Ahoj,
kdy jste začali vše plánovat. Máme přesně rok do svatby. Datum už máme konečně vybráno, místo předvybrané jen se musí potvrdit.
Ale kdy začít vše organizovat? Vybírat šaty, nakupovat dekorace (popř. vyrábět) rozesílat pozvánky, atd. ?
Budu moc ráda za rady.
Místo a datum je nejdůležitější 🙂 pokud toto máte, tak já začala tak 7 měsíců před svatbou, začala jsem se zkoušením šatů a nechala jsem natisknout svatební oznámení. Poštou jsem to neposilala, postupně jsem to rozdávala, jak jsem se s budoucími hosty potkávala 🙂 Nějakých pět měsíců předem fotografa, čtyři měsíce předem DJ a hledala jsem kadeřnici, co by přišla ke mě domů. Čtvrt roku předem dort a sladkosti, kytka mi stacila tak 6 týdnů před. Dekorace jsem nepřeháněla, ale pořizovala jsem je tak dva měsíce předem, stejně tak dárky pro hosty. Měla jsem strašné nervy, že to beru tak nějak lážo-plážo, ale vše co jsem potřebovala bylo připravené, nebyly ty přípravy nakonec tak hrozné 😄 vím že spousta nevěst plánuje svatbu i dva roky, ale upřímně, já osobně bych nevěděla, co na tom dva roky chystat 🙂
Tý jo, tak to jste mě zarazila s tím DJ. Přítel je svatební DJ a když mu někdo napíše 4 měsíce před svatbou, tak většinou už volno nemá. Ale to je jen můj postřeh, asi bych se bála, že nebudou mít volno. Ale děkuji, aspoň vím kdy s tím začít. 2 roky jsou pro mě dlouhá doba 😄 to nevím zda bych si to třeba ještě nerozmyslela 😄
@adel_dudova když je přítel DJ, tak to budete mít o dost jednodušší, ne? Určitě má spoustu kontaktů a ví, co se mu na svatbách líbí a co naopak ne...
Jinak pokud chcete konkrétní dodavatele (čehokoli) a máte už termín, klidně bych je kontaktovala co nejdřív. Pokud je vám to "jedno", tak bych to brala zvolna podle toho, co je pro vás prioritní (jestli třeba zákusky nebo kytky). K dekoracím doplním - pokud chcete třeba něco z ali, tak objednat co nejdřív, jinak to nespěchá a fůra věcí se dá sehnat na bazárku 🙂
Profláklá jména můžou mít už teď plno i na příští rok a třeba kadeřnici na konci ulice může stačit říct týden dopředu (příklad). Užijte si přípravy, ten rok hrozně rychle uteče 🙂
@adel_dudova možná jsem jen měla štěstí 😄 ale na to, že jsem se vdávala letos v půlce června, teď rok po covidu a navíc v Praze, neměla jsem problémy dodavatele sehnat 🙂 pokud ale termín už máte, shánějte, aspoň budete mít klid na duši 😄
Pokud si chcete vybírat, tak je určitě lepší začít co nejdřív - blíž termínu už to třeba bude obtížnější, budete muset hledat, protože termíny už někteří mohou mít obsazené 🙂 Ale samozřejmě to neznamená, že se nedá najít - já třeba měla svatbu teď v červnu a vlastně loni v září už jsem měla všechny dodavatele zamluvené a už pak řešila jen dekorace a drobnosti, ale když jsem si 2 týdny před svatbou vymyslela navíc ještě kameramana na záznam obřadu, taky jsem ho úplně na haluz sehnala 🙂 Takže se určitě dá, ale radši bych řešila dřív než později 🙂
Za mě hlavně spolu s místem hostiny pořešit i místo obřadu a pokud to bude na jednom místě, tak zajistit i matriku jestli oddává v ten váš den. A dodavatelé už bych pomalu sháněla. Kadeřnici a kosmetičku jsem měla zarezervované rok do předu a už měly obsazené některé termíny. Fotografa jsme měli víc než rok dopředu. Květinařku jsem začala shánět cca 7 měsíců dopředu a pak ostatní dodavatelé a dekorace. Čím dříve začněte, tím větší bude výběr 🙂
My máme termín a místo hostiny vybraný od začátku července, zásnuby proběhly v dubnu. Svatba bude za 10 měsíců.
