@eupha Já mám svatební koordinátorku, je to moje kamarádka, která si ale chce založit svatební agenturu a věnovat se tomu profesionálně a už pár svateb zařizovala. Při přípravách jí dávám na starost třeba někam zavolat, obědnat mě na zkoušení šatů atd. Taky bude na zkoušení chodit se mnou, fotit mě a kritizovat. Dávám kontakt na ní svatebčanům, co chtějí připravit nějaké překvapení nebo mají nějaký nápad na program. Ale nejvíc úkolů bude mít přímo ve svatební den, kdy poveze, co bude potřeba na místo oslavy, poveze mě na obřad a bude svatebčanům říkat, co se kdy bude dít a kam mají teď jít. atd.
Mám profesionální koordinátorku, setkala jsem se s ní náhodou na svatebním veletrhu v Praze v Clarionu, když jsem zjišťovala něco ohledně šatů u stánku Adiny. Z příprav má na starosti vlastně vše kromě dortů, šatů a prstýnků, což si zařizujeme sami - vše ostatní nám doporučuje dodavatele, sjednává nám s nimi schůzky, když se pro někoho rozhodneme domluví podrobnosti. Příklad - doporučila květinářku, zašly jsme se tam podívat, vybrala jsem si z katalogu svatební kytici - koordinátorka dodělá objednávku potřebných dalších květin a výzdoby aby to ladilo apod. Komunikuje s místem svatby, aby bylo vše tak, jak si představujeme. Zařizuje hudbu k obřadu. Pomáhá nám vybrat položky do rautu tak, aby všeho bylo akorát. V den svatby bude celý den ještě s kolegyní na místě - přijede tam dřív, zorganizuje výzdobu, rozestavění stolů, výzdobu místa obřadu (máme vše na 1 místě), bude řešit cokoli potřebného s personálem, s hosty, organizovat případný program jako je ohňostroj apod., prostě bude řešit cokoli, s čím by jinak lidi chodili za mnou a za ženichem :-) Neřešíme žádnou dopravu ani nemáme přejezdy z místa na místo, jinak by měla na starosti i to.
Je ale na tobě, jestli si např. vše zařídíš sama a koordinátorka bude jen organizovat svatební den, nebo jestli naopak jí dáš rozpočet, představy a ona vše zařídí skoro samostatně. My máme něco mezi tím. Dává nám návrhy, my si vybíráme a ona to pak prakticky zařizuje.
Koordinaci svatebního sne může určitě zařídit i kamarádka, ale je lepší, aby s tím už měla kušenost, nebo jí musíš hodně podrobně popsat co vše bude potřeba a stejně se tě bude pak chodit ptát :-)
Jestli myslíš koordinátora až v samotný svatební den, kdy všechno ostatní už jste si zařídili sami, tak je podstatný hlavně v tom, že vytváří jakýsi nárazník mezi Vámi a zbytkem světa. Nemusíte odpovídat na tisíce otázek svatebčanů nebo personálu, když něco neklape, nemusíte to chodit řešit a s někým se dohadovat, informuje hosty o tom, co kdy se bude dít a kdo má kam jít, přivítá, poděkuje, nasměruje, zařídí a vy můžete slavit.. Může jet napřed do restaurace a překontrolovat, že jsou připraveni, může organizovat focení, dohlédnout na přejezd kolony, aby každý věděl, kde má jet... Je to milión věcí, co pak má na starosti. Určitě to může v ten svatební den dělat i organizačně zdatná kamarádka, ale je potřeba, aby měla dost zkušeností ze svateb, aby si byla dost jistá v kramflecích.
Byla jsem na několika svatbách a většinou koordinátorku neměli. Na dvou koordinátorka (a jednou taky koordinátor) byli a bylo to fakt znát, já bych to doporučila.
