Velká svatba - cca 150 lidí. Kdo chystáte?

Ahoj nevěsty, které plánujete vekou svatbu. Myslím, že je to v dnešní době dost netradiční a všichni chystají spíš malou, tak bych chtěla vytvořit diskuzi pro nás, abychom si mohly předat zkušenosti z příprav apod. :) My plánujeme 170 hostů a dali jsme je dohromady jakoby nic. Máme velké rodiny a hlavně spoustu báječných přátel, které chceme mít u sebe. Vím, že to bude divočina, ale já to mám ráda :) Jak jste na tom Vy a nemáte strach, že se to vymkne kontrole?
Odpovědět
1
2
Profilova fotka
Ahoj, já už svatbu měla - loni v říjnu, měli jsme asi 130 lidí a ani mi to nepřišlo. Měli jsme tam všechny, koho jsme tam chtěli mít, taky oba máme celkem početné příbuzenstvo, ale více než polovinu tvořili naši přátelé :-) Sice může někdo namítnout, že tolik lidí stojí hodně peněz, ale my jsme na tom jen vydělali - dostali jsme jak hmotné dary, tak opravdu spoustu peněz - ale samozřejmě s tím úmyslem jsme naše hosty nezvali. Prostě jsme byli velice příjemně překvapení :-) Jinak jsme to měli v takovém starším hotelu, ten sál nebyl kdovíjak velký a parket taky, ale stačilo to tak akorát..Jídlo nám připravovali tam a byla jsem ráda, neměli jsme s tím starosti a vyšlo to tak akorát, zbylo toho jen málo, akorát na snídani na druhý den ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
Vlastně když se koukám na tvůj profil a na tvoje fotky, mám pocit, že tě znám a že někteří lidé, co byli u mě na hostině, budou i na té tvojí :-D Svět je malej..
Odpovědět
@terunka88 Tak to je supeeer! :-) koukám na Tvé fotky a je mi jasno :) Tak to budou naše svatby asi hodně podobné. Jediné, z čeho mám strach je, aby se v tom množství přátel necítila odstrčená rodina, ale my máme rodiny dost společenské.Ta naše se rozhodně neztratí :D a od přítele doufám dají o sobě taky vědět :) Takže říkáš, že bys to jinak neudělala, jo? :)
Odpovědět
Hlásím se k vám děvčata, u nás to vipadá minïmálně na 150.... :-D
Odpovědět
Profilova fotka
@duliska Určitě bych to jinak neudělala ;-) Myslím, že naše rodiny se necítili odstrčené, tak je jasné, že naše kamarády spíše neznaly (teda jak koho), ale kdyžtak se členové rodiny zabavili mezi sebou a ani tam nějak nebyl čas ani prostor pro to, aby se někdo cítil odstrčený, si myslím :-)
Odpovědět
@dash89 To je taky pěkné :)) a kde budete mít hostinu?
Odpovědět
@terunka88 jak jste měli zorganizovaný oběd? Všichni dohromady?
Odpovědět
V jedné sokolovně tady u nás, klasický sál kde bývají plesy, takže místa dost. Oběd pouze s nejbližšími ( i tak je to cca 40 lidí) a pak odpoledne velká sláva se všemi co chceme mít u sebe :-)
Odpovědět
Holky přidávám se do klubu....jen řešíme tu pauzu mezi obědem a večerem...nemáte strach že přijde pak málo lidí???
Odpovědět
My to máme tak, že jsme naplánovali oběd v salonku pro nejbližší rodinu a ostatní se můžou jít bez jakýchkoliv oficialit najíst nějakého ne tak slavnostního jídla do velkého sálu. Tam pak přijdeme my s rodinou, společně si připijeme, svědci budou mít projev a začne party. Takže lidi podle mě budou :) Zadarmo se chce jít najíst a pobavit asi každý :D A hlavně doufám, že s námi hlavně chtějí oslavit náš den!
Odpovědět
@dice kolik máte hostů?
