Svatba na zahradě doma - tipy a zkušenosti

Profilova fotka
máte zkušenost se svatbou doma na zahradě? Plánujeme max padesát lidí. V domě máme jedno WC, toiky bychom zajistili. S parkovišětm to bude horší,pro 40 lidí prostě nemáme místo nechci, aby stáli ve vsi...tak možná je navigoa k jejich penzionu a odtud je opět služba odveze k nám? nejsme penzion a zvládneme ubytovat jen zlomek hostů...tak 10 a zbytek kdo by chtěl tak ve stanech..to jsme prostě vždycky chtěli, měla to tak kamarádka a bylo to super...jenže roky letěly a dnes už má spousta lidí děti a mají rádi své pohodlí. chtěli bychom je tam až do rána, tak nejspíš jim zaplatit hotel a rozvážet je v ty dvě ráno do hotelu? Vím, že cenově neušetříme, ale to ani není cíl...prostě chceme svatbu doma na zahradě, protože se jí dědeček co zahradu vybudoval, nedožil..prostě symbolicky a taky je tam krásně! Máte nějaké tipy, rady, zkušenosti na co nezapomnout a co si pohlídat u svatby venku?:) Díky! (jinak plánujeme - taneční parket ve stodole, navazující party stan se stoly na jídlo, heatery, kdyby byla zima, spostu deštníků a dek pro hosty, kdyby náhodou. Kdyby fakt lilo jakože moc, rozveze nás rozvoz do nějaké restaurace v okolí. ) Stačí pro catering jedna celá uplně prázdná velká lednička? (když osob bude tak 40..ne víc než 50, ale spíš jen 40... co catering, lidi, sjíždějí se, přípravy den předem, ůklid, atd? Co byste z vlastní zkušenosti na svatbě doma na zahradě změnili? Udělali lépe? Poraďte na co si dát největší pozor, díky:)
Odpovědět
@myfairlady ahoj, taky budem mít oslavu s oběděm na zahradě, na catering jedna lednička pro 50 lidí stačit nebude :-) taky budem mít 50 lidí... a sjíždět se budou lidi tak před devátou-obřad máme v 11 a pojedem tam tak půl hodinky, nezapomeň na osvětlení :-) teď ho zrovna řešim :D a dekorace mi budou dělat lidi kteří u nás budou spát už den předem,takže ráno vstanou a nadekorujou :-)
Odpovědět
z vlastní svatby zkušenosti nemám - respektive z hotelové ano- ale z ostatních svateb v okolí....: 1) nezapomínej, že 50 hostů není 50 aut, ale minimálně polovina, spíš míň, ale to jen na okraj 2) vybrala bych penzion(y) v okolí, a zařídila si řidiče, kteří budou rozvážet. mládeži nabídla stany, někdo rád spí ve stanu. 3)deštníky, party stan dobrý, je ale dobré mít v záloze i něco na zem - když bude pršt nebo bude sice hezky ale po dešti, bude všude bláto - takže staré koberce na zem nebo tak 4) jedna lednička určitě nestačí, určitě víc. a nezapomeň, že bys měla chladit i pití....i když to se dá vyžešit barelama s ledovou vodou 5) já bych si zařídila nějaké hezké večerní osvětlení - je škoda to na zahradě nemít - svíčky, světýlka, lampiony.....
Odpovědět
Ahoj, my původně svatbu na zahradě taky chtěli, nakonec to nevyšlo, ale to je jiný příběh. Kromě ubytování a parkování a toho, co už tu bylo napsáno bych myslela i na hmyz; jídlo bych raději měla uvnitř a ne na zahradě; pokud tam budete mít i obřad, doporučuji si půjčit, aby ses nezabořovala, až půjdeš uličkou. Dále bych si sehnala někoho na odklízení nádobí, aby se vám v průběhu dne nenadělal bordel, případně třeba někoho, kdo by dělal "číšníka" (naléval pití, donesl babičce jídlo atd). a pomocníky na úklid druhý den. Asi bude také potřeba si půjčit nádobí nebo nakoupit takové to papírové (osobně se mi to nelíbí, ale je to také možnost). Pokud máte sousedy, předem bych se s nimi domluvila, aby z toho nebyly problémy, případně je pozvat. ;-) Pak bych vyřešila i aparuturu. Svatba na naší zahradě byl vždy můj sen, ale nakonec se to ukázalo být pro nás příliš složité. Jsem si ale jistá, že u vás to bude nádherná svatba!