Ahoj
u nás bude pověřený kamarád, který přijede s ženichem s autama. Po odvozu na hostinu zaplatí autobus a pak přivítá kapelu, kterou mám jako překvapení pro hosty po vystoupení jim zaplatí a to je vše. Víc nepotřebujeme :-)
My si všechno zařizovali sami. Ale v den obřadu jsem na místě měla známou,která lidi ubytovala a byla jim k dispozici s jakýmkoli problémem - čili byla k nezaplacení! :-)
My měli obřad sice přes agenturu, ale jen proto, že to na daném místě jinak nešlo...jinak jsme si, dá se říct, vše zařizovali sami...ale poskytli nám několik velmi užitečných kontaktů, díky nimž jsme bez dlouhého hledání šli vždy najisto a to k naší maximální spokojenosti...agentura nešetří peníze, ale čas a starosti, nebo by to tak mělo být...no a ve svatební den jsme se rozhodli pro svatební koordinátorku, tedy jen kolem obřadu - na hostině a pak už s námi nebyla, to nebylo třeba...nicméně v době před obřadem, no a následně potom byla neuvěřitelnou pomocnicí, aniž bysme museli žádat o pomoc někoho z rodiny, z kamarádů, nebo se o vše starat my sami, tím pádem jsme si všichni užívali bezstarostně s vědomím, že je vše v dobrých rukách...ona vše řídila, podle našich požadavků, na kterých jsme se na schůzce domluvili a byla úúúúúúžasná, i výzdobu tam chystala, občerstvení zajišťovala - jedno z nejlepších rozhodnutí a investic (JEN 1.500 Kč - kapka v moři ostatních peněz)...byli jsme na svatbě, která byla velice mizerně orgnizovaná, proto nás to utvrdilo v tom, že tak to rozhodně my nechceme...pokud váháš, tak za mě určitě ano, minimálně v ten den obřadu! Budete v klidu a všichni budou vědet, co se bude dít, kde stát apod. =)
My budeme mít taky koordinátorku - bydlím hodinu od místa obřadu a je nutné na výzdobu (kterou si musí pár dělat také sám) dohlédnout... budeme ji mít do konce obřadu, aby přivítala hosty z daleka (Slovensko apod.. řekla kam a kdy a co mají dělat, během focení aby byla s hosty...) ... její agentura nám bude dělat i výzdobu...po obřadu už vše převezme svědek ;-)
Koordinátorka je dle mě další zbytečná osoba navíc. Když si někdo nechá udělat svatební noviny kde je popsán program dne a řekne svědkům co a jak a kdy (na co taky jinak ti svědci jsou???) není třeba platit další osobu navíc.
Kdysi koordinátoři taky nebyli a lidi se brali, tak o co jde...spíš mi to přijde, že je problém se se svědky dohodnout co a jak a kdy, nebo že se někomu nechce. Taky nemám svědky zrovna v oblibě (teda jednoho) ale věřím, že vše bude v pohodě, jinak by si to od našich pěkně sežral :-D
Já si raději zařídím vše sama. Je pro mě důležité, jaký mám pocit z kadeřnice, vizážistky, fotografa, z jejich komunikace se mnou - na základě toho si je vybírám.
O spoustě věcí navíc předem nemám představu (vdávám se poprvé, na svatbě jsem nikdy nebyla), takže bych těžko dokázala někomu předem říct, jak si svoji svatbu představuju.
Mám skvělého partnera, ten mi se vším pomůže. Kamarádi a rodiče vědí, koho nebo co sháním, takže jsou mi nápomocni radami a kontaktami.
A v den svatby zaúkoluju ženicha, svědky, družičku i rodinu. Nechci na vše v ten den být sama a oni mi rádi pomohou.