Odpovědět
@duliska Přesně jak to máte vy, to budeme volit asi taky... plácáme se kolem 150 a víc lidí.....na kolik máte odhad financí?? Jesli se můžu zeptat....protože tím že většina půjde už do sálu a na raut tak ho bude potřeba víc než jen kdyby přišli na večer...my zatím odhad ještě vůbec nemáme....tak nevim
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
Ahojky holky, na vás sice nemám ale 120 je taky dost :-D A všichni budou už i na oběd. Máme super prostory, takže by nás klidně mohlo být i víc, ale myslím, že tenhle počet je dostačující :-D
Odpovědět
@luca.s 120 je taky slušný :)) Já mám asi problém, že v mé hlavě vypadá 170 lidí jako 350 :D Takže mám z toho trochu strach. Ale věřím, že to nakonec dopadne parádně. Jen je mi líto, že některé věci nejdou udělat tak, jak to tady některé nevěsty plánují na malé hostiny. Jako dárečky pro hosty, víno pro každého, super jmenovka pro každého, krajkové oznámení...protože to bychom se do rozpočtu fakt nevešli. Ale důležitější je, že ten den prožijeme se všemi lidmi, které máme rádi. @dice info o penězích posílám do IP, výjimečně :)
Odpovědět
@duliska Budu moc ráda, fakt jen orientačně.....a jinak s těmi dárečky atd máš uplně pravdu..... :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@duliska To máš pravdu, musíme se ve spoustě věcí uskromnit, ale i tak jde mít krásné oznamko, jen prostě nebude krajkové atd. Pro mě jsou taky lidi na svatbě důležitější než to, co bych mohla mít kdyby tam nebyli. Je to přece o nás dvou a o lidech kolem nás. A s tím svatebním vínem. Sbírám flašky od Frisco - jsou malé, takže nebude taková spotřeba vína a účel splní. Navíc ušetříme za lahve ;-)
Odpovědět
@luca.s To je super nápad! My máme zase známého na Moravě, který prodává sekty z českého vína za 40,- a je to děsně dobrý sekt :) Takže je nakoupíme, dáme etiketu a rozdáme svědkům, rodičům a těm, co nám pomáhali při přípravě. Ale všichni hosté ho nedostanou. A jak hodláte řešit výslužky? Budete dávat každému?
Odpovědět
Profilova fotka
@duliska Tak to jsem musela zvednout telefon, protože cukroví řeší zásadně mamča :-D A jsem zděšená, protože výslužka se sice nedává každému, ale každém páru (popř. každé rodině). No jo, MORAVSKÁ svatba :-D Sekt je taky super nápad!!! A vy výslužku řešíte jak?
Odpovědět
@luca.s No já nejsem moc zastánce výslužek 1, lidi se dost (doufám:D) nají na hostině 2, v tom množství lidí ani nepoznáme, jestli někdo dochází - i když doufám, že se s námi rozloučí 3, na každé svatbě, na které jsem byla, to bylo dost zmatečné a vždycky to vyvolalo akorát chaos :D A nechat si dělat speciální dorty a rolády jen na výslužku, to mi teda příjde už fakt bláznovství :D Takže maximálně pak ráno, co zbyde, rozdáme mezi tetičky, které si na tom zakládají, a dáme babičkám apod., ale víc to řešit nebudu. Nejsme milionáři prostě :D Hotovo :D Ale takhle si to představuju já. Třeba se pak maminka zvedne a každýmu bude cpát do krabiček dorty a rolády a ani to nebudu vědět :)
Odpovědět
Profilova fotka
@duliska Ne-e, oběd jsme měli jen pro příbuzné a kněze, asi 50 lidí a pak na 19h přišli ostatní. Ale my jsme měli svatbu až od 13h, obědvat jsme začali v 15.30, takže ta prodleva nebyla velká. Ti, co byli od nás, tak si zašli domů a ti co byli z daleka, tak se aspoň ubytovali na intru a prošli si město.. ;-) Jinak my jsme měli děkovací vína právě taky jen svědkům, rodičům a těm, co nám pomáhli se svatbou, ale pro ostatní jsme měli výslužku (krabičku do rodiny nebo páru)..Jmenovky byly jen pro ty, co byli na obědě, ale pro všechny jsme dělali takový speciální lízátka se samolepkou, na který byla naše fotka a text, že děkujeme, že s námi strávili náš svatební den :-) Jinak my jsme měli úplně krásnou cenu za oběd i za raut dohromady jsme dali asi 45 tisíc, takže paráda. A radím všem, aby večerní raut udělali na množství jen pro ty, co přijdou nebo plus navíc několik lidí - totiž ti, co tam jsou už od oběda, tak jsou dost najezení a stejně se ten raut dělá ve větším množství, my jsme měli raut pro 60 lidí a stačilo to bohatě, i když večer tam bylo 130 lidí ;-) Měli jsme domluvené, že kdyby chybělo, tak by byli schopni tam jídlo přidělat, ale nebylo to nakonec vůbec potřeba..Kdyby ten raut udělali pro 130 lidí, tak se nedoplatíme a budem to jíst ještě měsíc :-D
Odpovědět
Profilova fotka
A výslužky jsme pro všechny udělali už den dopředu, bylo to hrozně praktický..stejně když někdo odcházel, tak se s námi loučil, takže jsme mu buď výslužku sami dali nebo je poslali ke stolu, kde byly výslužky vyskládané nebo řekli mamkám..A nebyly to nějaký obří výslužky - pro příbuzné taková dortová krabice a pro kamarády do páru nebo do rodiny taková menší krabička, třeba tak s 15 kousky nějakého cukroví..
