Ahojte,
setkala jste se některá s tím, že vám majitel restaurace, klubu, kulturáku či jiných prostor, kde se měla odehrávat vaše hostina, sdělil, že večer před vaší svatbou tam bude zábava, nebo nějaká jiná akce? Popravdě mi to teď takto sdělili a hrozně se diví tomu, že jsem naštvaná, protože jsem plánovala výzdobu a vše kolem už minimálně den předem. Že prý nemám vše vidět tak černě, že se to všechno v sobotu dopoledne stihne udělat...Jako dělají si ze mě srandu? Nestalo se to některé z vás? Já nevím, co na to odpovědět. :-( Na hledání nových prostor je celkem pozdě, svatbu máme za dva měsíce.
@bonnefille To jsou celkem mimo, když tvrdí, že sál zvládnete připravit v sobotu dopoledne.To zrvá několik hodin. To jsou asi lidi, kteří o tom nevědí vůbec nic, nebo je jim fuk jak to uděláte, hlavně že budou mít výdělek.( ať ti to převedou že to jde a připraví to sami :/ )Možná by bylo nejlepší, kdyby sis na přípravu sálu nějaké lidi najala, protože ty u toho být určitě nebudeš moct, budeš mít dost co dělat se sama uchystat. Nejspíše to ani nebudou moct být svatebčani, protože by se taky pak sami nestihli připravit.
Tak to je teda radost. Hlavně, jestli tam bude večerní zábava do noci, tak co ten úklid, nádobí atd. Buď pověřit nějaký lidi, kterým to svěříš nebo hledat nový prostory. Nevím, jak přesně to máte, ale my u kamarádky chystali celej pátek- ale do toho patřilo i přeleštit skleničky a nádobí, seskládat a ozdobit stoly, podlahy a zkontrolovat toalety, nachystat raut atd. Zabralo nám to opravdu hodně času a to nás tam bylo kolem 10-14 os. svatba byla pro 250 lidí. Držím palce, ať se vám to dobře vyřeší.
Mně to přijde zcela normální. Svatby bývají zpravidla v sobotu, velké kšefty v pátek, nechtějí si nechat ujít kšeft. U nás to tak taky bylo (ne zábava, ale jiná akce), takže jsem mohli výzodbu zařizovat až ráno, stejně tak po nás tam byla další svatba, která pochopitelně taky nemohla chystat nic večer, když jsem tam byli my...
Samozřejmě je pohodlější chystat to večer v klidu, ale nevnímala bych to jako nějaký podraz od provozovatele...
@zorro4 souhlasim, taky mi to pripada uplne normalni. Polud smlouva s majitelem prostor nerika neco jineho, zda se mi to v poradku. U nas v restauraci byl v patek pred svatbou taky normalni provoz, vyzdobu az na nekolik detailu zajistila restaurace a vse bylo v poradku. Asi by me nenapadlo automaticky ocekavat,ze prostory budou uzavrene i predem...
My jsme taky zdobili az v sobotu dopoledne. Mela jsem na to kvetinarku, ktera mi nazdobila sal, kde se oddavalo a pak prejela zdobit restauraci. Pokud nemas zaplaceny pronajem na dva dny, tak bych se tomu moc nedivila. Prece si kvuli jedne svatbe nezavrou na cely vikend :) Ber to s klidem ;)
@bonnefille Taky mi to přijde normální. Pokud máte prostor pronajatý na ten jeden den, pak nemůžete počítat, že vám ho zarezervují i na den předem, abyste si to stihli vyzdobit. Pro ně je to kšeft a chápu, že nechtějí přijít o peníze. S tím jste asi měli počítat. Budete muset buď hodně brzy vstávat, nebo si najmout někoho, kdo vám to tam připraví, případně poprosit kamarády...
