Harmonogram svatební hostiny, jak byste ho řešili?

Profilova fotka
Ahoj všichni, předem prosím o nekamenování-prošla jsem tu snad veškerý diskuze a byl buď zastaralý nebo neodpovídaly úplně na moje otázky :-) Svatbu máme příští týden-obřad od 13:15. Protože dost lidí přijede z daleka,jsme domluvení, že přijedou k nám,upraví se, něco sní,napijou se,uvolní po cestě,pak přijede zbytek,nazdobí se auta a vyrazí se na obřad. Počítám, že tak kolem 13:45 bude po obřadu a my se začneme fotit i se svatebčany atd. Starší generace nám tvrdí, že musíme jet na hostinu (10 km) všichni včetně nás a jelikož máme objednanou fotografku jen na obřad a focení potom, tak nemůžeme udělat,že bysme se třeba vytratili pak k večeru z hostiny a jeli se fotit. Mě to přijde blbý, abysme se fotili a všichni na nás čekali celou dobu, ale dvě tetičky si to nedaj vymluvit,tak já nevím. Z diskuzí vím,že se to může docela prodloužit,navíc předběžná předpověď počasí slibuje počasí kolem třicítky,takže by pro ně bylo lepščí počkat na nás v chládku v restauraci, napít se a my bysme dorazili a pak společně zasedli k obědu.Jak byste to vyřešili vy? Druhá věc je, jak si časově rozvrhnou "aktivity" na hostině. Počítám, že kolem třetí bysme mohli obědvat.Předtím teda rozbití talíře, asi panáček pro nás novomanželé, přípitek s proslovem,společné krmení. Teď ale nevím, jak to udělat po obědě. Za jak dlouho po obědě se krájí dort? Asi dojíme, odnese se ze stolu a aby se zaplnilo hluché místo,tak nakrájíme dort a dáme si všichni kafe? A co náseduje potom? Dojíme dort, vypije se kafe a co dál? Pak první tanec (což se teda oba dva děsíme,protože netancujeme, až tak po pár skleničkách vína :-D ), tanec s ostatními a tím navázat na volnou zábavu? Kdy se hází kytka? Nějaké vyloženě hry nebo tomboly atd. neplánujeme, necháme to volně plynout a uvidíme, co se vyvrbí :-)Chtěla bych, aby to bylo uvolněné, příjemné, jako asi kyždý, ale nechtěla bych, aby vznikaly hluchá místa, nuda.. Poraďte prosím :-) Nikdy jsme na svatbě nebyli,tak se omlouvám za hloupé dotazy, ale fakt v tom tápu :-) Díky všem za odpovědi
Odpovědět
Profilova fotka
@ewistat Prvne bych podotkla ze zacatek obeda ve tri je podle mne prehnane optimisticky odhad, nevim kolik mate lidi, samozrejme cim vice hostu, tim vic se vse protahuje (gratulace, rodinne fotky, nahnat lidi do aut, atd..). My meli obrad v jednu, nikam jsme neprejizdeli, fotili jsme jen skupinovky (soukrome az po obede), celkem 52 lidi a i tak obed zacal ve tri.. Tetickam bych vubec nic z organizace nevykladala, urcete nejakeho cloveka, ktery po vyfoceni rodinnych a skupinovych fotek zacne lidi nahanet do aut a bude je posilat na misto hostiny (takto to meli zorganizovani na svoji svatbe nasi svedci a bylo to super, meli obrad na zamku a uz behem foceni se tam motali dalsi dve svatby, takze bylo az nutnosti hosty poslat pryc co nejdrive :-D), pokud se nekdo zepta na novomanzele, tak at jim rekne, ze pojedete hned za nimi. Vy si mezitim v klidu nafotite vase soukrome fotky, hoste mezitim prejedou na misto hostiny, tak jim zase nejaka poverena osoba rekne, ze maji treba pul hodiny cas si odskocit a dat neco k piti a pak je nazene dohromady na vas prijezd (s tim uz by mohl pomahat i personal restaurace). Na dort bych navazala plynule po obede, to si ale vetsinou hlida obsluha, jestli uz vsichni dojedli hlavni chod, vezme objednavky na kafe a pak prinese dort k nakrojeni. Po dortu bych dala chvilku pauzu a tancem novomanzelu bych zahajila volnou zabavu, to taky zalezi na tom jestli mate DJ/kapelu na celou dobu nebo prijedou az vecer. Kytku jsem nehazela, takze to ti neporadim. Normalni spolecnost se bez problemu zabavi aniz by je nekdo behem vecera organizovane nahanel na nejaky hry, tanecky, apod. takze toho bych se nebala :-)
