Svatba s noclehem - jak mít přehled nad přípravami?

Ahoj. O svatby obecne jsem se nikdy nezajimala (do doby, nez se me to take zacalo tykat :) ), takze budu mit moznat divny dotaz. Planujeme svatbu cca 130km od naseho bydliste, tzv. vse na jednom miste (od obradu po hostinu). Zajimalo by me, jakym zpusobem, probihaji pripravy sv.tabule, dekoraci atd.-neco bude delat firma, neco treba si budu chtit pripravit sama, ale neumim si predstavit, ze to budu chystat ve svatebni den, nebo den predem-to bych proste s tou vzdalenosti nezvladla. Nebo je dobre mit nejakeho koordinatora a poslat ho treba brzy rano na misto? (budu mit asi kamaradku pro tento ucel)Jake mate zkusenosti? Diky moc predem.
Odpovědět
Profilova fotka
@womanka dekorace ti udělá buď květinářka (my to tak máme) nebo samozřejmě i koordinátorka, pokud si ji najmeš. Je blbost, abys to dělala ty, budeš mít svých starostí spoustu. V nejhorším bych poprosila kamarády.
Odpovědět
Profilova fotka
já to udělám asi tak,že si co nejvíc připravím den předem sama s pomocí a v den D se ráno vyzvednou květiny a pošlu tam kamarádku s přesnými instrukcemi a květinami..jinak to nevidím..už jsem dostala i nabídku,že mi vše připraví,ale zase to nebude tak jak chci já:)
Odpovědět
Uf, no uz ted se mi z toho toci hlava a nejradsi bych se na svatbu vykaslala :-N
Odpovědět
@womanka Chtělo by to, abys tam přijela alespoň tři čtyři dny předem, abys sis to na místě ujasnila a zkoordinovala a dořešila drobnosti , nebo treba šla na zkoušku účesu a líčení. Den před svatbou by se to všechno nestihlo. :-)
Odpovědět
@radkaja Čtyři dny předem je strašně moc:-) Co tam bude ta holka chudák dělat?! :-D @womanka My měli svatbu 170km od místa bydliště, vůbec jsme to v okolí neznali. A bylo to v klidu:-) Dodavatelé vše přivezli v den svatby na určené místo (cukrárna, auto) - vše přebíral ženich během mých příprav. kytky se vyzvedly den předem a daly se do chladu přes noc. Většinu věcí jsem nazdobila v pátek večer (svatba byla v sobotu). V sobotu ráno jsem zaúkolovala družičky zdobením hostiny s tím, že měly i foto toho, jak jsem to doma zkoušela pro představu na zemi:-D A jediné, co jsem v den svatby měla udělat já bylo nechat se hýčkat vizážistkou a kadeřnicí v jednom na našem penzionku a přitom drbat s fotografkou. Maminka se postarala akorát o koordinaci odjezdu na obřad a o vývazky. Nic víc opravdu není potřeba - je to svatba, ne válka;-) :-D Jediné co je potřeba je vzít si během zařizování (třeba půl roku před) tak den volna, aby se člověk osobně podíval na penzion a zjistil vše od majitele, okouknul vybranou cukrárnu a dal si osobní schůzku, to samé s kytkami. A pak na někdy domluvit zkoušku líčení i účesu. Při dobré logistice na to stačí opravdu jeden celý volný den - sice narvaný, ale co už. A den před svatbou už nemá cenu se stresit a oběhávat všechny. Za ty prachy ať už makají oni a ty se jen těš:-)
Odpovědět
Profilova fotka
Máme svatbu taky cca 100km od bydliste. Pojedu tam den predem domluvit se s majiteli statku, jak to vyzdobit, neco si tam privezu a pomohu. Myslim ze 130km to neni tak strasny, clovek je tam za 2,5hodky... Asi bych se bala to nevidet predem..
Odpovědět
Pozor na místa v hotelu/penzionu. Nám manažer řekl, že můžeme využít všechny pokoje. Jenže někteří přespat nechtěli, takže nakonec jsme měli 4 pokoje úplně volné. Nabídli jsme místo mojí rodině. Ve 22.30 hod, poté, co odjely koordinátorky, které o problému věděly(!), si mě zavolala nová manažerka s tím, že ten pokoj pro 8 lidí použít nemůžeme, protože je pro personál a že ona už všechny ubytovala a teď pro tento pár prostě nemá místo.... Na raut nám chodili krást (nějací hejsci ze středních Čech) jídlo a vína. Ta nána (manažerka) tam jenom seděla a hleděla. Prý to není v jejich silách sledovat, kdo je host a kdo ne! Ještě měli trenky a mikiny..... Aby toho nebylo málo, nechtěla nám dovolit nachystat celou tabuli už v pátek večer, i když to tak bylo dohodnuto..... Když přišlo na placení, bylo na účtu o 20.000 Kč víc.....Takže všechno řešit přes maily, nechat si všecko radši 3x potvrdit a být za debila, než dopadnout jako my. Jo a vlastně ještě raut! Bylo domluveno, že ho budou dělat postupně s tím, že v 10 doplní guláš a další věci. Jenže se jim nechtělo, takže to tam navalili najednou. Za hodinu byla polovina věcí studených.... Taky nedoplňovali džbány s vodou...... Zbytky z rautu shrnuli do 2 kýblů - prý nic nezbylo. Tak určitě.....