Normálka. Den před námi bude taky jiná svatba. Nicméně já vím, že jsem si vybrala profesionální restauraci a tak všechno zmáknou uklidit včas a do puntíku ;-)
Obřad máme naštěstí až ve dvě, takže dopoledne se to krásně stihne. Teď vidím, jak dobré rozhodnutí bylo nechat obřad na odpoledne :-)
Mě to přijde zcela normální... Sestra měla celou svatbu v jednom penzionu s restaurací a tam venku na pergole obřad a dovnitř - nachystat stoly - je pustili až v 8 hodin ráno! Řekla kamarádkám, jak to tam má vypadat a muselo se to nějak zvládnout :-)
Mě to teda rozhodně normální nepřijde. Možná v restauraci, kde jsou zvykly mit provoz a jsou schopni vše ráno uklidit a připravit a já bych jim jen měla přivézt dekorace, pak ano. Ale my to budeme mit v sále a hned při rezervaci jsme říkali, že potřebujeme i den předem. Catering si taky musí připravit věci, stoly a židle, kapela si připraví bedny. Nedovedu si představit, že bychom to dělali v den svatby. Navíc jsem dost puntičkář a ráda vše uvidím předem. Bohužel záleží, jak jste se domluvili, to jsou věci, které člověka bez zkušeností ani nenapadnou, my jsme naštěstí už věděli. Držím pěsti, ať se vám to vydaří :) vše se dá v klidu vyřešit ;-)
My to měli stejně, měli jsme to na statku ještě večer předtím jsme řešili hudbu a kecali s nejbližší rodinou a svědky, kadeřnicí a vizážistkou a seděli jsme v prostorách kde byl druhej den oběd, seděli jsme i u ohně a prostě to bylo super... No a ráno v šest přijela koordinátorka s manželem, tak jsem jim ukázala prostory atd a pak už se postarali o vše oni, plus svědkyně řešila myrty a vyvazky, kamosky co přijeli rozdali kapesníčky, kornoutky na rýži atd... Obřad byl ve dvanáct, zdobil se stůl, prostory, židle, oblouk atd a to ještě zjistila koordinátorka že.zapomneli v Praze jmenovky a košíčky pro družičky, takže se tam manžel otáčel znovu :-) no a vše se stihlo... Jen chce na to mít lidi, v rozpočtu se to už ztratí ;-)
Záleží jaký prostor sis rezervovala, pokud to není kulturák u vás na dědině a táta tamní starosta, tak asi těžko můžeš počítat s tím, že ti někdo (podnikatelský subjekt) zamluví prostor na dva dny. Asi je to restaurace/hotel, tam jsou samozřejmě zvyklí, že se po předchozí - páteční akci musí uklidit, aby ráno už bylo vše v pořádku a mohla se tam připravit svatba nebo jiná další akce. A dekorace na svatbu se tím pádem připraví v sobotu ráno. Je to zcela logické a automatické. Máš štěstí, že za pronájem daného prostoru neplatíš, ale máš ho v rámci útraty na hostině, jinak bys totiž logicky při svém požadavku musela platit dva dny pronájmu (my třeba platíme 10 000,- za pronájem prostoru hostiny) a ani by tě nenapadlo chtít to tam "zabrat" už den předem ;-)
Puvodne jsem take pocitala s tim, ze si misto nazdobim uz den predem. Kdyz jsem se dozvedela, ze v patek tam bude nejaka akce a my muzeme prijet az v sobotu 10:00 nejdriv me to nastvalo. Ale pak jsem si uvedomila, ze to je naprosto v poradku a nemuzu predse chtit aby majitel pustil nejaky kseft jenom kvuli tomu, ze ja tam mam na druhy den svatbu😄 Verim tomu, ze se vsechno krasne stiha a proste nema cenu se stresovat😊
Děkuji za názory, no na to, že jsem si sál v kulruráku rezervovala už v červenci a svatba je v dubnu a jednou z hlavních podmínek rezervace byla z mé strany příprava, tak to jako ránu pod pás opravdu beru. Koordinátory žádné nemáme, sál si chystáme sami a v sobotu na to určitě čas nebude. No zkusím to ještě promyslet a něco rozumně odpovědět. Jako fér mi to fakt nepřijde. Měli mi to dát vědět už třeba v listopadu a na hledání nových prostor bych měla ještě dostatek času :-(
@bonnefille no vzhledem k tomu, že je naprosto běžné chystat výzdobu až ráno (kvůli kytkám např), tak jsi spíš ty měla sdělit, že si přejete zdobit o den dříve a zda je to možné:) pokud jsi tak učinila a věděli o tom, řešili jste tu výzdobu den dopředu..tak pak ano, pak je to opravdu nefér..a pokud jste to měli ve smlouvě, tak bych žádala "odškodnění", třeba slevu...a taky náhradní řešení
Nevím no...my byli na místě hostiny den předem a už odpoledne v pátek bylo vše nachystané a paní jen žehlila potahy na židle a dodělavávala finální výzdobu. v sobotu už se věnovala jen květinové výzdobě a vaření.
