Ahoj holky, měly jste na svatbě družbu (osoba, která to tam "organizuje")?
My družbu v plánu nemáme, na svatbě bude asi 40 lidí. Známí mě s tím straší, že bez družby si svatbu neumí ani představit, že tam bude hrozný chaos, nikdo nebude vědět co bude následovat atd. (ti známí měli ale na svatbě asi 100 lidí).
Já si zase říkám, co mi bude družba organizovat na tak malé svatbě..
Tak mám z toho ted celkem paniku :-(
My jsme měli na svatbě cca 50 lidí a družbu-organizátora jsme neměli. Všichni dostali předem co nejvíc informací a pokynů, aby všechno probíhalo hladce. To jsme si zařídili sami. No a v den svatby nám s organizací pomáhali svědci a rodiče (jak moji tak manželovi, úplně zlatí), ale naštěstí toho nebylo moc :)
sme nikoho takovýho na svatbě taky neměli. měli sme na obřadu asi 50 lidí a na hostině 40.
Většinou když se šlo fotit, tak se řeklo že se de fotit, před dortem zas sem obešla postupně lidi, pokecala a řekla, že bude dort, ať jsou dovnitř (bylo hezky, lidi postávali a povídali si před restaurací). Nebylo potřeba žádného organizátora a ohledně nástupu před oltář to měla na povel paní matrikářka a pokud bylo sem tam něco potřeba, tak pomohl kdo byl při ruce
My měli svatební koordinátorku při obřadě, kde se pohybovalo cca 120 - 140 lidí, tam to bylo fajn:-) Byla zaplacená v rámci pronájmu hradních prostor, obsluha hudby aj.
Pak už jsme neměli nikoho oficiálního. Na obědě bylo 46 lidí, večer dorazilo dalších 40-50. Moje sestra, jakožto svědkyně, se ujala řešení drobných technických detailů a rodiče občas také někoho někde či někam ukočírovali:-) A vše jsme zvládli a všichni byli spokojeni.
Důležité je, ať jsou svatebčané dopředu informováni minimálně o harmonogramu a také, co si přejete či nepřejete a pak to pošlape jak po másle:-)
My nic takovyho mit nebudeme.. Mame 80 hostu.. poslali jsme email s instrukcema, mapama, harmonogramem.. a musi to zvladnout sami, jsou dospeli ;-) Hlavne bych o tohle fakt nestala... miluju organizovani, kontaktovani dodavatelu, hledani dodavatelu na googlu atd.. me by strasne vadilo svoji svatbu resit s nekym jinym nez s zenichem a s dodavateli :) Tak si to udelejte jak chcete a nenechte si do toho kecat.
My budeme mít družbu. Sestra taky měla a nemohla si to vynachválit. Je to takové vznešenější, než nekomu posílat instrukce emaile. Pomalu aby si to lidi tiskly co a kdy dělat.
nepadla tu jedna podstatná věc.... družba je tradiční postava na svatbě, pokud se tradic (tím myslím české/moravské/slovenské) moc držet nechcete a organizaci svatby zvládnete sami a nepotřebujete ho, není důvod, proč byste ho museli mít... například my budeme mít tradiční slováckou svatbu, a to se bez družby neobejde, na počtu hostů nezáleží...
Ahojte holky, otevírám trochu tuhle diskuzi - já také na svatbě družičky mít nebudu. Mám šikovnou svědkyni, která je organizačně perfektní plus teda ještě jednou dobrou kamarádku, která taky bude pomáhat a více nepotřebuji. :) Máme malou svatbu, pouze rodina a nejbližší kamarádi (ti jsou také strašně ochotní nám se vším pomoct), takže si ani moc nedokážu představit, že bychom měli další družičky a družáky a co by měli organizovat. :D Svědkyně bude po příjezdu svatebčanů rozdávat vývazky (v tomhle případě placky),
vytisknutý harmonogram plus bude každému říkat, kdo s kým pojede autem. Navíc tím, že máme málo lidí, tak pro nás není problém je obvolat a informovat je co a jak v ten den bude probíhat, v kolik mají dojet k nám atd. :) Záleží prostě na tom, jak si to nevěsta a ženich zařídí a navíc - je to jejich den a měli by si to užít co nejvíce to půjde a ne uvažovat nad tím, že ještě musí úkolovat další lidi. :) Samozřejmě chápu, že pokud je to velká svatba, tak tam by asi další pomocníci byli třeba. Nicméně my budeme mít opravdu malinkou svatbu, takže suma sumárum - moje svědkyně, kamarádka a svědek od ženicha - to budou naši pomocníci. :)