Odpovědět
Profilova fotka
Ahojky, nejlepší mi přijde varianta obřad - focení skupinovek - přesun na místo hostiny - zahájení (přípitek, drobné občerstvení) - focení vás dvou - společný oběd..... Až na to, že ten oběd pak vychází časově už docela pozdě. Nevím, my to měli takhle, ale bez toho oběda, místo toho byla večeře formou rautu a to je zase něco trochu jiného. To, že hosté čekají, než se novomanželé vyfotí, je vždycky blbé. My jsme na totu hluché místo měli připravenou aktivitu (kvíz), abychom je nějak zabavili. Myslím si, že pokud budou jen čekat, bude to blbé prakticky v jakýkoli čas, že je dobré je na tento prostoj určitě nějak zaměstnat (i kdyby jídlem). Co se týče zábavných aktivit typu tombola, hry, kvíz, rozhodně doporučuju si něco takového připravit. U nás to hosté vyloženě vyžadovali, když byla jen chvilinku pauza na povídání, už se dožadovali losování tomboly, házení kytky apod. Nechtěli jen sedět, povídat a nechat to plynout, chtěli tu organizovanou zábavu. Měla jsem toho připraveného celkem dost a přišlo mi to osobně až moc, ale pak mi někteří říkali, že jsem toho mohla dát klidně víc, že by uvítali i nějaké hry a že to byla ta největší zábava. Takže si určitě něco připrav, i kdybys to měla mít jen v záloze. Takové to "nechceme nic připravovat, necháme to volně plynout" už je předzvěstí velikánské nudy. Byla jsem na jedné takové svatbě, kde program vypadal stylem 16.00 prasátko, 17.00 dortík, 19.00 grilování. Vůbec to nefungovalo, hosté byli znudění a otrávení.
Odpovědět
Pokud nejsou hosté hladoví a žízniví, obvykle se baví sami a na nudu si nestěžují. Takže nenechat je hlady, o žízni a bez zábavy, když se jdou novomanželé fotit. U nás to probíhalo tak, že hosté, co přjeli z daleka, se občerstvili u nevěsty, kde byl sraz, ostatní čekali před kostelem, kde dostali koláčky, slivovici a vodu (bylo horko). Po obřadu bylo focení skupinek a odjezd na hostinu (obřad začal ve 12, trval hodinu, pak foceni a přesun na opačný konec města), u tabule jsme byli usazeni kolem druhe hodiny, projev, pripitek, az se lide prestali citit prejezene, rozkrojili jsme dort. Dokud byli jeste usazeni v jedne mistnosti, rekli jsme jim, co bude nasledovat, aby treba nezmeskali prvni tanec atd. Potom byla neorganizovana zabava - meli jsme tam alba fotek, kdy jsme byli mali, pribuzni se dlouho nevideli, takze si bylo co rict, deti (6 mesicu, 4 roky, 5) mely ve vedlejsi mistnosti koberec a nafukovaci zviratka, na kterych se dalo jezdit (donesli jsme si je do hotelu sami). Protoze bylo velke teplo, nekteri hosti se sli prevlect, osprchovat, ubytovat se nebo se projit kolem hotelu, aby zjistili, kde vlastne jsou :) V 18 hodin zacla hrat kapela, byl prvni tanec manzelu, pak tanec s rodici a ostatnimi. Sli jsme se fotit, kapela pokracovala, kdo chtel tancoval, hosti se rozdelili a bavili se po skupinkach. Po hodine a pul foceni jsme se vratili, obhledli situaci a casem zaradili kviz. Dal jsme zabavu neorganizovali. Vetsina hostu byla spise starsi (pribuzni), kamaradu jsme meli spise malo, protoze jsme chteli svatbu jen s nejblizsimi. Pokud by bylo osazenstvo z vetsi casti mlade, tak bych doporucila zabavu vic ridit... Taky foceni kolem 18 hodiny jde pouze v lete, kdy je dlouho svetlo. Foceni po hostine k veceru nam doporucili fotografove kvuli svetlu - pro hosty dobre, ze nebyl zadny prostoj, kdy by na nas museli cekat, na druhou stranu uz jsem nevypadala tak sveze jako pred hostinou, takze bylo potreba se pred focenim upravit. Zalezi na lidech - kdo se bude chtit bavit, tak se pobavi, kdo ne, tak si bude stezovat, at uz by byla zabava volna nebo organizovana.