A my jsme mohli už v ten pátek dovézt jmenovky na stoly, dorty do lednice, alkohol do lednice, nějaké detaily, jako knihu hostů, fotografie apod...
Nedokážu si představit dělat to v sobotu...hostina 30km od místa bydliště a že bych ráno v den své svatby vstávala v 5 a řešila ještě tohle...to by mě teda taky hodně naštvalo.
Nehledě na to, že např. u nás v kulturáku po zábavě je ještě celý následující den cítit kouř, podlaha lepí a do pořádku se to dává třeba až okolo 16hod....
@bonnefille Je to jednoduché, pokud jsi svůj požadavek sdělila (explicitně, že chceš chystat den předem) a oni ti to odkývali, tak to rána pod pás je. Pokud sis jen tak nějak myslela, že je to samozřejmé, tak je to jak vyčítat chlapovi, že nepozná, na co myslíš. A jak už ti to většina lidí zde řekla, samozřejmost to není, spíše naopak.
Ze zkušeností co fotím svatby tak na x místech mají opravdu den předem jinou svatbu/oslavu nebo běžně otevřenou restauraci. Tzv brzy ráno na místo jedou holčiny (někdy i s nevěstou) a zdobí. Lepší varianta je aby vše připravoval catering, koordinátorka a květinová výzdoba a nevěsta od toho měla klid. Ale jinak je to běžná praxe, že den předem mají i jiné akce :)
@bonnefille No normální to asi je, ale jestli si jim dopředu řekla, že chceš mít dost času na přípravu, tak je to od nich trošku nefér :-( Taky by mi to vadilo, my jsme si ze stejného důvodu vybrali obyčejný sál (něco jako kulturák s hospodou vedle), abychom si právě mohli vozit věci od čtvrtka a v pátek před svatbou už svoji část nachystat. Jinak personál nám sál nachystal z velké části už taky v pátek večer a v sobotu jen dodělky. Něco jiného je pokud máš hostinu přímo v restauraci, tam provoz kvůli svatby většinou neomezí. Držím palce ať se ti to podaří nějak vyřešit :-))
Dle mého je to normální....ale opravdu bych se vydýchala a neviděla to černě :-D Minulý rok jsme sestře chystala venkovní zahradu včetně stolů a vnitřní výzdobu restaurace a za dopoledne jsme to stihli...a to jsme byli tři holky a jeden chlap (ten jenom stěhoval nábytek). Zase musíš pochopit pronajímatele, ten to má jako kšeft, buď jste se tedy měli domluvit a uhradit dvoudenní nájem, nebo se to bohužel dalo očekávat. Určitě bych zdůraznila, aby tam bylo uklizeno po té předchozí akci, ať si tam nemusíš ještě vytírat....Držím palce, to určitě zvládnete! :-)