Odpovědět
Myslím, že svatba/hostina na zahradě vypadá jednoduše, ale není. Jeden člen naší rodiny měl takovou hostinu a party u sebe doma a jeho mamka nespala týden předtím a týden potom - měla z toho akorát zbytečné nervy a strašně se u toho zničila. Ať chcete, nebo ne, tak je to hodně práce i pro majitele pozemku/nemovitosti - musí uklidit tak, aby se za to nestyděl (známe maminky) a snoubenci musí zajistit víc věcí, než se může na první pohled zdát... Lednička určitě nestačí jedna, myslím, že i dvě jsou málo (když si představím naší ledničku pro dva lidi na 3 dny... nějaké víno, krabice mlíka, pivo a to je čtvrtina ledničky, takže já bych řekla že i klidně 3 pro tolik lidí. Zvlášť, pokud má svatba být třeba v létě). Pro 40 lidí si neumím představit ani jen 2 záchody. Chce to vymyslet, kde budou všichni hosté sedět (na čem), kdo bude uklízet a odklízet nádobí, z čeho se vůbec bude jídlo podávat, kdo to bude koordinovat a kde bude vůbec prostor pro řádění cataringové firmy. Dál je určitě na místě obejít sousedy a domluvit se s nimi co a jak. A to nejde jen o ty dva z každé strany, ale minimálně možná celou ulici, pokud plánujete hudbu do večera. No, nevím. Zní to strašně romanticky, ale myslím, že to je realizovatelné jen do určitého počtu lidí a jen v dobrém počasí :-(. Osobně by mi ten stres (můj a i rodičů - protože ty budou mít z toho stres dvojnásobný, řekla bych) za to nestál (a v rodině ten příbuzný by už to taky nedělal). Ale tak každá svatba je jiná, každý má jiné podmínky, takže stejně záleží jen na vás ;-)
Odpovědět
My jsme měli party na naší chatě na velké zahradě, bylo nás 50-60. Naštěstí vyšlo počasí, jinak by to asi bylo horší, ale měli jsme dva party stany a asi by se to taky dalo přežít. Měli jsme dva lidi na obsluhu - roznášet pití, jídlo, grilování. Ale upřímně musím říct, že pomáhali i lidi z rodiny a já taky dost běhala kolem hostů. Zase ale bylo fajn, že jsem vždycky měla šanci si někam sednout a popovídat si postupně se všemi :) Dva záchody v pohodě stačily, lidi spali ve stanech a nikomu to nevadilo (i když je pravda, že naše rodina má tři chaty vedle sebe, takže vlastně celá rodina spala v posteli :) Je to samozřejmě dost práce navíc předem i potom, cenově to ale určitě vyšlo o dost výhodněji. S tím parkováním bych si taky nedělala hlavu, u nás to bylo tak 15 aut maximálně. Ledničky jsme měli tři a na všechno to pořádně ani nestačilo, to bych doporučila nepodcenit. Jestli budete mít třeba dort, tak jen ten zabere půl lednice. My měli i připravené mísy se studeným rautem dopředu, které jsme jen vyndavali. A pak jsem si půjčila od kamaráda z restaurace takové ty rautové mísy s ohřevem, takže celou dobu bylo k dispozici teplé jídlo. Plastové příbory snad nikoho neurazily, k party na zahradě se ani stříbrné lžičky moc nehodí :)
Odpovědět
Profilova fotka
@petastastna ahoj, můžeš mi ještě tak zhruba říct co všechno jsi zařizovala?