Odpovědět
@terunka88 Tak to jste měli pěkně vymyšlené.My máme obřad v 11,00 ale stejně si myslím, že začneme jíst tak ve tři. Do půl jedné pomalu mše, pak gratulace a pak ještě focení. A společnou party plánujeme tak na 17,00. Ta lízátka jsou fajn nápad, viděla jsem i žvýkačky, ale to mi přišlo zvláštní :) No třeba nás taky ještě něco napadne. Mám na plánování času dost :)
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
Taky máme zatím v plánu 150 lidí. Když jsem začala přemýšlet o svatebním dortu, resp. dortech, polévá mě horko. Při výpočtu 10 kousků z normálně velkého dortu mi to vychází na 15 dortů! No to si teda nedovedu představit, ať už tu organizaci při rozdělování, tak ani jak tam budou někde naaranžované. A vzájemně sladěné (asi to budou různé druhy). Jak to děláty vy ostatní, které máte taky velkou svatbu? Jeden krásný na rozkrajování a zbytek na neobřadní rozdání? Nebo prostě hodinu krájíte a rozdáváte? Nebo jste to vzdali a nechali všechny ať si pro dort dojdou až se jim bude chtít?
Odpovědět
@anna_nitka myslim si ze z jednoho dortu rozkrajis vic jak 10 kousku - my jsme měli 100 hostu a tripatrovy dort a ještě zbylo :) krajeli jsme ho az navecer, az se sesli všichni a mozna byli uz nekteri i prejezeni, ze to posilali dal a nechteli, nevim...
Odpovědět
Profilova fotka
jé, to jsem ráda za tuhle diskuzi... :-) já si vždycky přála menší svatbu do 50 lidí... no, nějak to nevyšlo, takže to vypadá tak, že jen rodina (rodiče, sourozenci, prarodiče, strejdové a tety s bratrancema a sestřenicema) je 100 lidí.. k tomu máme opravdu veliké množství kamarádů,... hravě by se dalších 100 napočítalo, ale řekli jsme si, že to už asi nedáváme, takže jsme to zredukovali na jednu partu, skrz kterou jsme se seznámili, a pro ostatní partičky uděláme jen nějaké posezení buď před svatbou nebo po ní... ale i tak jsme se dopočítali na 150... jinak organizace bude taková, že obřad budeme mít v 11 hodin (sice církevní, ale beze mše), oběd máme objednaný na 13 hodinu (snad se to stihne) pro nejbližší rodinu, svědky (cca 25 lidí) a večer někdy na čtvrtou/pátou se sejdeme se všema ostatníma... tu pauzu jsme docela řešili, protože snoubencova rodina to bude mít cca 50 km od domu a moje cca 30 km... ale rozhodli jsme se zvát primárně na večer, s tím, že kdo bude chtít vidět i obřad, tak ať si vymyslí program, protože oběd pro 100 lidí by se nám značně prodražil, navíc ani nevíme, kam bychom se vešli, protože starý kulturáky se nám nelíbí a ani jeden z nás nejsme zrovna extroverti, schopní bavit takovou bandu lidí... a co se týče výslužek - u nás se dávají krabičky po rodině tak týden před svatbou, budeme je dávat jen tetám a strejdům (někteří bratránci už mají rodiny), takže to bude asi 15 krabiček cukroví, pokud počítáme i rodinné známé a něco před kostel, pro pana faráře.. u snoubence to vůbec nehodlají řešit.. a výslužky po svatbě budeme dávat jen v případě, že by toho moc zbylo - rozdáme co půjde; ale pokud nezbyde, tak to vůbec řešit nebudeme, milionáři nejsme ;-)
Odpovědět
@ tynka9 taky jsem dost ráda, že jsem našla tohle vlákno. Všechny ostatní řeší kolem 30 lidí a to je prostě úplně jiná organizace. Já se podělím o koncept, který jsme vymysleli my, abychom nepřišli na buben. Ekvivalent oběda s nejužší rodinou (jen rodiče a sourozenci) budeme mít v pátek večer. Když jsem o tom začala přemýšlet, přišlo mi to divný, ale všechy logické argumenty mi svědčily pro tento model. A protože spolu s milým už nějakou dobu bydlíme v zařízené domácnosti, nechceme dary. Tak jsme všem napsali, ať místo darů přivezou nějaké jídlo a pití na hostinu. Máme na webovkách dotazník co kdo přiveze, my doplníme jen chybějící segmenty. Takhle, myslím, se dá finančně utáhnout i párty pro větší počet lidí. Teď jen jestli tenhle model bude fungovat (ale byla jsem na jedné svatbě, kde to takhle měli a bylo to v pohodě, tak snad jo).
Odpovědět
@anna_nitka tento model se mi nelíbí ;-( neva? :-)
Odpovědět
@majanax mě jo, takže neva :) I takhle nám plánovaný rozpočet vyšel na nějakých 70 000,-. A milionáři teda nejsme. A myslím, že pro lidi to nebude žádná zátěž, když ta upeče pár štrůdlů a ten zase udělá salát.
Odpovědět
@anna_nitka každý si to dělá jak se mu to líbí a jak mu to vyhovuje :-)
Odpovědět
Profilova fotka
Tak my měli na svatbě 115 lidí a můžu říct, že když to člověk chystá a počítá, tak se mu ježí vlasy hrůzou, že je to fakt moc. Ale pak to tak ani nevypadá. Prostě najednou je jen "pár" lidí pohromadě a zábava je super. Takže pokud na to člověk má, proč si ten velký slavnostní den neudělat super se všema, co chce :-)
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?