Naše zkušenosti ze svatby v létě 2022: vypadalo to vše skvěle, ale nakonec to byl problém za problémem...proto hrubě NEDOPORUČUJEME!
Pozitiva: Líbila se nám možnost obřadu na zahradě v altánu a vůbec svatby venku, v případě deště posezení na krytých terasách. Prostředí bylo příjemné, ačkoli bylo znát, že inventář má své již odžito.
Hlavní nedostatky: neodpovídající ceny dřívější cenové nabídce, málo personálu - pouze 2 lidé + kuchyně > tudíž neustálé upomínání o čisté nádobí a odnos špinavého či zásobení nápoji, nízká úroveň jídla, špatné jednání s ubytováním
Podrobněji:
Na konci ledna jsme po osobní schůzce, na které nám byly představeny podmínky vč. závazného a údajně již neměnného ceníku, místo rezervovali a složili zálohu za pronájem sálu ve výši 6000,-. Provozní slečna Srncová se jevila mile a ochotně, s ničím neměl být problém.
Hned 2. 3. jsme požádali o nabízené uzavření celého komplexu pro účel naší svatby, tzn. pronájem také prostoru restaurace, který měl stát další 3000,-. To si však již - v podstatě po měsíci - žádali nájemné ve výši 8000,-, na základě našeho nesouhlasu jsme nakonec hradili 5000,-.
To, že nám na lednové schůzce nabízeli zajistit také dort a až po několikeré upomínce jsme dostali v březnu odpověď, že na dorty už další zakázky nepřijímají, bylo jen úsměvné.
Pár týdnů před svatbou jsme se chtěli na místě sejít s provozní a domluvit se na detailech dne. Naši svatbu dostala na starost paní Koleňáková, se kterou jsme si domluvili schůzku. Když jsme do rest dorazili, nebyla tam, neomluvila se, jednali jsme s paní kuchařkou Srncovou (možná provozovatelkou restaurace?). Ta nám tvrdila, že nic není problém, ale moc nám na naše otázky odpovědět neuměla, zajímala ji především objednávka jídla. Museli jsme nakonec vše sepsat do mailu, který zůstal bez odezvy.
Několikrát jsme se upomínali o kalkulaci zvoleného jídla a pití, a když přišla, byli jsme velmi nemile překvapeni. Ceny vůbec neodpovídaly v lednu nabízenému, velmi nepříjemně jsme to pak řešili na osobní schůzce s paní kuchařkou a provozní, byli jsme neústupní a nakonec jsme nejspornější položky získali za původní ceny a něco už raději neřešli, ale jednání bylo velmi špatné. (Chápali jsme, že se může projevit nečekané zdražení potravin, ale to bylo v lednové kalkulaci ošetřeno doložkou "může být účtováno navíc DPH", některé položky byly i tak ještě dražší. Zároveň však nedrahly nápoje, které jsme řešili nejvíce, a teoreticky neměly ani služby).
Příklady:
nealko - zvolili jsme "levnější variantu" nápojů v 2L PET, v lednu za 70,-/ks v červnu za 100,- > výsledně za 75,-
pivo - v lednu nabízeli variantu "na baru" nebo "vlastní výčep" (ten měl být o 5,-/ks levnější), zvolili jsme vlastní výčep > v červnu za stejnou cenu jako "pivo na baru" s odůvodněním, že tuto službu (rozumějte slevu) již neposkytují - toto jsme si prosadili za původní cenu
prostření tabule - v lednu 50,-/místo, v červnu 70,-/místo > tady jsme si naivně ještě mysleli, že se tím myslí prostření/založení k obědu, kde jsme měli 20 hostů, platili jsme však za všechna místa, tj. pro 62 hostů (ostatní neměli nachystáno nic, pouze byly na stolech ubrusy), udělalo to téměř 4400,-
Jídlo v rest jsme ochutnali z lístku ještě na podzim, žebra byla výborná, řízek v pořádku a svíčková slabší. Předpokládali jsme tedy, že kuchyně nebude špatná. V průběhu jara jsme pak jezdili ochutnávat do restaurace naše tipy na svatební oběd - a byli jsme z kvality zděšeni, přílohy byly otřesné, omáčky k masům plané, maso vysušené a vizuálně hrůza. Nakonec jsme zvolili to, co nám přišlo nejméně špatné - panenku se švestkovou omáčkou a šťouchanými bramborami, žádali jsme maso dělat kratší čas (aby nebylo vysušené) a naštěstí v den svatby bylo jídlo poměrně v pořádku (ačkoli cena kvalitě rozhodně neodpovídala). Vývar byl dobrý, o bezmasou polévku jsme se museli upomínat. Raut byl nejspíš v pořádku moc jsme neměli prostor to registrovat (zarazil nás jenom tvarůžkový tatarák plný česneku, že nebylo možné vnímat téměř žádnou jinou chuť, nehledě na to, že do tvarůžkového tataráku se česnek vůbec nedává...). Jen v závěru večera už jídlo nedoplňovali, měla jsem za to, že se již všechno snědlo. Druhý den ráno nás však čekaly dva plné sáčky řízečků - proč je raději někdo nedodal večer na raut je mi záhadou.