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj, tak já si myslím,že oběd v 15.00 určitě nestíháte. My jsme měli obřad v 11.15 a restaurace byla taky 8 km od místa obřadu, focení jsme měli něco už ráno před obřadem a pak po a začali jsme jíst někdy kolem 14.15. Pokud hosté přijedou k vám před obřadem jak píšeš, tak určitě bych nachystala nějaké občerstvení u vás, nevím jaké máte možnosti, jestli je tam zahrada. Nejlepší variantou by bylo kdyby hosté opravdu po obřadu udělali společné foto s vámi, popř. pokud chcete skupinková fota a potom se přesenuli do restaurace,kde by mělo být nachystané nějaké občerstvení,formou jednohubek,cukroví ,popř. ovoce. Poku se ti tuto variantu nepodaří prosadit a hosté na vás budou čekat v místě obřady, přičemž focení bude trvat min.hodinu,tak bych se pokusila zajistit nějaké malé občerstvení přimo tam, buď formou nějaké keteringu, nebo něco nachystat sama, nakoupit pití a poprosila bych nějaké známé,jestli by se mi o to postarali a obsloužili naše hosty, než se vrátíme z focení. Tím,že dorazíte na místo hostiny až tak pozdě a že by hosté dostali něké občerstvení již předem, bych vzala v úvahu variantu,že by se začlo krájením dortu a kafem, pak bych dala první taneček , v restauraci nechala nachystat jen nějaké studené mísy,ovoce, sýry atd... formou buffetu a nechala společné jídlo až na večer,bude to stres,pokud začnete až tak pozdě obědvat. Co se týká tance,my taky nikdy netančili, vzali jsme si lekce tančení , bylo to super, dokonce nám náš učitel na naši písničku vymyslel kreaci,která nebyla nijak náročná a mělo to strašný úspěch, byla jsem za to moc vděčná,protože jsem si nedovedla představit,jak se před tolika lidmi budeme nějak ploužit a vypadat jak dva blbci,kteří to neumí. Takže ten tanec ještě zvažte,protože určitě budete začínat vy jako novomanželé. Zábavu bych taky nějakou připravila,protože jinak opravdu může nastat situace,že se hosté budou nudit,protože na svatbě to prostě tak je,že každý čeká,co bude. Nevím jestli budete mít živou kapelu, tam pak většinou dělají i nějaký program oni, tak to bylo aspoň u nás, zkus se domluvit se svědky, měli by ti pomoci něco zorganizovat pro hosty, novomonaželský kvíz, nějkou hru, tombolu, nějakou vložku - kouzelník, ohnivá šou, atd.... samozřejmě je to i otázka financí.A určitě se domluv buď se svědky a nebo někoho pověř organizací během dne, kdo hostům řekne jak den bude probíhat,kam se májí přemístit po obřadu, co bude následovat,aby se vás každý neptal,to už jsem taky zažila na jedné svatbě a to je pak stresující pro tebe a pro hosty je to chaos. a nebo napiš program dne, jak bude probíhat a přilož to hostům ke svatebnímu oznámení,tak se vyhneš zmatkům :) tak přeji hodně úspěchu
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
Profilova fotka
Ahojte holky kdy jste davali hostum harmonogram dne?
Odpovědět
Profilova fotka
Myslím, ze harmonogram je pro hosty zbytečný- stačí jim říct, kdy a kam přijet před obřadem, na obřad a na hostinu (popr. večerní zábavu, pokud je jinde). Ostatní detaily jako kdy se bude krájet dort a kdy začne hrát kapela vedet nepotřebuji. My jsme základní info o obřadu a hostině napsali na webovky a odkaz jsme hostum dali s oznámením. Potom jsme par dni předem vše jeste zopakovali e-mailem, protože ne každy SR na webovky podívá :)
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?