Odpovědět
@radkaja No, tak to nedam ani omylem :( Ale asi povolam fakt tu kamaradku, jestli se ji podari zajistit rodinu bez mamky :). Ja mam taky ratolest a tou dobou ji budou necele 2roky a hlidacich moznosti neni prilis. Pri svatebnich pripravach budu setrit kazdou minutu, aby vse klaplo aspon v pripravach na ni lokalne :)
Odpovědět
@parajan Takze jsi tam byla den predem uz? Cukrare, vizazistku a kadernici mam z mista bydliste, takze s nimi to budu muset jeste poresit, jestli budu schopna tyhle vsechny ukony stihnout rano v den svatby a pak se presunout na misto, nebo je povolat na svatebni den tam. Coz se mi uplne nechce =-)
Odpovědět
@womanka jo, byla jsem na místě už den před svatbou. Ale jen kvůli té výzdobě. Ale jinak jsme v penzionku/restauraci byli rok předem na obhlídnutí+na info od majitele - bála bych se jet tam na svatbu na blint. Jen mi nepřijde moc rozumné se přesouvat po přípravách v místě tvého bydliště ještě 130km kamsi. A co se cukrárny týče tak třeba dovoz chlaďákem na 130km bude stát hrozný balík a pokud si dort povezete sami, tak hrozí, že ho nedovezete. Je třeba počítat s tím, že v červnu může být i 30stupňů a co pak s dortem? A i když je v autě klimoška, tak to zdaleka není to samý. Myslím, že je jednodušší sehnat dodavatele v místě svatby a být na místě předem. Během 130-ti kilometrové cesty může být klidně bouračka, kolony, klidně i hodinové zpoždění. A když spěcháš na obřad, tak to není zrovna to nejlepší, co tě může potkat;-) Den před ti to může být ale fuk;-)
Odpovědět
Na blind nejedeme-uz jsme tam na obhlidce byli a v rijnu mame prvni organizacni schuzku s majitelkou toho mista. Dohodneme i catering atd. No, vsechno se samozrejme bude mj.take odvijet od financi, takze cukrare sice mame, ale pokud si rekne balik za dovoz (cesty se nebojim, profici byvaji vybeni velice dobre, aby dovezli sve zbozi v poradku), budeme holt hledat jinde.
Odpovědět
Profilova fotka
@womanka my sme měli hostinu jen 10km daleko,svat.tabule se zdobila až v den svatby 90% dekorací sem si vyrobila sama...paní co dělala zbytek+květiny nazdobila i svat.tabuli...věci sem k ní navezla ve středu a řekla jí svou představu,ona všechno zařídila a byla to paráda..kamarádku sem využila jinak :-)
Odpovědět
Článek se načítá
Taktéž máme hostinu včetně obřadu s přenocováním cca 120 km od bydliště. Díky tomu odpadne jakékoliv přejíždění. Zřejmě tam s ženichem a svědky pojedeme přespat noc předem i s většinou věcí, abychom to ještě okoukli. Obřad máme naplánovaný až na 14. hodinu, takže ráno se sestrami a svědkyní nazdobíme tabuli dle mých představ, v průběhu dopoledne přijede tatínek s dortem, teta s květinami a vizážistka. Od poledne se začnou scházet ostatní svatební hosté. To by bylo, aby se to nestihlo, už se těším :)
Odpovědět
Profilova fotka
My to máme tak, že spíme na místě už den předem. Dopoledne nás s družičkami učešou, nalíčí a vyfotíme se. Během dopoledne květinářka přiveze květiny a vše nazdobí plus dovezou chlaďákem dort a dezerty. U toho dortu si dovedu představit, že by to teoreticky někdo šikovnější z rodiny převezl autem, kdyby to bylo kousek. Ale netuším, kam bych tam narvala nějaké zrobení stolů a to máme obřad až odpoledne. Leda opravdu vstávat v pět hodin a ještě před líčením a česáním (které u mě má s rezervou trvat tři hodiny!) to nazdobit....to bych se snad radši ani nevdávala :-D
Odpovědět
@claimee A kdy mas naplanovanou kadernici, prip.vizazistku atd., kdyz budes rano chystat tabuli? :) Ja si nejak nedelam iluze, ze bych to vse za dopol.zvladla =-) :-)
Odpovědět
Profilova fotka
já jsem spala se svědkyní na hotelu kde byla svatba den předem, ráno jsme si samy vše nachystaly, včetně tabule i venkovních prostor, v pohodě jsem to zvládly, na 9 přijela kadeřnice, o půl dvanácté se sjeli hosté, ve 12 byl obřad, no stress
Odpovědět
Profilova fotka
@womanka v pohodě se to dá zvládnout, ještě byl čas na kafíčka...a to jsem vstávala v šest
Odpovědět
@womanka Myslím, že se to dá krásně zvládnout, učesaná, namalovaná a oblečená budu během dvou hodin, to je v plánu cca od 11, takže nikde nevidím problém. Mám šikovné sestřičky, mamču a svědkyni, které mi se vším pomůžou...
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?