Za největší problém však považuji nedostatek personálu, přítomna byla pouze jedna provozní, jedna servírka + kuchyně. Tudíž samozřejmě nestíhaly uklízet špinavé nádobí, nosit čisté, zásobit nás objednaným nealkem. Ačkoli většinou splnily vše, o co jsem je požádala, vše neskutečně dlouho trvalo, a tak jsem jako nevěsta pořád něco upomínala, dokonce si občas nosila z lednice nealko, aby mí hosté nestrádali. Nedokáži si představit, že by ještě měly čepovat pivo či rozlévat alkohol (měli jsme vlastní).
Silma se jevila jako levnější varianta, avšak cena pouze za služby (bez jakékoli výzdoby) byla 23 100,-:
11 000,- pronájem
4400,- prostření tabule
700,- pronájem lednice na alkohol
500,- ozvučení
6500,- korkovné
+ cena za jídlo & pití
Penzion - ubytování:
Nepatří k restauraci, tudíž jednáte s jinými lidmi zvlášť, a tam je to ještě větší katastrofa!! Rezervovali jsme si v lednu celou ubytovací kapacitu s možností zrušení cca týden před svatbou (cena byla o něco vyšší než bez možnosti zrušení). S tím, že využijeme pokoje dle poptávky ze strany hostů. Tři týdny před svatbou jsme chtěli uhradit ubytování rodině v pokojích s manželskými lůžky, tedy jen velkou část rezervací, přičemž další hosté si případný pobyt uhradí na místě sami. V ubytování pak po mně chtěli kontakty na ostatní hosty, že se na ně obrátí, odmítla jsem ale poskytovat na kohokoli kontakt, za rezervaci jsem ručila svou kartou a v případě, že bych ji nezrušila dle pravidel bezplatného zrušení, pokoje bych musela uhradit. Paní byla velmi nepříjemná, chtěla co nejdříve potvrdit či zrušit rezervaci kvůli údajně exponovaném termínu, navzdory jimi nastavenému systému.
Když jsme tři pokoje (dva týdny před svatbou) zrušili, volali mi, že naše hosty neubytují v pokojích s manželskou postelí, ale s oddělenými postelemi, protože ty s oddělenými jsou nad sálem, kde se konal raut a rušil by případné ostatní hosty a pokoje by se pro penzion staly "neprodejnými". (jiní hosté nakonec v penzionu ani nebyli, naši hosté však manželská lůžka nedostali)
Již v březnu jsem penzion žádala ubytovat hosty již ve 12 hodin (protože ve 13 byl oběd a obřad až následně), což odmítali přislíbit kvůli úklidu - toto jsem chápala, ale prosila jsem, aby co největší možnou kapacitu zpřístupnili, jakmile to bude možné. Při rozhovoru o manželských/oddělených lůžkách jsem přistoupila na jejich požadavek s podmínkou, že nám hosty ve 12h ubytují, což potvrdili, protože předchozí dny tam měli mít volno a tudíž to nestálo rychlosti úklidu. Ačkoli jsme to den před svatbou na místě (arogantnímu) provozovateli připomínali, naši hosté se do pokojů dostali až 12:50, tedy 10 minut před obědem, na který se museli překotně převlékat a chystat...
Zaplatili jsme v rámci ubytování hostům také snídani, kterou měla poskytovat restaurace. O tom jim ale penzion vůbec neřekl, na což jsme přišli pouze náhodou, když jsme v restauraci hlásili čas snídaní. V restauraci nám řekli, že to s penzionem dořeší, ale v den snídaně se servírky na naše hosty obraceli s žádostí o úhradu, což bylo velmi nepříjemné.
My jsme byli v pohodě a snažili si užít náš den a potíže neřešit, ale bylo to nepříjemné, chtěli jsme zejména pro své hosty komfort.
Pro pár, který by chtěl mít vše naprosto perfektní, by to byla na Silmě noční můra...