Ahoj, ráda bych se zeptala, kolik času jste měli na svatební přípravy.. Nškdo má třeba rok, ale organizuje až poslední půl rok. Jak to bylo u Vás? My budeme mít nejspíš 7 měsíců, dá se v tomto čase všechno zvládnout bez nervů?
Děkuji :)
Dá se to bez problémů zvládnout. Svatbu naplánuješ i za 2 měsíce, jen vždycky záleží na tom, na čem si trváš a nechceš jinak. Nejdůležitější je podle mě zamluvit termín na matrice, místo obřadu a hostinu. Zvlášť pokud si vyberete nějaké oblíbené místo, kde by vás pak mrzelo, že nebude volno. Také fotografové bývají dost zaneprázdnění a mívají termíny plné i přes rok dopředu. Takže všechny zmiňované předchozí věci jsme si zamluvili regulérně rok dopředu. Zbytek, myslím tím dodavatele, zatím neřešíme. Na to je ještě času dost. Vše začnu řešit někdy na začátku roku, tzn. zhruba půl roku dopředu. Co se dekorací týče, tak já si je dělám sama, vč. oznámení, menu karty na stůl ad. a to už vše začínám dělat nyní. Když se mi zrovna někde něco líbí a je to za super cenu, tak to koupím. Oznámení dělám cca 50ks, takže postupně, bez stresu nad lahvinkou vína ;-) Někdo říká, že je čas a dělám to zbytečně brzo, ale já si nemyslím. Dělám to pouze tehdy, kdy mám náladu a chce se mi. Některé nevěsty, které to nechávají na poslední chvíli jsou pak ve stresu, že nestíhají a někdy to dopadne i tak, že něco neudělají, jak si původně plánovaly, protože už to nestihly... toho se chci vyvarovat. Druhá výhoda je pak to, že utrácím peníze postupně a nebude to před svatbou taková zátěž..
@krobinka Svatba bude nejspíš v květnu, tak doufám, že v tento měsíc budou mít fotografové, místa na obřad a restaurace volněji :). Oznámení budu nejspíš dělat taky sama. Takové, které se mi líbí stojí kolem 60 Kč, což je celkem darda. Na kolik Tě vyjde výroba oznámení?
Ahoj, my měli na přípravy 7 měsíců. Snažila jsem se abychom měli spíš levnější svatbu takže oznámení, vývazky, jmenovky, výzdobu a zábavu pro hosty (děti omalovánky, dospělí křížovky a další) jsem si dělala sama. Vše se dalo zvládnout, sice jsem občas stresovala, že to nestihneme. Ale nakonec jsme stihli vše a svatba byla perfektní :-)
My se rozhodli vzít před měsícem. Zařídili jsme si místo obřadu, místo oslavy, DJ, fotografa a zbytek bude na nás (jídlo, výzdoba, oznámení, květiny), protože chceme hodně ušetřit. Nechali jsme si na to poslední 3 měsíce, protože teď řešíme ještě jiné zařizování. A věřím, že to stihneme.
@luj89 já si dělám takovou knížečku jakoby, podobné holky na fleru dělají cca za 60-70 Kč a nedivím se - je to pracné, takže tu cenu chápu, ale tolik bych za oznámení nedala. Když tedy počítám náklady, tak mě jedno oznámení vyjde cca na 15-20 Kč, což je, myslím si, velmi dobré.
@linusha Tak koukám, že na tom nejspíš budeme podobně.. Myslím, že se takto dá ušetřit hodně. Skoro všechno je nehorázně předražené jen proto, že má ta věc přívlastek ,,svatební".
My jsme se zasnoubili v dubnu 2013, ale asi 2 měsíce jsme si to nechali pro sebe:-) Svatba letos v srpnu. Nejdřív jsem začala řešit lokalitu - tu jsme si zarezervovali v srpnu 2013 a pak jsem až v prosinci začala rešit šaty - ty jsou koupila v prosinci a no a pak v únoru dort - sl. Dvořáková má docela narváno, ochutnávka a pak byl zas klid až do června, kdy jsme jeli na matriku, kytka, boty a tak:-)
@luj89 s tim volnem v kvetnu bych si tak jista nebyla...dulezity veci jako fotograf a misto a saty a kapela bych zaridila co nejdriv....meli jsme svatbu na konci kvetna a hodne veci bylo obsazenych....