Odpovědět
Profilova fotka
@alyss2 1) auta jasně, upřímně bych asi nechala k nám zajet jen toho kdo u nás bude chtít spát (v domě je místo k ubytování pro 15 lidí, ovšem jen rodiny a přátelé, protože je třeba místnost pro 3 - 4 lidi:) a polnější podmínky, ale jako jde to. Ostatní bych zanavigovala do penzionu a odtud by je vyzvedával náš řidič - převozník:) 2) stopro a stany nabídneme taky, ve stanech by se i vsšch 50 lidí k nám na zahradu vešlo, je velká. Plus tedy přemýšlím, že počet hostů ještě víc zkrouhnu. On je spíš problém v partnerových - má spoustu, spoustu známých :/ a chce zvát i ty, kteří nás pozvali na svoji svatbu...z toho fakt vykvetu!!:D 3) ledničky by si možná mohla přivézt i cateringová obsluha, každopádně vodu ledovou nechceme, chlst nebude a vína a piva bude málo...ale samozřejmě uvidíme. Kamarádi měli i espresso stánek a to prostě firma přijela, potavila stánek jako na náměstí když jsou trhy a jelo to, byli naprosto samostatní. uprostřed kempu:) Tak tak nějak bych to chtěla taky pořešit:) 4) že to nebude levné víme, počítáme s tím. 5) osvětlení stoprocentně, s tím počítáme!!! Na jedné svatbě jsme byli na párty pod zámkem a k večeru se svítilo jen loučemi a svícemi, bylo to moná romantické, ale taky dost tma... osvětlení chceme nějak takhle http://www.living.cz/uploads/thumbs/7... http://www.living.cz/uploads/thumbs/7... http://www.elsvit.cz/editor/image/pro... a ty lampy se dají půjčit, ale asi si je koupíme, to se hodí i na párty někdy jindy...
Odpovědět
@myfairlady zařizovali jsme catering včetně obědu, party stany, sladký všeho druhu-domácí výroba, židle,stoly od sestry přítele, příbory a nádobí posbíráme po příbuzných, skleničky z ikei, řešili sme dekorace na stoly, mašle na židle, osvětlení v podobě led žárovek a lampionů, hudbu- budeme mít kapelu ve které hraje moje nejlepší kamarádka ze základní školy, pro ně musí být přístřešek v případě nepříznivého počasí, řešili jsme pití ze skladu nápojů v českém brodě, je toho moooc a moooc :-) klidně mi napiš soukromou správu a můžem si trochu radit :)
Odpovědět
Profilova fotka
@petastastna tak já se tu pokusím prokousat jak se tu píšou zprávy a napíšu, jakou mám představu a povíš mi jak to jako zkušená odbornice vidíš, jo:)
Odpovědět
@myfairlady no já teda asi nejsem zkušená odbornice :D máme prostě jen svatbu na konci srpna a spoustu věcí už pořešených :-) ale určitě to můžem probrat ;) třeba mi taky řekneš nějaký nový nápad :D
Odpovědět
Holky, má už některá z vás zkušenosti s tím osvětlením? Taky máme svatbu venku (začátek září), ale teda krom jídla mě snad to světlo děsí nejvíc. Bojím se, abychom to nepodcenili. Objednali jsme světelné řetězy, ale jsou to ledky, to je spíš na efekt, ne na světlo... Bude samozřejmě spousta svíček, lucerny... A přemýšlím ještě o loučích, aby to stačilo. Fakt nevim, jestli radši ještě nepřikoupit halogeny :-D :-D
Odpovědět
Profilova fotka
s halogenama počítám a dvě lampy stopro koupíme. louče a ledky, to by bylo teda hodně temno
Odpovědět
Článek se načítá
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?