Už vím jaké chci šaty, od koho chci brát květiny. Aktuálně hledáme fotografa, abychom měli někoho s kým si sedneme. Následně hned budeme hledat DJ.
V mezičase koukáme na netu na variace prstýnků a hledáme styl, který se bude líbit oběma (nejsme zvyklí nosit prsteny, tak aby byly oběma příjemné, protože je nosit po svatbě chceme).
Svatba bude církevní, takže jsem nemusela řešit termín přímo matrikáře, kdybychom měli mít matrikáře, tak ho řeším zároveň s datem a místem hostiny.
Datum už zná celá celá rodina, kterou zveme na oslavu, oficiální pozvánky s oznámením se u nás nosí s koláčky nejdřív měsíc před svatbou.
Místo a od dávající zařízeny jako první, zbytek rozložit do toho roku s přípravami. Co nejdříve ale sehnat všechny ostatní dodavatele pze maji min rok předem třeba už plno
Ahoj, my jsme se byli loni touhle dobou podívat na vysněné místo, přístup personálu byl úžasný, takže jsme během pár dní rezervovali napevno a za týden jsem měla všechno podstatné zařízené. Svatba pak byla za 3 měsíce. Víc času bych tomu věnovat nemohla a nechtěla. Určitě ale bylo štěstí, že vybraní dodavatelé měli volno. Svatba byla pohádková, všechno vyšlo mnohem líp, než jsem se odvažovala představit🙂
My máme svatbu za 10 měsíců a už máme datum, místo, fotografku, cukrářku, kadeřnici/vizážistku, svatební šaty i oblek. Svatební oznámení si nechávám dělat na míru a je téměř hotové, snubní prsteny vybrané a řešit je budeme až na začátku příštího roku. Téměř vše mám hotové, ale z rodiny to zatím ví jen sestra-svědek. Chceme to všem oznámit až na Vánoce předáním svatebního oznámení v obálce 🙂
Tím chci říct, že nikdy není brzy začít plánovat 🙂
Ahoj,
My jsme se zasnoubili letos na konci ledna a svatba byla na konci května 🙂 se vším všudy.
Do konce února jsme zamluvili místo a radnici- to byly největší nervíčky, protože jsme se chtěli brát ve vybrané datum a najít volne hezké místo k tomu 😆 ale zadarilo se.
Pak jsem si vybrala šaty během března (obešla jsem asi 6 salonu), udělala si pozvánky v Canva Premium a svépomocí dosperkovala (ušetřila jsem si tím asi 7tis 🙂). V průběhu jsem si také našla vizazistku dle mého stylu a dorty na zakázku a zamluvila termín.
Fotograf byl nás známy, na video jsme měli také kamarádku kamarádky (doporučuji ! Ador_photo na YouTube), DJ a aparatury také známý, i když chvíli během večeře to nějak zapomněl a hrál se nějaký dynamicky soundtrack z filmu 😂 ale málokdo si všiml, byla to jen podkresova hudba.
Dekorace a koordinace- najmi si agenturu! Jako evenťačka jsem věděla , ze ten den se o nic nechci starat, i když bych to zvládla, ale nemám potřebu si to dokazovat na vlastní svatbe 😂
Agentura se mi postarala od rána o výzdobu a od začátku příchodu hostů, obřad, foceni až po převzetí a krajeni dortu o koordinaci. Manžel byl původně proti, protože prý "co tam jako bude dělat agentura?", ale pak byl nadšený a řekl, ze to byl nejlepší napad🙂 Normálně by pomáhali již s přípravami, ale ja mela jasnou představu o většině programu a vizualizaci, takže plnili úkoly a doporucovali případně.
DJ a fotografa určitě co nejdřív, zbytek stačí obvykle pár měsíců před svatbou. Matriku taky co nejdřív, ale pravděpodobně ještě nebude vypisovat termíny na příští rok (u nás začínají na podzim, ale je to individuální město od města)
Já jsem si pořídila svatební plánovač, kde máš vše hezky krok po kroku 😍 na internetu je k sehnání i více, takže si můžeš vybrat takový, jaký ti vyhovuje. Cena se pohybuje cca od 200 Kč. Hezky si tam vše odškrtáváš, takže víš, že na nic nezapomeneš. My zatím nemám stanovený termín, ale už jsem koukala a moc se mi líbil tento: https://www.holkanavdavani.cz/svatebn..., tak třeba ti to pomůže 😍