Já myslím, že pokud si nebudete vymýšlet všemožné detaily, tak se to dá zvládnout klidně i za 4 měsíce. Nejpodstatnější je rezervovat datum a místo (tam může být kámen úrazu, že vypisují třeba jen 2 data do měsíce) a místo hostiny. Šaty podle toho, jestli si půjčujete, necháváte šít nebo kupujete. Ale když máte tohle za sebou, tak všechno ostatní je v podstatě už procházka růžovou zahradou. V čem je kratší doba na přípravy podstatně horší jsou finance (nemůžete si výdaje rozvrhnout postupně...)
@esufi U nás právě jsou jen 2 termíny měsíčně (a to za nesmyslný poplatek 1 000 Kč bez přípitku :-S ). Ty finance mě asi děsí nejvíc, ale zase bych se ráda vdávala v květnu..
Meli jsme svatbu v kvetnu a planovat jsem zacala na konci ledna. Takze uplne v pohode. Navic, jak pises, vse bylo ulehceno tim, ze v kvetnu neni moc svateb, takze v podstate vsede volno....
Já pořád přemýšlím co všichni mají s tím, kolik je potřeba zařizování a jaký že je předsvatební stres...my se zasnoubili na konci července- svatba bude na konci dubna. Druhý týden v srpnu jsme vybrali, kde to bude (přičemž máme celkem náročné požadavky- hostina pro 100 lidí, ubytování pro 60 a máme omezený rozpočet - ikdyž teda stejně je to strašně moc moc moc). Na konci srpna jsme vše měli zarezervované. Teď v září jsem si koupila šaty- natrefila jsem na nádherné za 3000 Kč:-).
Takže mi zbývá jen vymyslet svatební menu, rozesazení kolem stolů a jaké budeme mít sladkosti (a jak se vyvléct z toho mít výslužky:-D). Takže když se tady dívám do toho seznamu úkolů co mám jako nevěsta řešit, rok předem, tak mi to přijde přitažené za vlasy.
Nebýt toho, že bylo potřeba rezervovat místo dlouho dopředu, tak si myslím, že to všechno jde naplánovat a zrealizovat během měsíce.
Ale je fakt, že já i přítel jsme oba docela flegmatici a máme velmi podobnou vizi naší svatby, takže jsme nemuseli nad ničím moc diskutovat:-). Navíc já jsem zvyklá z práce organizovat velká školení a firemní akce, takže mi tohle nějak nedělá problém.
Ale co já vím, třeba mi měsíc před svatbou hrábne a taky propadnu nějakému nevěstímu šílenství:-D
Hmm.. Když tak nad tím přemýšlím, tak ani nebylo moc co řešit a jsem toho názoru, že svatba se dá zorganizovat opravdu za pár týdnů. . Jediný problém byl skloubit volné termíny hotelu, fotografa, kapely, atd... A to jsme začli rezervovat začátkem ledna a svatbu jsme měli v půli září. Takže jsme nakonec posouvali a přizpůsobovali termín svatby tak, aby všichni měli dohromady volno :-)
@aurinecko a @markyska88 Ono to není jen o organizaci, to se samozřejmě dá v extrému zvládnout za pár dní, jde ale o volná místa, dodavatele, hodně o finance a taky o to, aby hosti věděli dopředu co se chystá, aby s tím mohli počítat :), v případě šití šatů je taky potřeba víc času.. Prostě je toho strašně moc :-D
Myslim, ze spis nejtezsi je zvolit si, jak ta vase svatba ma vlastne vypadat, kdy vam na to trocnu zalezi. Asi nejvic casu nam zabralo hledani informaci, referenci na restaurace a fotografy. A potom taky saty.