já profesionální koordinátorku mít nebudu, ale pověřila jsem dvě kamarádky koordinací obřadu, případného hromadného přesunu na místo hostiny a podobných věcí. Mám v úmyslu sepsat všechno co od nich potřebuji a dát jim to, jako koho a kdy kam dovést, kdy říct hostům ať si sednou, ať si stoupnou, kam se kdy půjde a tak :) Svědkům bych o to ale neříkala, myslím, že nejvíc věcí je třeba těsně před začátkem obřadu a svědci budou těžko moct usazovat hosty :) Jsem toho názoru, že pokud někho chce mít klid v duši, měl by mít někoho, kdo bude koordinovat alespoň obřad. Celé přípravy si raději udělám sama. A pak jsou dvě možnosti, profesionální koordinátor nebo někdo OPRAVDU SPOLEHLIVÝ ze svatebních hostů
Já můžu jen a jen doporučit svoji kamarádku (byly jsme spolužačky na výšce). Dělá teď svatební agentku a je prostě úplně nejlepší!!!! Je mlaďounká, hrozně ji to baví, má hlavu plnou nápadů, ke každé svatbě přistupuje originálně, vždycky pro novomanžele připraví nějaké překvapení a hlavně je její ceník fakt "za pusu". Kontakt na ni je kdyžtak zde: www tečka svatebniagentka tečka cz. Ona se naprosto přizpůsobí - buď poradí s přípravou rozlučky se svobodou, nebo jenom poradí ohledně programu, připraví různé zlepšováky... zkrátka všechno, co si vymyslíte :-) ona je do své práce tak zapálená, že pracuje i v noci :-) Je z Olomouce, ale není pro ni problém zajet kamkoliv (třeba já jsem z Třebíčska a na svatbě ji mít rozhodně budu) :-)
Ahojky holky, já mám svoji koordinátorku a je to super. Vsechny ty nervy a starosti resi za Vas. Navic mi doporucuje ruzne dodavatele, ktere ma jeji agentura samozrejme levnejsi. Nedokazu si predstavit, ze bych mela vsechny ty starosti, behani, ucty za telefon, emaily resit sama. Agentury maji kontakty a usetri nervy i zbytečné peníze za předražené služby, které nejdou přez ně, navíc se to snazi mit opravdu perfektni, protoze je to jejich prace. Kamoska mi doporucila agenturu Svatna na Jednicku, delaji to dve fajn slecny a jsou porad k dispozici a strasne mi pomahaji. Takze ja jsem rozhodne pro koordinaci a nechat to v rukách profesionálů. ;-)
Myslis Svatba na jedničku?:) :-D Taky jsem zvolila tuto agenturu a jsem uprimne nadsena. Potkala jsem je na svatebnim veletrhu v Brne Olympii a fakt me dostaly svyma napadama, vdavam se 11.8. a zarizuji mi barmany, hudbu a fotografa, dekoraci a mam je i na koordinaci celeho dne. Myslim si, ze jakmile mate svatbu okolo 50 lidí je potreba, aby na to nekdo dohlizel.
My mít nebudeme, protože přípravy mě moc baví a mám na ně čas i energii a snad i nápady :-D V samotný den máme vše na jednom místě, takže taky žádné složité přesuny a organizace, navíc hostů bude necelých 40. Pro tu trochu organizace - např přesun z obřadu na přípitek, jsem pověřila přítele sestry, který má hodně hlasitý hlas a absolutně nemá problém vystupovat před skupinou lidí.
Mít větší svatbu a složitější, tak si ale koordinátorku vezmu, ušetří to hoooodně nervů
Ja si to zvladnu sama, organizovala jsem i vetsi akce nez je svatba a rozcilovalo by me to, ze nemam vsechno pod kontrolou :) Znamych mame dost, kteri zaridi veci typu kvetiny, foceni apod. v tom mam asi velkou vyhodu.
holky hodně uvažuji o koordinátorovi, ale na obřadu tam pro to místo je paní co se o vše stará a pak si říkám, jestli na odpoledne to má cenu vůbec někoho mít.. co myslíte? pořád nad tím uvažuji a nevím :-( Nechci zbytečně vyhazovat penízky.. na oběd budeme mít 40 lidí a večer 80, svědkyně sice říká, že se o to postará, co myslíte?
Me koordinovala svedkyne a perfektne. Pak jsme si to prostridaly a ja jsem ji svedcila a koordinovala :-D Bylo to v pohode, obe jsme vse krasne zvladly, oboji hoste nas chvalili, ze vse bezelo jako na dratkach. Nicmene, zalezi, jake natury je svedek, tj. jestli ma jakys takys organizacni talent. Pokud ne, tak bude jen trpet a stresovat se a vlastne i tebe. A druha vec: pokud svedek funguje jako koordinator, tak si svatbu ze zacatku moc neuzije, nezda se to, ale je toho ze zacatku docela dost. My jsme sice prubezne ukolovali i nase partnery, ale to hlavni zustane vzdy na jednom cloveku. Nicmene, my obe rady organizujeme :-D , takze jsme si to uzily...