Ahoj nevěsty a již vdané paní...:-) Termín svatby už máme (24.8.2013) a "základní věci" (místo obřadu, místo hostiny a rautu, kapela, fotograf) jsou už taky zařízené...poradil by mi někdo, co mě (nás) čeká dál...? Co dalšího bych měla v průběhu následujícího roku připravovat a zařizovat a zhruba kdy s čím začít...? Vím, že je ještě brzo, ale ráda bych si udělala alespoň nějakou představu toho, co mě čeká a nemine...Předem děkuji všem za rady a tipy...:-)
Za prvé je tu plánovač na 1 rok. Takže se ho dá chytit. Ale ráda ti poradím a promiň, že nebudu brát ohled na to, co jsi tu psala a vypíšu tu krok za krokem, co jsem řešila já. Ať se toho mohou chytit i jiné nevěsty:
1) Termín svatby a místo obřadu (domluvit matriku a případně zámek apod.)
2) Restaurace (vybrat dobrou restauraci, zhodnotit si, zda je to dostatečný prostor, jak tam vaří, jak sympatická je obsluha a případně zda-li se tam dá zajistit i ubytování)
3) PROŠMEJDI BEREMKO!!! Udělej si přesnou představu toho, jakou svatbu chceš (barva, téma?, styl oblečení a výzdoby). STANOV SI ROZPOČET!!!
4) Začni se porozhlížet po šatech. Projdi si víc půjčoven apod. a nejdi jen po tom, co se ti líbí na obrázku z netu. Vše ozkoušej, protože ti může slušet naprosto nejlépe něco, co bys nikdy neřekla.
5) Rozhodně začni řešit koho budeš zvát. Klidně si to sepiš a nech si hodně času na to, abys rušila a přidávala lidi.
6) Řeš fotografa a kameramana (nebo jen jedno z toho, jak sama chceš)
7) Začni si pomalu nakupovat věci k dekoraci, pokud si budeš sál zdobit sama..., stejně tak polštářek pod prstýnky a podobné drobnosti
8) Začni shánět hudbu...
9) Rozmysli si jídlo...budeš ho určitě několikrát měnit, tak se neboj. Konzultuj v restauraci a klidně je otravuj stokrát, je to tvůj den a jídlo je důležité. Vždy si nech po každé změně udělat novou kalkulaci.
10) Obleč si chlapa, sám to neudělá...
11) Prstýnky
12) Boty
13) Svědci (pořádně si to rozmysli a upozorni je, že se od nich očekává aktivní účast na přípravách i organizaci svatby!!!)
14) Dorty
15) Cukroví
Uf, my se chceme brát zhruba o měsíc dříve a zařízené ještě nemáme vlastně nic:-( V pondělí by měl jít partner s vyplněnou žádostí na matriku a máme předjednané místo pro obřad a aktivně se rozhlížíme po restauraci - asi už mám favorita. Ale to je tak nějak vše... Jinak rozpočet jsem si nahrubo udělala (mám už i nějaké podklady k cenám hostiny a rautu z oné restaurace) a je to mazec. Hodláme pozvat cca 70 lidí na oběd (je to prakticky jen rodina) a na večer ještě pár lidí navíc...Jsem zvědavá, jak to zvládneme. A to už jsem se vzdala svých dřívějších představ o šatech z Nuance apod... Ale souhlasím s názorem, že rozpočet je tak nějak základ (alespoň pro většinu smrtelníků:-) )
Já si taky nejdřív myslela, že je to opravdu hodně brzo na zařizování, ale rychle jsem byla vyvedená z omylu, když jsem zjistila, že mnou vybranej fotograf má volno jen v září (naštěstí se mu pak uvolnil JEDEN termín v srpnu) a kapela měla na srpen v podstatě už jenom dva volné termíny...koukala jsem jak tele na nový vrata...:-D Co se týče rozpočtu, tak jsme to dělali (děláme) spíš tak, že jsem si prostě řekli, jak bysme si svatbu představovali, pak to spočítali (brali jsme radši vždycky horní cenovou hranici) a pak začali probírat kompromisy, abysme byli spokojený a vešlo se to všechno do určitý částky...:-)
Ty bláho, tak my chceme taky příští rok srpen, bohužel termín ještě není vůbec stanoven, protože radnice ještě nevypsala termíny, prý až koncem října :-/...hostinu jsem už myslela, že vím, kde bude, ale přítelovi se to zdá šíleně drahé, tak ještě asi budeme zkoušet i jiná místa...na pár kapel jsem se dívala, ale zatím sem nikoho nekontaktovala, dokud nemáme vůbec termín, tak to podle mě nemá moc smysl. Jediné, co mám, je fotograf, protože to mi bude fotit kamarádka, a to je v podstatě všechno. Už od srpna sem chodím a zjišťuju co a jak a nabírám inspirace...no a pak o tom furt mluvím a ségra, která má svatbu o 4 měsíce dřív než já (duben 2013) se na mě dívá jako na debila, co šílím tak brzo...oni aspoň mají zařízenou hostinu, ale jinak taky vůbec nic. Teď naposledy jsem ji tedy trochu nalomila, že by už se pomalu měla taky po něčem začít shánět.
Ohledně rozpočtu - ráda bych se vešla při 40- 45 lidech do 80 tisíc (a to nechci na něčem moc šetřit), ale když jsem slyšela, kolik teď před 14 dni dala kamarádka, které jsme byli na svatbě, jenom za cukroví a dorty (37 tisíc!!!!), tak se mi protočily panenky a lovím v peněžence (teda spíše na spořícím účtu - naspořeno naštěstí je a rodiče prý taky něco přispějí, tak jsme v klidu, ale je to šííílené!!!)
Holky nešilte, svatba se dá zvládnout i s kratšími přípravami, je třeba si včas rezervovat ty podstatné věci - obřad, místo na hostinu a fotografa, ale na ten zbytek bohatě stačí pár měsíců předem. My začali všechno pořádně řešit až v dubnu, termín byl jasný v květnu a přesto jsme do začátku září všechno stihli a ještě měli připravenou spoustu blbinek odkoukaných tady na beremku, které "normální" nevěsta vůbec neřeší.
@hlasil ale vždyť jo - já taky teď delší dobu nehodlám nic řešit...:-) přesně, jak říkáš - ty nejpodstatnější věci jsou zařízený a na ten zbytek je oprvadu ještě čas...;-)