, když zjistila, že třetina hostů je pryč a vlastně neví, kdy (a kam) zmizeli.
Zkušenost od aechmea mi potvrzuje, že je to dobrý nápad. Co myslíte?
@hm17 Určitě, proto to sem píšu. :-) Děkovali jsme rodičům a předali dárky, představovali navzájem rodinu, potom nám ještě předali hosté blahopřání, pak ještě skupinové focení a honem první tanec a první taneční serie a to nám tak akorát vešlo do 18 té hodiny, kdy byl raut.
@aechmea Já si nemůžu pomoct, když čtu, co se ti všechno nepovedlo... Já jsem organizátorku neměla, ani bych nechtěla, aby se mi do toho někdo crcal, když bylo potřeba, pomohly kamarádky, které samy chodily a ptaly se co a jak mají udělat. Když třeba obsluha nevystavila moje vlastnoručně dělaný noviny, nad kterejma jsem strávila dost času, prostě jsem je popadla do ruky a začala dělat kamelota a vyřvávala titulky, lidi se smali, bavilo je to. Když se obsluha ptala, kdy budeme chtít dort, prostě jsem zakřičela, ať se přihlásí, kdo už má chuť. Faktem ale je, že mě to poletování a šaškování baví, a z duše nenávidím organizovanou zábavu stylem "tak a teď prostě budete dělat tohle". Naši hosti měli volno, do nioho se nikdo netlačil. Mohli jak tancovat, tak kouřit na terásce, nebo sedět ve stínu ve stodole, nebo se prostě jen prachsprostě živit neustálým přísunem jídla.
MOJE RADA TEDA ZNÍ: HLAVNĚ SE Z NIČEHO NEPOSRAT, NEPLÁNOVAT DO DETAILU, NECHAT TO VYPLYNOUT A KDYŽ NĚCO CHCETE, UDĚLEJTE SI TO SAMI, PROTOŽE TO ZA VÁS NIKDO NEUDĚLÁ. HOSTY DO NIČEHO NENUŤTE. PŘIPRAVTE SI NĚJAKOU HRU NEBO SVATEBNÍ KVÍZ, KDYBY ZÁBAVA VÁZLA, POČÍTEJTE S TÍM, ŽE JÍ TŘEBA ANI NEVYUŽIJETE, ALE JINAK JE DO NIČEHO NENUŤTE. NEJHORŠÍ, CO MŮŽETE UDĚLAT JE TAHAT JE ZA RUKU NA PARKET A NUTIT JE TANCOVAT. Spoustu lidí se k tomu potřebuje trochu opít a spoustu lidí třeba vůbec netancuje a připadají si směšně. Pokud se hosté moc neznají, uvolněte je už na společném focení. Vymyslete si nějakou fotku u které to nebude jen trapné pózování. Třeba ten výskok, nebo naopak řada vykukujících hlav v zákrytu nevěsty a ženicha. Hlavně ať se smějou, protože usměvaví lidé se mnohem snáz baví s jinými usměvavými lidmi a svatebním kočárem v devět večer už prostě nikdo zábavu nezachrání.
@aechmea Je to asi mimo téma, ale velmi mě zaujalo představování rodiny. Pokud to není nevhodné, nenapsala bys mi (klidně i do zprávy :) ), jak to asi probíhalo? Nás to čeká asi taky a jelikož nejsme takové ty typy, kterým jdou proslovy atd. "z fleku", uvítám každý tip :)
@hm17 Ale organizace šílená.... Pořád jsme řešili co teď, co pak, svědkyně lítaly chudiny tam a zpátky...no děs. Vůbec mě nenapadlo, že to bude takový problém...Pohlídejte si to a naplánujte a někoho tím pověřte,ať se vám o to stará, jinak z toho budete úplně vedle.... ;-)
@amazonkaaa Jsem trochu na rozpacích, co mám k tomu říct. Já to tak právě plánovala, nikoho jsme do ničeho nenutili, ale je třeba říct- teď se bude fotit, nebo- teď se budeme představovat. Neumím si to představit, tak jak to píšete vy. Určitě na rodinné oslavě, to jo. Já mám opačnou zkušenost, ale záleží taky samozřejmě taky na samotných lidech...
@aechmea Ono asi taky hodně záleží, kolik je lidí. Když třeba kolem 30, není problém něco "zakřičet", ale třeba v 80 si to neumím představit.
Navíc u nás bude totální zmatení jazyků, takže by někdo musel "křičet" česky, italsky a anglicky ... :-O